rugpijn (spit)

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Heb sinds vanmorgen erg veel last van men rug, heb dit helaas vaker normaal neem ik een paracetamol maar die heb ik nu niet bij me, zit op mn werk, kan vanmiddag wel even na de etos, wat nemen jullie altijd tegen rug pijn, ik heb het idee dat paracetamol niet echt goed helpt maar neem het wel altijd om het wat te verlichten!

Wie heeft DE TIP, ga dus na de etos vanmiddag

Bedankt alvast

Groetjes Happy, die niet Happy meer is haha

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ontspanning,rust,wisselen van houding(dus lopen,staan,zitten en liggen afwisselen), en qua pijnstiller raadt ik je Ibuprofen 600 mg.aan.Deze moet je wel aanvragen via de huisarts maar ze werken als een tierelier! ;)

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Brufen krijg ik niet meer, weet dat ze erg goed helpen, heb ze zoveel genomen dat het nu niet meer werkt helaas!

Lopen zitten en zitten wissel ik al af, werk met kindjes dus kan niet anders! Blijf goed in beweging( had de dokter ook aangeraden de 1e keer )

Iemand anders nog een tip

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    tantum smeren.. Daar zit een pijnstiller in die goed helpt tegen rugpijn ed..
    Maar als de pijn zo hevig is dat paracetamol niet helpt zou ik de dokter bellen!
    Volgens mij moet je stoppen met symptoon bestrijding en de oorzaak gaan zoeken;)

Off topic.. Ibuprofen is echt troep hoor! Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden..

(wow wat een betweterige post.. zo niet bedoelt hoor;))

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik slik een stuk zwaardere zooi (Lyrica en Tramadol) maar ik heb hernia nummer 4 en sta op de wachtlijst voor operatie nummer 3. Bij mij komt de pijn zelfs door deze troep heen. Ik weet dus wel een beetje wat je voelt!
    Het is altijd handig om in beweging te blijven, dat probeer ik zelfs, ondanks klapvoet en slepend been, maar dat is echt heel belangrijk, want anders worden de rest van je spieren ook zwakker!
    En verder kun je misschien vragen om Diclofenac, dat helpt normaal ook prima. (bij mij niet, maar ben er immuun voor geworden, maar als je nooit slikt helpt het goed!)
    In het begin kreeg ik voor de nacht Diazepam, om mijn spieren te ontspannen, zodat het niet zo strak staat en je beetje kunt slapen!
    En wellicht naar de fysio gaan? Dat mag zonder verwijzing en zij kunnen je vaak goed van je klachten afhelpen!
    Succes meid!

6. Ik loop ook al een paar weken met rugklachten. Ben een 3 weken geleden flink ziek geweest, en ben, bij een innige omhelzing met de toiletpot door mijn rug gegaan ofzo..

Heb vorige week omdat paracetamol niet hielp, en ik niet over ibuprofen kan, Dicloflenac gekregen.. Ook troep ik weet het, maar het haalt in elk geval de scherpte eraf.
    En ik heb rust opgelegd gekregen, wel in beweging blijven, idd houding afwisselen, maar rust..
    Ben vrijdag naar huis gestuurd omdat ik ondanks de diclo niet wist hoe ik het hebben moest van de pijn..

Warm houden is ook erg belangrijk, dus ik loop lekker nu lekker met hempjes aan onder mijn kleding..

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

mijn man heeft ook spit en heeft aleve intense ervoor gebruikt. Dat werkte voor hem wel goed. 1 pil per dag maakte alles beter ( en hij moet spitten voor zijn werk )

Liefs

8. Inderdaad, en bij de apotheek kun je Aleve 500 halen zonder recept! Bij de drogist mogen ze die niet meer verkopen maar bij de apotheek kun je 'm wel gewoon meekrijgen (al doen ze hier af en toe wat moeilijk, maar dan moet je gewoon zeggen dat je het wel vaker gebruikt :p)

Deel Deze Pagina