Mijn vriend heeft altijd goed contact gehad met zijn broer. Maar sinds hij een vriendin heeft en naar Limburg is verhuisd is het contact heel erg verwaterd. Hij zit behoorlijk bij haar onder de plak. Toen ik net zwanger was van Jason toonde ze nog wel eens wat interesse. Toen Jason net geboren was belde mijn vriend zijn broer op om het door te geven. Zijn reactie: oh ja leuk. Ze zijn na 4 weken pas op kraamvisite geweest. We hadden om 19.00 afgesproken maar ze kwamen pas om 20.30 aan kakken. Was toen al behoorlijk over de zeik. Jason lag dus al te slapen en dat vonden ze geloof ik niet zo leuk. Jammer dan voor hun zeg ik dan, moet je maar op tijd komen. Volgend jaar gaan ze trouwen en ze hebben tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ze dat "jong" niet op hun bruiloft willen hebben. Ze vinden het maar niets als dat "jong" de hele tijd loopt de bléren. Wat ik dan niet snap, ze willen niet ons "blér jong" er bij hebben, maar ze nodigen wel vrienden uit met een kind wat een extreme vorm van adhd heeft. Dan denk ik bij mijn zelf, waarom dat kind wel en waarom die van ons niet. Maar goed, het is hun feest dus wel leggen ons er maar bij neer. Mijn schoonouders hadden een hondje een Jack Russel, lief beest maar echt super druk. Als we met Jason op bezoek gingen reageerde het hondje best fel, dus ze zetten hem op de slaapkamer. Hier hebben we overigens nooit om gevraagd hoor. Mijn schoonmoeder gaat vanaf januari 1 dag in de week op Jason passen, en ze had zo iets van: ik zie het niet zo zitten met Jason en de hond, straks word hij gebeten en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ze hebben af gelopen weekend een ander tehuis voor het hondje gevonden. Ze hadden dit ook tegen de broer van mijn vriend verteld. En het eerste wat hij zei, hoe haal je het in je hoofd om die hond voor dat "jong" weg te gaan doen. Dat "jong" past zich maar aan en anders blijft hij maar weg. Mijn schoonmoeder reageerde behoorlijk fel, dat het hun beslissing was om de hond weg te doen en niet die van ons. Nu krijgen wij, nou ja Jason de schuld dat ze de hond weg hebben gedaan. Ze lopen alleen maar te zeiken om niets, als je ze toevallig een keer aan de telefoon hebt is het meteen: goh wat heb ik nou weer gehoord? En dan krijg je een hele storm van verwijten naar je kop geslingerd. Terwijl er naar onze mening niets aan de hand is. Mijn vriend en ik zijn behoorlijk pissig over dit alles. Tweede kerstdag komen zijn broer en vriendin ook naar zijn ouders. We zien er zo erg tegen op. Zeker ook omdat Jason in hun ogen helemaal niets goed kan doen. Kom op...een kind van 7 weken, wat kan die nu toch fout doen? Mijn vriend heeft al tegen zijn ouders gezegd, dat wanneer een maar een verkeerd word uitgesproken word over Jason we meteen weer weg gaan. Grrr...ik haat die lui gewoon, ze maken ons kind volkomen belachelijk zeg. Heb echt geen zin in tweede kerstdag. Ben zo pissig dat ik ze wel een pak rammel zou willen geven. Sorry voor het lange verhaal.
Pffff wat een toestand zeg.... Neem jezelf vooral niets kwalijk! Weet je dat het eerste wat in mij opkwam was; ze zijn gewoon stik jaloers. Die extra aandacht willen zij ook, dan maar negatief. Moeilijk hoor, maar gewoon gaan 2de kerstdag. Kop omhoog en net doen of er niets aan de hand is. Laat ze maar lekker, als ze daar gelukkig van worden. Suc6 meis! Groetjes, Mirelle.
Als je vriend vroeger altijd goed contact heeft gehad met zijn broer, heb ik t idee dat dit gedrag komt omdat ie wordt bewerkt door zijn vriendin....hij zal wel ontzettend onder de plak zitten bij haar idd. Laat maar ff lekker een poosje links liggen zou ik zeggen, ze wonen toch ver weg en misschien wordt je schoonbroer een keer bewust van zijn gedrag. Is inderdaad niet normaal om een klein hummeltje zo te kakken te zetten! Misschien zijn ze stiekem een beetje jaloers op jullie?
Ik denk dat het inderdaad pure jaloezie is. Ze gunnen ons ook niet zo veel blijkbaar. Ik probeer er me niet aan te ergeren, maar ja is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Hou lekker de eer aan jezelf, maar laat niet over je heen lopen. Zou het zelf echt niet pikken als ze 2e kerstdag op mijn mannetje zeiken. Waar hij niet welkom is, wil ik ook niet zijn!
Hoe is het nu afgelopen met je zwager en schoonzus? Is het nog een beetje gezellig geweest 2e kerstdag?
Het was super gezellig...want zij waren niet meer geweest. Ze hadden in de ochtend afgebeld. Wij helemaal blij.