schoon huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ann77, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik poets als het vies is. En soms duurt het wat langer.

Ik las ooit: "A clean house is a sign of a wasted life."
    Hele goede vind ik.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    TS, zoals je schoonmaakt zou hier niet kunnen, dan hebben we gelijk een vlooienplaag en is mijn zoontje zwart. We hebben nl een hond en katten en lopen met schoenen aan binnen.
    Zou persoonlijk ook wel uiterlijk om de dag zuigen en wekelijks stoffen en dweilen.

Hier eigenlijk iedere dag zuigen en dweilen, maar ik heb in de zwangerschap een "haarfobie" ontwikkeld. Voorheen had ik dat niet zo en dacht ik er minder strikt over. Verder paar keer per week stoffen, maar geen banken van de muur ofzo. Dat mss 2x per jaar, maar we kunnen er gewoon onder zuigen.

Hier ook niet van het overdreven schoon. Het moet op het oog behoorlijk schoon zijn, maar verder... :)

3. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Sorry, maar soms vraag ik me echt af waar jullie al die tijd vandaan halen en wat jullie kindjes de hele dag doen. Ik hou mijn huishouden naar mijn idee ook netjes op orde. Elke dag doe ik wat en dat verdeel ik netjes met een vast schema, maar twee keer per dag stofzuigen en minimaal vijf keer per week dweilen? Nee dank je. Dan besteed ik liever wat extra aandacht aan m'n zoon. ;)

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @sharonR nou hier dweil ik als dochter opschool is of als de kinderen op bed liggen,. stofzuigen doe ik gewoon alsze hier zijn dochter stofzuigd mee met haar speelgoed stofzuiger en ik geef haar ook eendoekje als ik ga schoonmaken.. super gezellig en ik kan mijn ding doen..

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, ik zit nu op de bank te wachten tot de boel weer droog is. Ik ben er dus zo een die heel heel erg weinig dweilt. Ben om 11 begonnen om grondig te stofzuigen, achter de bank etc. Ben daar een uur mee bezig geweest. Achter de bank. Om de tafel, om zoontje heen, stoelen aan de kant, zoontje weer aan de kant en een paar keer stekker terug in stopcontact, want zo'n snoer is nu eenmaal prachtig. Toen moest er gelunched worden, zoontje naar bed en onder de tafel weer zuigen (tja, time management is ook iets wat ik niet goed beheers). Zoontje dus naar bed en het dweilen kan beginnen. En inderdaad, sommigen van jullie hebben gelijk, was na een minuut of 10 klaar ermee. Nu zit ik dus al een uur op de bank te wachten tot het droog is (volgens de houten-vloeren-boer moest ik heel nat dweilen. Ik hoop dat het droog is voordat zoontje weer wakker wordt.

Al met al vind ik het echt een heel gedoe en zonde van mijn tijd om dit elke week op een vrije dag te doen. Er gaat niks boven een beetje weerstand. Maar ik ga wel proberen mijn leven te beteren en het vaker doen, als ik al jullie reacties lees doe ik het echt te weinig...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben niet zo poetserig, maar een paar keer per jaar dweilen vind ik echt te weinig. En 1 keer per week stofzuigen met huisdieren vind ik ook niet kunnen. Wij stofzuigen 1 keer per week grondig en na 5 dagen zie ik toch stofvlokjes (en dan hebben wij niet eens huisdieren), dan sfofzuig ik even met de kruimeldief (ik haat de grote stofzuiger, mijn man stofzuigt meestal ;)).

1 dag per week gaan wij even samen door het huis heen: stofzuigen, alles afnemen, wc schoonmaken, beneden dweilen, de badkamer doe ik 1 keer per week in het weekend. Boven dweil ik eens in de 3 weken, daar wordt het niet snel vies, want we komen er niet zo vaak. De was doe ik tussendoor en hou ik bij, er ligt dus nooit veel. Bedden verschoon ik om de week: de ene week dat van de kinderen, de andere week dat van ons.

Dweilen kost mij voor de beneden verdieping een kwartiertje. Ik dweil om de meubels heen en schuif ze gewoon even aan de kant, wat mij betreft gaat het prima zo. Niet dweilen omdat je er toch niets van ziet vind ik wel een beetje raar, je wil het toch schoon hebben en ook al ziet het er meteen niet meer superschoon uit, je weet dan dat het redelijk schoon is.
    Ik ben zelf niet zo moeilijk hoor, als het een keer niet lukt, jammer dan, maar ik probeer het echt wel elke week allemaal helemaal schoon te hebben.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh en dweilen doe ik altijd 's avonds en dan eindig ik bij de bank en blijf ik zitten tot het droog is. Of ik eindig bij de trap als ik boven nog iets wil doen of meteen naar bed wil.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sommige dingen vind ik wat aanstellerig hoor, hoeveel tijd kost het nou om even te stofzuigen en een dweil door de kamer te halen?

