Schoonbroers en schoonzussen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Waar ik even nieuwsgierig naar ben....hoe is de band tussen de beide zussen van jouw man?

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kan met allemaal door 1 deur maar heb er verder niet veel mee op 1 zwager na.
    Ze zijn allemaal een heel stuk ouder doordat mijn man 21 jaar ouder is dan ik. En daarbij vind ik ze op 1 zwager na wat ouderwets/meutig.
    Maar kan er gewoon wel een leuk praatje mee houden maar that's it.

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Mijn man heeft geen broers of zussen, dus dat is makkelijk.
    Ik heb 1 zwager die irritant is, maar als mijn zus er gelukkig mee, prima.
    En 1 schoonzusje die ik een paar keer per jaar zie (omdat we niet in de buurt wonen en andere werktijden hebben) waar niks mis mee is.

4. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb 1 schoonzusje en die kan ik niet uitstaan!
    Sinds de geboorte van ons 2e dochtertje hebben we haar niet meer gezien,ook geen felicitatie gehad toen ze geboren was,nooit een felicitatie met een verjaardag en ons 2e meisje is nu 5....
    Mijn schoonzusje heeft onze kids nog nooit gezien.
    In haar woorden: Waarom zou ik? Ik heb er niks mee.
    Maar nu is zij zelf moeder en wat doet ze... Stuurt ze een geboortekaartje maar verwacht dat wij langs komen...
    We hebben een felicitatie kaartje gestuurd en kwaad dat ze was omdat wij niet langs kwamen.:$
    Moeten wij wel langs komen als zij die moeite ook niet voor onze kindjes doet?
    Wij sturen nog een kaartje,zij heeft nooit wat laten horen toen onze kindjes geboren worden.
    Toen ze te horen kreeg via schoonmoeder dat we nog een kindje verwachten was haar opmerking: Zijn net een stel konijnen die twee. Hoe lang wil zij (ik dus) blijven baren? Tot ze geen extra kinderbijslag meer krijgen??
    Dat was haar manier van laten blijken hoe ze over dit kindje denkt dus...
    Dus ik heb tegen mijn man gezegd: Die hoef ik dus niet meer te zien of in mijn buurt te hebben.
    Mijn man is er ook helemaal klaar mee.
    Gelukkig woont ze ver weg genoeg om haar niet spontaan tegen te komen. ;)

Ik heb nog 2 broers maar heb ook erg weinig met mijn schoonzussen.
    Zie ze heel weinig en 1 schoonzus is niet fair bezig tegenover mijn broer.
    En de vriendin van mijn andere broer is gewoon ontzettend verschillend vergeleken met mij.
    Heb zeker geen hekel aan haar maar voel mij ongemakkelijk bij haar,kan mijzelf niet zijn omdat ze beetje tja...zichzelf nogal heel wat vind.
    Maar goed,dat moet ze zelf weten en nogmaals heb geen hekel aan haar.
    En de vriend van mijn zus....
    Daar ga ik niet eens woorden meer aan vuil maken.
    Door hem is onze familie mijn zus helemaal kwijt en ook de kids van mijn zus......

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier alleen een schoonzus waar ik net zoals schoonouders geen contact mee heb.

Dit door het hele gezeur rondom schoonouders.

Ik ben een zeer koppig en eigenwijs persoon dat weet maar al te goed.

Maar schoonzus is een flinke meeloper met moeders, dus toen moeders mij had verwijdert op fb deed zij het ook, ook was ik niet welkom op haar verjaardag.

Na het uitpraten tussen schoonouders en ik ( of nou ja heb het erbij gelaten ;) )

