Welke mama is creatief en doet veel knutselen met de kindjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hoi meiden,
    Creatief zijn is nooit mijn sterkste kant geweest, sterker nog ik kom niet verder dan kleuren, kleien en dat was het wel.;) Onze dochter is 2,5 en ontwikkelt zich erg goed. Ik heb het idee dat ze toe is aan nieuwe dingen. Het probleem is alleen ik weet niet goed wat ik moet knutselen, of met haar moet maken. Ik heb internet al afgezocht maar er zijn veel dingen bij voor kinderen van een paar jaar ouder.:)

Als ik sommige ouders zie, hoe creatief ze zijn met verjaardag, knutselen, nou ja met alles eigenlijk:$ Gister al naar de Action geweest daar heb ik vanalles gekocht ( gekleurd a4 papier, 3 kleurboeken, heel veel sticker vellen van dora, spongebob, hello kitty, en kleurtjes en stiften ) Maar hoe nu verder of beginnen?:p

2. tuc

tuc Niet meer actief

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Gewoon even Google gebruiken, je komt echt leuke dingen tegen, vooral in die leeftijd!
    Wat denk je van verven met handen en voeten?
    Zelf laten lijmen op papier en dan stukjes stof erop plakken of folie/papiertjes?
    Je hebt echt leuke dingen maar je moet gewoon even zoeken.
    Ik Google vaak activiteiten voor de kinderen op het kdv.
    Dat lijkt moeilijk maar als ze eenmaal bezig zijn zul je zien dat ze het zo onder de knie heeft en het doet op haar manier:)

4. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Dankjewel voor de reacties. Hoe doen jullie dat met verven en lijmen? Die van mijn blijft wel aan tafel zitten maar maakt zo een bewegingen dat alles op de grond of muren terecht komt denk ik

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wauw wat heb je leuke dingen erop staan!

Hier wil dochter graag verven, soms waterverf.
    Ik kleed haar met gewone verf vaak grotendeels uit omdat ze het ook leuk vind om zichzelf dan onder te kliederen, daarna dan gelijk in bad ;)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waauw dat is leuk! Die pagina wil ik opslaan als favorieten zodat ik bij je kan spieken wat leuk is om te doen!
    De komende maren de blogpagina niet verwijderen he! :D

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou, inderdaad! Ik heb 'm ook bewaard. Kom ik af en toe even bij je spieken. Die rups is ook fantastisch! Hoe kom je erop?!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Tnx ladies...veel dingen heb ik uit de tijd dat ik op het kinderdagverblijf werkte. Maar sommige gewoon zelf verzonnen..en anderen via google enz.

als je de blog "volgt" dan krijg je volgens mij een melding wanneer er nieuwe updates zijn.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Met 2,5 kun je het heel simpel houden

Teken bijvoorbeeld een bloem...laat haar die kleuren of beplakken ( prit stift en kleine stukje gekleurd papier)

en dan een stengel van een rietje erop.

Of een diertje maken zoals een schaap. Knip de vorm uit. Plak samen oogjes er op en met stift een mondje. En dan laten beplakken met watten.

Ik laat de kinderen heel veel met zoutddeg spelen...of kinetic zand.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Of een paddestoel van wc-rol/keukenrol. En de bovenkant van karton.

Kralen rijgen vind ze hier momenteel ook erg leuk.

Je hebt ook van die boekjes dat je stickers zelf in kan kleuren, ook leuk.

Of met eten knutselen: marsepeinen vormpjes maken voor op een cupcake.
    Krokodil van komkommer
    Palmboom van banaan en stukjes kiwi
    etc..

11. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Mijn dochter is net 3 en dol op knutselen en zo. We fröbelen al heel lang :D
    Wat ik zoal met haar doe:
    - Waterverven
    - brooddeeg maken ipv klei, eventueel afbakken en verven.
    - kralen rijgen.
    - Met Maxi strijkkralen (is echt favoriet hier:))
    - kleien
    - lijmen
    - stickerboekjes met opdrachten. Deze zijn echt spotgoedkoop bij boekenvoordeel te halen. Mijn dochter is er dol op!
    - natuurlijk koekjes bakken

genoeg ideetjes toch?

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Waar koop je van die oogjes die je bijvoorbeeld bij het lieveheersbeestje gebruikt kopen?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Verschillende winkels: xenos, hema, hobbywinkels.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk tuc voor mij ook erg handig ben ook niet zo heel creatief....

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Heel creatief valt wel mee.
    Maar rond bepaalde feestdagen knutsel ik wel wat leuks met de kindjes.
    Bijvoorbeeld een kerstboompje knutselen of een paashaas.
    Ik zou juist nog wat creatiever willen zijn.

Online is ook heel veel voorbeelden te vinden. Als ik een keer iets niet weet zoek ik gewoon online naar wat leuke knutselwerkjes.

16. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hier kan ik zeker wat mee dankjewel! Als het er zo staat denk ik wat makkelijk, maar helaas kon ik het zelf dus niet bedenken

17. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb net, tijdens het middagdutje van de jongste, met de oudste geverfd. Net wcrollen en keukenrollen die ze morgen gaat beplakken en versieren met stickers, glitters etc als de rollen droog zijn. Andere x hand en voetafdrukjes van verf. Of poppetje maken met zachte bolletjes en wiebeloogjes. Of knippen in papier, van alles eigenlijk. Heerlijk!

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat hoorde ik dus vaker om mij heen..vandaar dat ik begonnen ben met de blog. Meeste zijn simpele werkjes en voor veel dingen heb ik ook werktekeningen bijgevoegd die je dus alleen nog maar hoeft uit te printen.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Super leuk! Als dochter van een mega creatieve moeder schaam ik me dood dat ik niets deed. Heb vorige week een kinderschaar gekocht, gekleurd papier, waterverf. Ga zeker ideetjes gebruiken van jouw blog Tuc!

20. Chantal3

Chantal3 Actief lid

8 nov 2012
    386
    0
    0
    Noord-Holland
    met mijn gastkinderen knutsel ik best veel, vooral in die leeftijd, maar ook jonger en ouder.
    Strijkkralen is meestal erg populair, even naar het kind kijken of de interesse en de motoriek er al voor is, want 2,5 jaar is vrij jong. En laat dan gewoon een klein hartje in allerlei kleuren maken, eventueel met wat hulp.
    Verven is leuk.
    www.wcrolletje.nl heeft leuke dingen.
    Niet meteen een knutselwerkje, maar wel creatief en hier vaak succesvol (ook bij de grote kinderen): een stuk zeil en dan scheerschuim erop spuiten en laat met een kliederschort bijvoorbeeld, maar lekker met de handen kliederen en figuurtjes maken

Veel succes!

Deel Deze Pagina