schoonfamilie geleuter

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimberly 33, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Die moesten heel ver bij me uit de buurt blijven. Oppassen, wat een grap. :x

2. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Opzouten die handel! (denk zo met en zonder hormonen in mijn lijf!)

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik zou ook oprecht gekwetst zijn hoor.
    Oppassen zou ik ook niet doen; overduidelijk dat je niet op die mensen vertrouwen kan.
    Dat jouw vriend hen niet negeert snap ik wel want het zijn tenslotte zijn ouders en dat leg je ook niet zomaar naast je neer.

Verder zou ik ze nog een prettig leven wensen. :)

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ik zou dus zo niet met me laten spelen. Dat doen ze maar met een voetbal.

Wij hebben hier een paar soortgelijke situaties gehad en inmiddels samen paar contacten verbroken. Dit omdat we voor onze kinderen de meest rustige en stabiele situatie willen creeeren, met mensen om hen heen die écht om hun geven. Die dus ook nadenken wat voor gevoel dit bij een ander geeft etc.

Ik zou me dus nu hardhouden. Toen geen contact, nu ook niet. En dan krijg je; 'ja maar iedereen verdient toch een tweede kans?' Ja, maar geen 3e/4e/5e a la oneindige kans. Het is een keer genoeg, pure zelfbescherming.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ze krijgen van mij nog een kans, maar wel als ze eerst ermee komen dat ze fout zijn.

Met dat werk ook, ik heb me een ongeluk gezocht, en nee op fb plaats ik niet goh alweer afgewezen of jeej 3 sollictaties gedaan!
    fb is een uitlaatklep, dom geklets of dingen delen, ze trokken daar ook deels hun conclusies uit.

Alvast bedankt voor al jullie berichtjes! Doet me goed :)

6. Leontine1978

Leontine1978 Niet meer actief

Van mij konden ze ergens gaan zitten, waar de zon nooit schijnt.

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Steek er vooral geen energie meer in.. dat soort mensen.. zucht!

8. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees maar 1 ding... gebrek aan communicatie.

Ook hebben we nu maar 1 kant van het verhaal dus een oordeel vellen op basis hiervan is niet netjes.

Maar..

Het feit dat je boos en gekwetst bent komt doordat je een ander verwachtingspatroon hebt van je schoonfamilie. Het feit dat zij zo tegen jou doen komt omdat ze een ander verwachtingspatroon hebben van jou.... Ook ben je boos omdat je uiteindelijk wil dat jullie op een goede en acceptabele manier met elkaar om kunnen gaan waar beide partijen het mee eens zijn. Dit kan alleen als je van te voren bespreekt hoe dit zal moeten.

Om dit conflict op te lossen zullen je toch echt om de tafel moeten.
    Degene die een gesprek initieert is de meest volwassene, dus zorg dat jij het bent.
    Tijdens dit gesprek is het het beste om je emoties uit te schakelen en resultaten uit het verleden vergeten.... Dit doe jij en mag jij dan dus ook van hen verwachten.

Stel vooraf je doelen hoe denk jij dat het het beste gaat. maar bedenk ook wat je van hen wil kunnen verwachten... laat je schoonouders ook hun kant van het verhaal toelichten, luister goed naar ze en neem dit mee terug naar huis. Reageer dus niet tijdens het gesprek (vertel dit vooraf) laat het bezinken en kom er in een 2e versie op terug... op die manier zet je misinterpretatie op basis van emoties buiten spel...

in het 2e gesprek spreek je dingen af en start editie 2 van je relatie met de schoonfamilie en gaat het beter als nooit te voren..... en zijn alle ergernissen verdwenen.

zo zou ik het doen....
    Maar......
    Ik ben ik jij bent jij....

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Bedankt voor je input TmvD.
    weet dat het 1 kant is, de kant van mij, maar de redenen is wat ze zelf hebben gezegd ;)

communicatie is idd ver te zoeken, maar hoe je ook wil communiceren ze drijven hun zin altijd door, ik krijg er in iedergeval geen speld tussen.
    vl laat ze dus altijd maar kletsen en doet wat anders, ik kan dat dus niet.

Ik heb geen verwachtingen van ze , gewoon normaal doen tegen elkaar kan toch?

Vl denkt zelf dat het komt dat ze graag een schoondochter zien die veel op bezoek komt samen de stad in enzo, tja zo ben ik dus helemaal niet.

Grappig is wel dat je vrijwel hetzelfde zegt als vl, op het punt van om de tafel zitten :)

ze hebben zeg maar alleen maar commentaar op dingetjes, zelfs op hoe ik maar haar draag , het lastige is alles gaat via via , maar denk dat zusterlief ook veel gekletst heeft.

Maar goed zoals ik al zei het moet opgelost worden, maar hoe dan ook eis ik wel het excuus wat ik verdien.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens hoor..

Ik zou ze ook best nog een tweede kans willen geven als ze dit oprecht willen. Maar dat begint dan inderdaad met toegeven dat hun fout zitten, welgemeende excuses enz.. En dan eerst maar eens gewoon proberen normaal contact te hebben zonder iemand af te kraken e.d.. En pas als dat een heeele tijd goed gaat kan er misschien een keer nagedacht worden over oppassen ofzo..