Kreeg ik binnen een half uur een fb verzoek van schoonmoeder en schoonzus.
    moeder heb ik toegestaan schoonzus vond ik gewoon erg hypocriet, dus niet gedaan.
    na een week vroeg ze vl waarom ik haar niet heb toegevoegd, want ze had niks tegen mij blablblablabla, vl heeft gemeld dat we alles even laten rusten, en denk diezelfde week vloog schoonmoeder weer van fb af, schoonzus had gezegd dat we rust wilde :x
    Dus dankzij die oh zo leuke schoonzus nu weer oorlog in de familie, dus nee ook schoonzus mag van mij de boom in, want of dit ooit nog goed gaat komen betwijfel ik, door deze onzin hebben vl en ik zelfs discussies / ruzies , ik ben chagrijnig als hij zijn hobby moet uitvoeren ( is samen met die mensen )
    het vreet aan me.
    hoe gaat het straks als ukje er is, ik wil ze er niet bij hebben , maar mag ik dat eisen van vl, dus mijn zwangerschap is 1 stressbende.
    Ik heb ook echt geen idee hoe het ooit goed moet komen ( voor de duidelijkheid schoonouders hebben een uitgesproken mening over hoe wij moeten leven, daarnaast geloofd ze mijn ex op zijn woord ipv hun eigen zoon, ik sta geen 1 punt achter mee denk eerder 100 :( )

6. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Mijn oudste schoonzus (zus van mijn man) en zwager konden wat betreft leeftijd mijn ouders zijn. Lieve mensen, ook gastvrij.
    Mijn oudste zwager (broer van mijn man) en schoonzus zijn wat op zichzelf en ietwat zweverig, maar als we ze spreken zijn ze altijd erg vriendelijk.
    Mijn volgende schoonzus (jongste zus van mijn man) en zwager zijn net gescheiden. Ik kan haar altijd erg moeilijk peilen, maar ze is wel vriendelijk. Mijn zwager zie ik niet meer, maar dit was ook een aardige man.
    Mijn laatste zwager (broer van mijn man) en schoonzus spreken we wat vaker, zijn ook leuke mensen.

Mijn man en ik zijn met onze kinderen een beetje de nakomers dus zien we de familie meestal maar half. Hun kinderen komen meestal niet meer mee, die doen hun eigen dingen. Ondanks dat ik geen hechte band met mijn schoonfamilie heb, zijn het allemaal wel fijne mensen. Ze hebben zelf ook niet zo'n familieband.

Mijn broer en zijn vrouw wonen aan de andere kant van de wereld en hebben een totaal ander leven. We hebben wel contact via de mail, telefoon etc maar toch is er een afstand. Mijn broer en ik zijn ook nooig ontzettend close geweest. Zijn vrouw, mijn schoonzus, is een hele leuke vrouw. Totaal anders dan ik en daarom zo leuk.

Soms vind ik het best jammer dat we elkaar niet vaker zien, daar ben ik zelf ook debet aan hoor.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Die is ook verbroken, we (schoonzus + zwager en schoonouders) hebben ong. 2 jaar geleden een punt achter de familieband gezet.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn oudste schoonzus is een leuke meid, sinds ze een dag in de week op mijn zoontje past doet ze wel een beetje alsof zij alle verstand van hem heeft, alsof zij z'n moeder is en ik de oppastante ipv andersom, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
    Jongste schoonzus....aaaarrrgglllll pubermeisje van 23 die volop in de afzetterijperiode zit, voortdurend de bokkenpruik op heeft. Zo van: er is iets met me, ik ben boos, stil, maar nee, ik wil er niet over praten.
    Ja kom nou, zeg gewoon wat er is of doe normaal...
    Ze zit zo vastgeroest in de slachtofferrol om alles wat er in de wereld gebeurd. Zo erg dat ze laatst, toen we Triviant deden, het bordspel letterlijk keihard tegen de muur aansmeet omdat mijn vriend grinnikte toen ze niet wist in welk werelddeel de Alpen lagen.

9. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik kan met iedereen goed overweg

mijn man heeft 2 zussen en 1 broer, vooral zijn jongste zus vind ik een hele lieve leuke meid!

mijn zus haar vriend vind ik ook top

hier geen familieruzies op dat niveau ;)

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #70 amdaa, 29 mei 2015
    Laatst bewerkt: 29 mei 2015
    Ik heb 2 jongere zwagers, en word echt door ze op handen gedragen :D.
    Ze komen hier ook heel vaak over de vloer, zijn een deel van onze vaste klusteam. De jongste kwam vroeger ook vaak bij ons logeren in het weekend, nu gaat ie liever stappen ;)

Vriendin van 1 zwanger is prima, we zijn geen beste vriendinnen maar liggen over veel dingen op 1 lijn.

