schoon ouders roken en ik ben dan aan het mee roken hoe oplo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danikrogt, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wat ik in de hand heb probeer ik gewoon te doen om de gezondheid an mijn kindjes zo optimaal mogelijk te krijgen. Als ik daarvoor rook kan vermijden dan doe ik dat. Natuurlijk op een grote verjaardag kan je het vaak niet uit de weg gaan, hoewel onze vriendengroep allemaal niet binnen rookt (dus ook in eigen huizen niet) en mijn familie ook niet. De broer van mijn vriend rookt niet binnen, dus de enige die overblijven zijn mijn schoonouders en hen hebben we het dus netjes gevraagd.

Frisdrank drink ik bijna nooit, want ik vind het niet lekker en de misselijkheid zorgt ervoor dat ik op het moment vet eten niet echt kan verdragen. Dat haalt het dus al behoorlijk ver bij dat lijstje.

Over na de geboorte ook dan blijf ik rook zo veel mogelijk voorkomen en dat kan dus ook. verder blijft snoep, frisdrank etc ook zo lang mogelijk weg bij de kinderen en dan als ze het gaan krijgen nog maar af en toe. Ik ben ook opgegroeid met alleen prik in het weekenden bij speciale gelegenheden, dus waarom zouden mijn kinderen dat niet kunnen.

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik had nog niet verteld dat ik zwanger was aan mijn schoonmoeder en zij stond gelijk buiten in de tuin met sigaret. in haar eigen huis! Dus zo kan het ook!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zoals?

4. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hey ik heb dat ook..alleen wonen mijn schoonouders een eindje weg.Ik heb gezegd dat we over een paar weken langs komen.Omdat we het erg druk hebben.Ben dan wat verder(heb als het goed is echo gehad)en dan gelijk vertellen als we binnen komen..dan laten ze het wel.Bij hun andere kleinkinderen roken ze ook niet.Maar moet ik wel zeggen dan wij in een luxe positie zitten omdat we er nooit iedere week heengaan.Dan eerder vertellen.Succes

5. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik snap de reacties wel waarin wordt gezegd dat iemand die rookt wordt aangevallen en dat het nu ineens niet erg is om mee te roken.

Maar in mijn ogen zit er toch nog een groot verschil tussen zelf dagelijks een aantal sigaretten opsteken en inhaleren en eens per week een tijdje in een ruimte zitten waar anderen roken.

Ik kan me niet voorstellen dat de baby daar wat aan over houdt hoor. Je kan het ook overdrijven denk ik...

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hmmm ja ik denk dat ik overdrijf omdat ik een zwangerschap heb met hogere kans op ondergewicht, vroeggeboorte, miskraam (de eerste 3 maand) en doodgeboorte, dit komt door een lichamelijke afwijking waar ik zelf geen keus in heb dus als ik andere risico's enigszins kan vermijden dan doe ik dat. dus misschien ligt het bij mij wat gevoeliger.

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Als ik jou was zou ik het gewoon vertellen, niks leuker dan dat! En als het goed is passen ze dan wel een beetje op met roken (hier wel)

8. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Zoals ik al eerder zei, uitlaatgassen van auto's bijvoorbeeld. (deze kun je niet vermijden, en rook wel. Maar het is evengoed veel en veel slechter :p )

Ik denk dat Angelie gelijk heeft in wat ze zegt.

Maar iedereen denk er anders over. De ene wil het vermijden wat ook wel goed is, je wil natuurlijk het beste voor je kleintje. Maar ik denk niet dat het zoooo slecht is ;).

Groetjes

9. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Het is zoals al eerder gezegd werd door iemand heel erg moeilijk om ál het slechte te vermijden 40 weken lang. We doen allemaal ons best, maar soms gaat het gewoon niet anders. Gister lag ik op het strand, en voor mij lag een man te roken. Die walm kwam echt précies in mijn gezicht en hij lag nog best een eindje weg ook. Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen hem te vragen zijn sigaret uit te maken en zelf al mijn spullen weer inpakken en ergens anders gaan liggen vind ik gewoon ook te ver gaan.
    En dit soort dingen kan je dus ook hebben op een terrasje of als je staat te wachten op de bus.
    Ik probeer ook zo gezond mogelijk te leven, maar soms valt het gewoon niet te vermijden.
    En iedereens prioriteiten liggen ergens anders. Als ik moest kiezen tussen een verdwaalt rookwalmpje of een glas cola, ga ik dus ábsoluút voor de rookwalm. Ik vind cola bijv veel en veel slechter als minimaal meeroken.
    Zo denkt iedereen er gewoon weer anders over, maar we doen allemaal ons best nietwaar?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.469
    113
    @vlindertje: ik snap je punt wel, maar ik snap niet hoe je er bijvoorbeeld bij komt dat cola slechter is dan meeroken?

11. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Meeroken, (en dan heb ik het over verdwaalde sigarettendampen en niet een uur lang in een blauwe kamer zitten) vind ik minder erg als cola omdat die minimale rook die je binnenkrijgt eerst nog door jou 'gefiltert' wordt en zo er eigenlijk een miniscule kans is dat je baby er echt wat van meepakt.
    Cola is een suikerbom, er zit caffeine in en veel fosfor, wat kalk afbreekt. Dit komt dírect via de navelstreng bij je baby. Vind ik persoonlijk gewoon veel heftiger.
    Maargoed, ik weet door persoonlijke omstandigheden gewoon heel veel over suikers, kleurstoffen e.d. Witte suikers zijn eigenlijk gewoon een vergif. Ik pas hier persoonlijk dus meer mee op als dat ik heel erg moeilijk ga doen over een keer een vlaagje sigarettenrook in ademen.

12. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik snap je bezorgdheid wel hoor!

Ik heb zelf ook een hogere kans op een vroeggeboorte en mijn spruitje heeft een groeiachterstand van 2 weken (mijn andere kinderen waren ook klein bij de geboorte zonder aanwijsbare oorzaak). Maar zelfs dan denk ik dat het helemaal niet zo erg is als je af en toe even ergens bent waar gerookt wordt.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tja mijn advies: als je het niet aandurft, dan ga je niet op visite, ik ben ook een keer niet naar een feestje gegaan omdat ik wist dat er veel gerookt zou worden.

Het andere wat je kan doen is het toch vertellen.
    Uiteindelijk, als je bijv. een miskraam krijgt, zullen je schoonouders het ook wel te horen krijgen of niet? Dan is het denk ik dus niet zo erg als ze het nu al weten ;)

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tja heel eerlijk gezegd snap ik niet dat je vriend niet uit zichzelf bedenkt niet te roken in huis waar jij bij bent?

Mijn vriend rookt ook, maar niet in de kamers waar ik kom, hij rookt alleen op zolder in zijn computerkamer met het raam open, en ik hoef daar in principe nooit naar binnen.

15. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Hij doet dat niet omdat ik het zelf niet nodig vind, en hij ook niet. Ik heb er geen problemen mee dat hij binnen rookt.

Je kunt het zo erg maken als je wil, maar ik vind het een beetje overdreven allemaal. Maar dat is mijn mening.

Wat jullie doen of vinden moeten jullie weten ;).

En zoals ik al eerder zei, mijn moeder rookte zelf toen ze zwanger van mij was. En de mensen die bij haar waren ook. Ik heb er niets aan overgehouden. Dus ik ga er geen drama van maken terwijl het niet nodig is. (nogmaals mijn mening :p )

Groetjes

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.469
    113
    @stacey: blijft je vriend ook gewoon binnen roken als de kleine er straks is?

Mijn vader rookte ook altijd waar ik bij was, gevolg: astma.. Rook is gewoon zo slecht voor kleine kindjes, dat jij er nu zo goed af bent gekomen zegt echt helemaal niks.

17. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Als de baby er net is dan word er niet binnen gerookt. Maar naarmate hij/zij ouder is wel weer. Maar daar maak ik me nu nog niet druk over, dat zien we dan wel ;)

en over dat jij astma hebt. Dat is natuurlijk erg vervelend, maar je zegt al zelf ik heb er niets aan overgehouden en dat zegt niets, maar jij hebt er astma aan overgehouden dat zegt ook niets in de trand van dat niet iedereen het krijgt.

Ik vind het gewoon een beetje druk gemaak om niets, als je alles wil doen om je kindje gezond te houden mag je zoveel dingen niet meer.

Maar daarom zeg ik ook ieder zijn mening, en die moet je respecteren (vind ik) ;) . Jij en nog vele andere mensen vinden dat er niet binnen gerookt mag worden en dat is jullie keuze ;). Van mij mag er nu wel binnen gerookt worden en dat is mijn keuze.

Maar ik denk dat we beter on-topic kunnen gaan, dwalen nu een beetje af :p

18. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Los van de discussie wie wat waar aan overhoudt, ik vind het wel erg jammer dat sommige zo ongelofelijk star bezig zijn met zwangerschapsregeltjes. Geniet er toch een beetje van.

Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was maar ik begin gewoon weer na de zwangerschap (geen pakkie per dag maar lijkt me heerlijk om weer gewoon een peuk op te steken met een biertje erbij) Ik vind die rook nu ook vervelend dus ga ik er niet in zitten. En dan doe je al wat je kunt. Maar om nou bij mensen weg te blijven omdat ze roken die opa en oma gaan worden... Kweenie hoor zou je niet zo druk maken.

Je moet ook een beetje aan jezelf denken he. Je krijgt heus geen miskraam van een beetje rook net als dat je geen miskraam krijgt van wat meer koffie, een glaasje wijn op zn tijd of wat rood vlees. Mate is wat mij betreft het sleutelwoord.

Maar als je er echt zo dusdanig mee zit vertel het ze dan gewoon. Om nou je schoonouders te gaan ontwijken omdat ze roken terwijl zij niet weten wat ze fout doen lijkt me ook niet echt fair naar hun toe.

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    pff ik vind het echt een beetje jammer dat een vraag over roken zoals die van TS altijd moet eindigen in een discussie "wel/niet roken" als iedereen nou gewoon eens lekker doet wat hij/zij denkt dat goed is en we alleen antwoord geven op de TS.....

20. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Tsja das hetzelfde als het b-woord (borstvoeding) krijg je dat ook altijd :p Sommige topics liggen nou eenmaal gevoelig denk ik.

Deel Deze Pagina