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt dat ook.... Maar het is meer iets van .l. Geen zin hebben

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.998
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmm, ik denk dat ik met stofzuigen + dweilen toch gauw drie kwartier bezig ben. Als ik lees dat sommige mensen dat in 10 minuten kunnen, vraag ik me toch af wat ik (of zij) verkeerd doen.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die zullen een kleiner huis hebben.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.998
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja joh, maar dan nog: stoelen op tafel, speelgoed van de grond, stofzuiger pakken, emmer vol laten lopen, meubels opzij... Ik denk dat ik alleen met dat soort 'voorbereidingen' al bijna 10 minuten kwijt ben.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zuig om de dag maar ik doe maar één keer echt stoelen van de vloer en meubels opzij enzo. Weet niet hoe vol jouw woonkamer staat natuurlijk, maar als ik snel even zuig heb ik beneden alles in vijf minuten klaar. Echt grondig zuigen dus ook onder de bank en de trap enzo dan ben ik ook wel een kwartiertje verder. Maar dat doe ik niet elke dag, alleen als ik ga dweilen daarna (1 keer in de week).

14. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik stofzuig elke dag, veeg in de middag nog een keer. Dweilen 1 keer per week. Stoffen ook 1 keer per week. Mijn kleine kruipt de hele kamer door :p

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik stofzuig de benedenverdieping elke dag, de woonkamet soms wel 2x. We hebben geen huisdieren en lopen niet met schoenen aan in huis. Dweilen gebeurt 3x p.w. Afstoffen elke dag..

Persoonlijk vind ik n paar keer per jaar dweilen erg weinig.

16. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Wat mij helpt is gewoon gelijk als iets vies is opruimen en schoonmaken. Als er drinken, eten of wat dan ook op de vloer valt veeg ik het op en haal ik er een allesreiniger doekje overheen. Bijhouden scheelt de helft.

Een steriel huis vind ik trouwens ook ongezond.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik stofzuig 1x per dag --> na het middageten. Na het ontbijt veeg ik de vloer met een bezem. En soms tussendoor nog eens. Ligt eraan of we daar gespeeld hebben of niet. Ik dweil om de dag (witte plavuizen vloer) en dat doe ik 's avonds als de kinderen naar bed zijn. Dat werkt veel lekkerder, kan ik in een keer door en speelgoed blijft opgeruind en dus is het gelijk netjes :) overigens doe ik de bank alleen opzij als het eronder een rommeltje is. De wc's doe ik om de dag. De badkamer doe ik om de twee weken uitgebreid. De wc boven zit in de badkamer dus pak ik wel wat kleine dingen mee. De trappen en overloop zeker 1x en soms 2x in de week (rode vloerbedekking) Zolder en de slaapkamers zuig en stof ik 1x in de week. En stoffen in de woonkamer doe ik vaak ergens tussendoor. Bedden doe ik 1x in de week en dan de dag voordat ik de slaapkamers stofzuig anders kan ik gelijk opnieuw stoffen en zuigen.

En ik ben ook wel van het gelijk opruimen en schoonmaken. Dat scheelt echt een hoop tijd en gedoe! Gemorst op de vloer? Gelijk weghalen, je ziet alles op een witte plavuizen vloer dus als er her en der wat vlekken zijn lijkt het al gauw heel erg vies. Gedoucht? Douchekabine even droogmaken zodat er niet van die irritante kalkaanslag blijft zitten waar je later weer hard op moet schrobben!

18. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Stofzuigen doe ik om de dag. Dweilen 2x per week. Voor de rest doe ik elke dag de meubels af met een doekje omdat daar behalve stof ook "Valkyra-vingers" op zitten :D

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Helemaal heerlijk, "ik ben niet zo poetserig hoor:" en dan schrijft men 2x per dag stofzuigen en elke dag dweilen. Persoonlijk vind ik dat behoorlijk poetserig.
    Toen we alletwee 32 uur werkten hadden we elke week een werkster. Nu ml thuis is moet hij het doen. Ik vind 2x per week beneden zuigen, 1x per week boven en 1x badkamer voldoende. Dan ga ik ervan uit dat brokstukken van het eten even met de stoffer en blik weggeveegd worden. Wc's moeten zo af en toe even wat chloor er doorheen. Dan is het ergste wel weg. Omdat onze oudste staand plast doe ik nogal eens een doekje over de vloer.

Ik vind stofzuigen echt wel meer dan 5 minuten werk. Gisteren gooide de oudste een halve kilo suiker over de grond. Dat kostte al 10 minuten. Ding pakken, aansluiten, zuigen, stoelen verzetten, verder zuigen, stoelen terugzetten. In 5 minuten heb ik niet de kamer, keuken, gang en wc gezogen. Laat staan gedweild.

20. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    "Bijhouden" dat is de oplossing. Als je gewoon één keer in de week alles goed doet, hoef je het de rest van de week maar bij te houden.
    Ik vind dat een wc elke dag gedaan moet worden, het is ook niet echt veel werk om er even met een doekje overheen te gaan. Kost hoogstens 2 minuten. Als je dat niet kan doen op een dag, is dat wel triest vind ik.
    Dat je elke dag niet grondig stofzuigt en dweilt oke, maar ook stofzuigen en dweilen neemt op zijn hoogst 20 minuten in beslag (zo lang ben ik er zelfs niet eens mee bezig). Om de dag kun je dan boven en onder doen.
    Ik denk dat het vooral erom gaat, wat jijzelf dus belangrijk vindt. Als je het zelf niet zo belangrijk vindt om bijvoorbeeld een schone vloer of wc te hebben, wie zijn wij dan om er wat van te zeggen?

Deel Deze Pagina