Mijn schoonbroer [man van mijn zus] is een super lieve vent al had ik hem liever wat gedrevener gezien. Het is zo'n 'go-with-the-flow-in-slowmotion' type. Maar dat is hun privé zaak natuurlijk

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Da' s geen abn maar dialect en dat bezigen we hier met het oog op de begrijpelijkheid niet. En als het om taal gaat is wiki een beroerde bron.

Anyway: zowel zwagers als schoonzussen. Niet mijn types, maar er zitten best geschikte figuren tussen.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Mijn zusjes zijn een stuk jonger, dus dat duurt nog jaren voordat er een zwager bij komt:p mijn andere zusje is net 18 dus dat zal ook nog wel even duren, haar kennende.

Mijn zwager (broer man) en schoonzus hadden we veel contact mee toen ze nog in de zelfde plaats woonde. Sinds 3 jaar wonen ze 50 km verder en is het contact minder, maar wel goed. We hebben altijd het beste met ze voor en hoop dat het gewaardeerd wordt.

13. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik had een geweldige schoonzus, helaas is ze vorig jaar overleden...

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Vanaf het begin heel erg goed.

Mijn schoonzus betekent net zoveel voor mij als mijn bloedeigen zussen. Ze is m'n beste vriendin.
    Mijn zwager is een hork. Maar wel de liefste hork die er bestaat. Hij neemt me vaak in de maling, vindt ie fantastisch. Maar dat is uit liefde.
    Op onze bruiloft pakte hij me vast gaf me een dikke kus en zei: je bent familie Maartt ik ben blij dat mijn broer jou heeft.

15. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb 1 zwager en 1 schoonzus. Allebei toppers. Van schoonzus al heel veel steun gehad mbt m'n zwangerschap. Ze weet er alles van met drie kids :D

16. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hier 1 schoonzus en 2 zwagers en vind het niks. Mijn schoonouders vind ik trouwens ook niks. Vanaf het begin af aan hebben ze mij gezien als een indringer die een driedubbele agenda heeft, hun zoon bij ze weghoudt, niet goed 'voor hun zoon zorgt' e.d e.d. Ik had wel altijd al het gevoel alsof er iets was, en ze achter mijn rug om roddelden e.d. maar dacht ook dat het misschien tussen mijn oren zat. Totdat een paar jaar geleden als gevolg van een klein voorval alles eruit kwam. Ze zagen me inderdaad als feeks, ik zorg slecht voor mijn man (?? hij ziet er slecht uit en niet gelukkig..??) Ik wil hem weghouden van hun. Ik praat mijn kinderen in dat schoonfamilie niet deugt (dochter was nogal eenkennig, uiteraard zat ik daar achter...)
    Hier gingen ze ook met anderen over praten en de toon was gezet.. Zo was een vriend van mijn man ooit in de veronderstelling dat mijn man geen eigen sleutel van ons huis mocht hebben. Ja, echt... Te bizar en belachelijk voor woorden.

Niks van dit alles is/was waar. Alles wat ze wat dit betreft hebben gezegd is klinkklare onzin. In werkelijkheid waren en zijn mijn man en ik prima gelukkig met elkaar en zeker elkaars gelijkwaarden. En dan te bedenken dat ik mijn man vaak aanspoorde om zijn moeder eens te bellen e.d.... En hun juist denken dat ik hem bij hun weghield..

17. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Heb twee schoonzussen en een schoonbroer langs man zijn kant. Die vinden me wel ok denk ik, alleen dat ik te veel op mezelf ben en niet vaak genoeg met ze afspreek.

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik ben gek op mn 2 schoonzussen! Ik ben blij dat ik ze heb!

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En jullie zijn allemaal 15 ??? :(

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Vriendinnen van MN broers zijn erg aardig ik spreek ze vaker als MN eigen broers :p
    Broer van MN man is aardig en zijn vriendin ook
    Zus van MN man heeft geen contact meer met de familie en dat is maar goed ook ongeïnteresseerd en asociaal en haar vriend nog erger

Deel Deze Pagina