schoon huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ann77, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik weet dat we niet de schoonste zijn, we doen liever andere dingen :). Het gaat er mij om dat het nog gezond moet zijn maar als ik het zo lees moet ik toch aan de bak :(. Heb ook bekkenklachten dus moet zuinig zijn met wat ik wel en niet doe... ja, een poetsvrouw kan altijd nog maar ik wil het liever wel zelf doen.

Overigens... als ik lees dat er elke dag gezuigd wordt... werk je dan ook nog? Dan vind ik het wel veel worden. Overigens hou ik de keuken bij en als het nodig is binnenkant kastjes en koelkast (paar keer p jaar). Sanitair zou wekelijks moeten maar red ik niet altijd ....

2. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Stofzuig om de dag, dweil 1x per week.
    Oud huis en het blijft voor mijn gevoel toch vies. Boven 1x per twee weken als de schoonmaakster komt.

Doe liever leuke dingen met hem dan poetsen. Dus hou het redelijk bij en thats it.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sinds een paar dagen kan mijn dochter achteruit tijgeren, dus ik gebruik haar als dweil.:D
    Ik probeer iedere dag beneden te stofzuigen, heb 3 katten en een hond dus dat is wel nodig.
    Dweilen een keer in de week, maar moet dat vaker gaan doen nu ze mobieler wordt. Damn, als ik zie wat er aan stofjes en haren aan haar blijven kleven na een tijgersessie en dan heb ik net gestofzuigd, zucht...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee ik werk niet maar ik zuig in vijf minuten alles beneden, ik weet niet hoe groot jouw huis is natuurlijk...Gewoon na het avondeten als de keuken opgeruimd is even de sotfzuiger erdoorheen en dan kan ik gaan zitten, kost echt bijna geen tijd als je het bijhoudt. Onder de bank zuigen e.d. doe ik 1 keer in de week, voor ik ga dweilen.

5. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Mijn zus heeft twee kinderen en is hoogzwanger. Maar die stofzuigt ook gewoon elke dag met de kids hoor. Vind dat ook niet zo gek eerlijk gezegd.;)

Wij werken ook TS

6. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik werk 5 avonden per week, heb 2 kleintjes en een vriend die veel weg is en geen huisdieren. Ik stofzuig elke dag en 1x in de werk echt grondig. Dweilen ongeveer 5x per week.
    Badkamer elke dag na het douchen even snel een trekker erlangs en 1x per werk grondig, wc elke dag, aanrecht, fornuis en tegels in de keuken ook elke dag na het koken. Ik ben echt max een half uur per dag bezig. Vind het zelf niet lekker zitten als het niet opgeruimd of schoon is. Daarbij als je het bijhoudt hoef je ook minder ineens te doen.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mij kids kruimelen ook nog al met hun eten enz. vind het vies om dat maar te laten liggen. Ik stofzuig 1x maar soms wel 2x per dag dweilen ook wel 3x per week. Voordat we kids hadden veel minder hoor. Maar vind een schoon huis nu wel erg fijn. en als je het bijhoud is het ook niet zoveel werk dan dat je een paar x per jaar alles moet schoonmaken

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Stofzuigen om de dag, dweilen tegenwoordig 1 keer per week. Als ik veel afspraken heb soms pas na 2 weken maar langer nooit! Bah

Afstoffen zodra er stof ligt:D 1 a 2 x per week

9. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfoe wat stofzuigen sommige vaak! Hier een kat maar zovaak stofzuigen is echt niet nodig hier. Ik stofzuig minstens 2x per week grondig. Extra als er visite komt :) of het echt nodig is. Vuiltjes veeg ik tussendoor af en toe op. Dweilen ongeveer 1x per week.
    Heb wel een schema voor mezelf, ook voor de overige huishoudklusjes zodat ik het overzicht houd.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Stofzuigen 2x per week, dweilen 1x per 1 A 2 weken.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je zou minimaal wel een keer per week moeten zuigen en dweilen. Daarnaast ook zeker wel wekelijks je sanitair schoonmaken.

Je hoeft geen goeroe te worden maar iets meer dan wat je doet is wel vrij normaal. Je kind gaat leven op de vloer en wordt straks zindelijk, de wc moet dan wel schoon zijn hoor!

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    stofzuigen iedere dag, maar goed dat mag ook wel hier met huisdieren, Dweilen het liefst 1 a 2 keer in de week maar merkdat dat er regelmatig bij inschiet maar goed daar werk ik nog aan..

De rest verdeel ik over de week stoffen iedere dag, doekje door de keuken ook.. Wc sowieso iedere dag ook..
    Ben wel thuis.. dus dan gaat het misschie ook snel..

13. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ik poets hier ook niet genoeg, maar ik besef dan ook dat ik hieraan iets moet veranderen. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om hier iets aan te doen :D

Momenteel stofzuig ik 1x, heel soms 2x per week. Dweilen gebeurd om de twee weken of soms slechts maandelijks... Erg ik weet het...
    Nochtans heb ik nog nooit de commentaar gehad van mensen dat het bij ons thuis vuil of niet netjes is...

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier wordt een keer per week grondig gestofzuigd en gedweild door de schoonmaakster. Vervolgens stofzuig ik zelf oppervlakkig ong. 3 keer per week. En na elke maaltijd idd met de kruimeldief.

Ik zou vaker gaan dweilen, dat is zeker aangeraden als ze rondkruipen. Je moet ook weer niet 'steriel' worden, dat is ook niet gezond. Als ze gaan rondkruipen krijgen ze van alles in het oog en in hun mond.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Haal elke dag wel een doekje over de tafels en kasten en wc, stofzuig in principe elke dag (lopen ook twee honden en een kat rond) en dweil te weinig...maar wel meer dan een paar keer per jaar :p

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook een bloedhekel aan het huishouden.
    Stofzuigen doe ik op de dagen dat ik thuis ben en niet op werkdagen.
    Dweilen doen ik om de 2/3 weken.
    Ik vind het meer dan genoeg.We hebben geen huisdieren die over de vloer lopen muv 2 cavia's die in een kooi zitten.
    Toilet ed houd ik wel bij maar het dweilen van de badkamer doe ik zeker niet dagelijks.
    Onder de bank en tafel wordt er wel gezogen en alles wordt ook dagelijks met een vochtige doek afgenomen.
    Ik ben geen schoonmaakfreak en ze krijgen niets van een beetje viezigheid haha

PS:trouwens weleens leuk om te lezen dat niet iedereen van ZP iedere dag over de vloer ligt te dweilen haha.
    Hier trouwens ook nog nooit iemand gehoord dat het vies is want dat is het ook niet.Soms wel een rommeltje maar zo ben ik nu eenmaal.Ik vind een huis waarin gerookt wordt wel het toppunt van ranzigheid want daarin kun je zoveel boenen en poetsen als je wilt maar je blijft het ruiken.

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik heb voor mezelf een schema gemaakt:
    Maandag de badkamer grondig
    Dinsdag de slaapkamers (ook beddengoed)
    Woensdag de woonkomer grondig
    Donderdag het toilet + keukenkastjes
    Vrijdag strijken

In het weekend doet met inn vriend alles, haha
    Ik doe 1x pw met de stoomreiniger en 1x dweilen. Stofzuigen meestal elke dag met de kat.
    De keuken ook iedere dag.

Minn oma stofzuigt 5x per dag en dweilt 3x :) daar kannje dus letterljjk van de vloer eten.. ze durft soms gerust zeggen nee heb nu geen tijd voor een kop koffie, kijk eens hoe vuil het is..

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ik werk 4x pw als huishoudelijke hulp dus ik stofzuig en poets extreem veel op een dag :).

Wij hebben ook geen huisdieren, roken niet, lopen niet met schoenen door het huis. Dus vies is het niet echt. Maar stoffig helaas wel. En haren en kruimeltjes op de grond vind ik niet prettig. Ik loop altijd met slippers in huis. Maar toch vind ik het prettiger om met schone voeten mn bed in te gaan en geen etens resten perongeluk mee naar bed te nemen. Mn dochter eet ook nog niet altijd keurig haha.

Je moet vooral doen waarbij jij/jullie goed voelen. Maar als de witte sokjes/maillot zwartig wordt vind ik niet fris en dan is het alleen nog maar stof.

19. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet vervelend bedoeld hoor maar waar halen sommige de tijd vandaan??? Twee keer per dag stofzuigen, boven ook 1 keertje per dag.... Ik kom nu al tijd te kort met alles...

Wij stofzuigen 4 keer in de week alles heel grondig, en dweilen 2 à 3 keer in de week. Ligt eraan hoe vuil het is. Boven stofzuigen wij 1 en soms 2 keer per week, ligt eraan hoe vaak de katten naar boven glippen... Boven dweilen we ook niet wekelijks, komen daar nooit met schoenen. Dweilen daar 1 keer in de maand....

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik doe 2 keer perdag stofzuigen en als en word gekruimeld dan doe ik nog wat extra dweilen doe ik iedere morgen.

Boven doe ik om de 3 dagen.
    De wc beneden doe ik iedere dag snel met glorix doekjes en twee keer in de week grondig
    De badkamer doe ik 1 keer per week

Deel Deze Pagina