En mochten ze weer terugvallen in het oude patroon zou het voor mij zeker helemaal klaar zijn.

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zal zien wat er gaat gebeuren, zit op het wachtbankje hiermee, straks zie ik die kant weer ivm toneel op school, ben ik niet zo blij mee :(

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kan me je gevoel heel goed voorstellen en vind het absoluut niet raar. Mijn ex schoonouders waren net zo als jij die van jouw beschrijft incl op het moment dat ze ergens van denken te kunnen profiteren (lees: ik een betere baan kreeg) ineens alles anders te zien en poeslief en aardig te zijn. Ik was het gedrag en de bemoeienissen op een gegeven moment omtrent het huis oa zo zat dat ik gezegd heb dat als zij daar alle beslissingen over wilde nemen (koophuis van mij en nu ex) ze dan ook de hypotheek maar moesten betalen en de kosten voor hetgeen er gedaan werd. (Maar dat ging serieus ook zover dat zij bepaalde welke kleur er op de muur en de kozijnen kwam, welke vloer erin ging hoe de tuin eruit kwam te zien, welke gordijnen er opgehangen moesten worden. Zelfs de lampen en meubels etc mochten we niet zelf bepalen maar we moesten het wel betalen)

Om de tafel zitten is goed en duidelijke afspraken maken ook maar ik zou ook de consequenties aangeven van het niet houden aan die afspraken. En oppassen zou ik toch echt pas doen als ze hebben laten zien dat ze zich aan de afspraken kunnen houden op een wat langer termijn, simpelweg om te voorkomen dat straks niet alleen je partner er tussen zit maar ook jullie kindje.

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik begrijp je heel goed! Oppassen, pfff echt niet! Zou ik echt niet kunnen. Zij moeten eerst maar eens hun excuses aanbieden en dan pas verder praten.

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou ze zeker niet laten oppassen op de kleine. Dit kan in de toekomst altijd nog als de band en het betrouwen in elkaar weer terug is en hun je respect verdient hebben.

Mijn vriend zou het hier mee eens zijn en ze dat dan ook heel mooi duidelijk maken.

Je moet immers wel vertrouwen hebben in je oppas. ( ze kunnen evengoed oma en opa zijn maar oppassen is net wat ander mijns inzien)

Je bent niet gek hoor snap je gevoel helemaal en fijn dat je vriend achter je staat

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Even een kleine update,

Het begon al met hoelaat morgen zijn jullie hier? :(
    Ik gelijk nou niet tegen vl. ( hebben verjaardag morgen en dat ga ik niet laten verpesten door die 2)
    Vl had gezegd van de week dat we eens moesten praten niet wanneer ;) daarnaast heb ik tegen vl gezegd dan komen ze maar hier.

vl heeft gister nog met ze gebeld, hij vind dat het gewoon moet goed komen, blijkbaar hadden zij dat ook eens gezegd, maar zoals ik eerder zei hier volgens mij, nu ik werk en een kind krijg is het straks weer goed? Zo werk ik niet.
    Maar echt dezelfde onzin kwam er weer uit, de vieze tafel de dieren de kerst :x

Dus mijn avond weer aan gort want eerst een telefoongesprek van dik anderhalf uur daarna nog eens kletsen met vl.
    Daar valt gewoon niet mee te praten , die 2 die blijven bij hun standpunt en bij wat mijn ex allemaal heeft gezegd (kennen elkaar erg goed ivm hobby die ex en vl beide hetzelfde hebben)
    ohja en ze wilde straks ook niet hard lopen voor dat kind, he je hoeft voor mij helemaal niet te lopen, vl weet ook dat vertrouwen bij mij heel ver te zoeken is.

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    ik geef je gelijk ik had hetzelfde gedaan.

17. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Volgens mij gaan ze het nooit leren meid....
    Vermoeiend zulke mensen. Sterkte ermee

18. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Deze mensen respecteren jou niet en blijven met hun zelfde mening klaarstaan. Dat laat niet zien dat zij het goed willen maken.
    Ik zou geen contact meer zoeken met hun, maar geen contact met jou is ook geen contact met hun zoon. Ze horen jullie beiden te respecteren.

19. misa

misa Niet meer actief

Tjonge, konden mijn schoonouders wel zijn...! Ik ben het eens met jou en mijn kinderen zouden absoluut niet gaan naar mensen die mij en mijn partner zo behandelen. Gisteren niet, vandaag wel en wat is het morgen weer? Daar kun je niet op bouwen en vertrouwen.

Geen contact, is geen contact. Dus nee. Mochten zewel contact willen en jullie zien dat zitten dan kun je dat proberen. Maar eerst met jullie door 1 deur en dan pas de kids erbij betrekken vind ik. Sterkte..!

20. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

mee eens, & daarbij, ik zou nooit breken met schoonouders, het zijn toch de ouders van jouw vriend/man. Nou ja nooit... maar niet snel...

Deel Deze Pagina