Broertje van mijn vriend kan ik soms wel afschieten. Eerder regelmatig ruzie met hem gehad. Nu negeer ik alles maar een beetje en gaat ene oor in ene oor uit, hoewel die soms! ook wel even aardig kan zijn. Broer van mijn vriend topper, zijn zus ook. De vrouw van zijn broer kan ik goed mee overweg -ene x beter als andere keer- en man van zijn zus kan ik ook wel goed mee overweg.
Ik heb 2 schoonzussen en 3 zwagers. Wisselt per persoon van geen enkel contact tot leuke omgang of dol op elkaar
ik heb 1 schoonzus die ik gelukkig nooit meer zie en een zwager die we zon 1x per 2 maanden zien. ene keer kort andere keer wat langer. prima vent maar zou hij naar de andere kant vd wereld verhuizen is het ook goed.
Met de vriendin van mijn broertje kan ik het prima vinden. Ze heeft haar eigenaardigheden.. Maar ja die heb ik ook. Ze past soms in nood ook weleens op, we gaan weleens samen hardlopen etc. De broer van mijn partner is heel aardig, ziet dingen soms een beetje te veel vanuit zijn eigen referentiekader.. Maar ja daar heeft mijn partner meer last van dan ik. Mijn schoonzusje is heel aardig, we kunnen het goed vinden en soms lekker tegen elkaar klagen over onze gezamenlijke schoonouders en hun eigenaardigheden.
Ik heb prima schoonzussen en zwager. Schoonzus (vrouw van mijn broer) is echt familie, zij is al samen met mijn broer sinds ik 6 was, dus weet niet beter dan dat zij in mijn leven is. Schoonzus (zus van man) is heel lief en we hebben redelijkerwijs dezelfde opvoedideeën, alleen wil zij nogal eens de dingen naar haar hand zetten waardoor ons gezin soms wat te flexibel moet zijn. Zwager (broer van man) is een hele leuke man, maar een echte kunstenaar. Een eigenaardig typje, waar je qua afspraken niet van op aan kan, altijd aan het klooien/ouwehoeren, maar wel heel grappig. Dus ook hier niets te klagen 😊
Met de zus van mijn man heb ik niet zulk heel denderend contact. We zijn erg verschillend. Als we elkaar zien is het best gezellig, maar we zullen nooit goede vriendinnen worden. De man van mijn zusje was al een goede vriend van mijn man en mij voordat hij verkering met haar kreeg. Daar hebben we dus wel een hele goede band mee. Hij is wel heel anders dan wij, maar het klikt toch heel goed. Soms erger ik me wel eens wat aan bepaalde denkbeelden van hem, hij is heel ouderwets en vindt ons nogal losgeslagen. Maar daar letten we maar niet teveel op en dan is het altijd gezellig.
Met mijn 'stief'schoonzusje ( dochter.2e vrouw schoonvader ) heb ik niks. Het is nooit uitgesproken maar her is nooit geweldig geweest. Grootste afknapper was dat ze niks heeft laten horen met de verjaardag van de jongste vorige week....
Zus van mijn man heb ik helemaal niks mee, was dit jaar nog te lui om op de verjaardag van ons meisje te komen. Er zit gewoon niks in, nergens zin in, alles is moeilijk... ik word al moe als ik haar zie. Broertjes van mijn man zijn nog kinderen (groot leeftijdsverschil) en daardoor eigenlijk niet echt een band mee. Vrouw van mijn broer heb ik een hele goede band mee, echt vriendinnen geworden. Zien elkaar vaak wel meerdere keren per week, eten vaak bij elkaar enz.
Ik vind ook dat het schoonbroer en schoonzus moet zijn ipv zwager en schoonzus..... Hahahah! Hier prima contact met de broer van mijn man. Eerst wat minder, want zijn broer lag al niet goed in de familie (tja door die heks van een vrouw van hem........ Nee hoor, maar dat vind schoonmoeder wel). Met zijn zusje had ik wel redelijk contact. Ik moest wel want ze zat aan mijn man geplakt.... Dat hebben we lamgzaam los geweekt, want ik was niet van plan om alles in trio vorm te doen.. Nu is zijn zusje amper in beeld door de ruzies in de familie en doordat zij net als haar moeder niet realistisch kan kijken naar de situatie.
Met mijn schoonzus, vriendin van mijn broertje, hebben wij goed contact. De broer van mijn man en zijn vrouw hebben wij (gelukkig) geen contact meer mee. Zo'n beetje de hele familie niet.
Ik heb 5 zwagers & 3 schoonzussen. Eigenlijk kan ik het met iedereen wel goed vinden Het is altijd gezellig op verjaardagen en met kerst etc. en ook tussentijds eten we wel eens bij elkaar. Ik heb het erg getroffen met alle schoonfamilie!
Mijn zwager en aanhang van mijn man zijn vooral altijd bezig met hunzelf en spreken wij dan ook alleen met feestdagen. Voor mijn zwager deze relatie had, spraken wij hem wel veel meer, hij had ook dezelfde interesse's als wij, maar plots is dat minder geworden nu hij deze vriendin heeft. Sindsdien heeft hij sowieso andere hobby's etc gekregen. ik heb ook het gevoel dat zij ons saai vind en misschien zelfs niet leuk. Wij hebben wel geprobeerd om af en toe af te spreken, maar als het alleen van onze kant moet komen, heb ik er geen zin meer in om mijn best te doen. Mijn schoonzus en aanhang zijn gewoon aardig, maar wij verschillen erg qua interesse's. Bovendien vind haar vriend het altijd erg leuk om express heel negatief te doen, de boel een beetje 'opfokken' en daar zit ik ook niet altijd op te wachten.
Met mijn ene zwager (man van mijn zus) heb ik een goede band. Hij is af en toe wat apart maar wel aardig en ik mag hem graag. Ik hoef hem maar te bellen en dan staat hij klaar. Dat is wederzijds ook zo. Ik denk wel dat hij mij wat eigengereid en betweterig (daar istie weer!) vindt maar dat is ook een mindere eigenschap van mij. Met mijn andere zwager (broer van mijn man) kan ik op zich goed opschieten al is het contact af en toe wat moeilijk, ook tussen hem en mijn man. Hij kan manipulatief zijn en verwacht altijd dat iedereen voor hem klaar staat en hem helpt. Dat doen we natuurlijk want het is eigenlijk een hele goede vent maar wel binnen de perken. Heeft hij zichzelf weer eens in de nesten gewerkt dan mag hij het ook zelf oplossen. Hij kan dan gewoon een paar maanden niks van zich laten horen. En ik denk dat ik daar wel eens de schuld van krijg. Maar in goede tijden gaan we regelmatig leuke dingen doen dus slecht is het zeker niet. Ik ben trouwens wel de enige van wie hij advies aanneemt. Dat doet hij van zijn eigen familie niet.
Mijn man heeft geen broers en zussen, zijn ouders zijn gescheiden en sindsdien heeft hij er 2 stiefbroers en stiefzusjes bij. Daar hebben we weinig contact mee, we zien ze wel op familiefeestjes en dan maken we met die jongens en een van die meisjes vaak wel een kletspraatje, dat andere meisje zegt alleen gedag. Die andere drie heb ik op FB, ik zie ze denk ik eens per jaar ofzo. Mijn zwager zie en spreek ik wel vaker, normaal contact mee.