schoonfamilie geleuter

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimberly 33, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Meis ik ken je wel niet Maar zou je graag even een knuffel willen geven.
    Ik heb helaas ook niet de leukste schoonfamilie en ik weet ook hoeveel stress dat kan geven.

Als ik jou was zou ik eerst zelf eens heel rustig nadenken over hoe jij je voelt wat dit allemaal met jou doet en dit eventueel ook op papier zetten.
    Heb je voor jezelf alles duidelijk dan zou ik nog een gesprek aangaan met jou vriend waar in je hem heel duidelijk maakt wat dit met jou doet.
    probeer richting hem geen verwijten te maken, het blijft zijn familie het gaat er ook niet zo zeer om dat hij het allemaal moet oplossen Maar dat hij jou echt begrijpt.

Verder zou ik jou schoonmoeder en schoonzus niet toevoegen op fb
    Als het contact jou geen goed doet, laat het dan.
    Jou vriend kan best alleen naar zijn familie, maar zolang zij jou kwetsen en niet met respect met jou kunnen omgaan dan is er voor jou ook geen reden om contact met ze te hebben.
    Laat je ook geen schuldgevoel aanpraten, zolang jij jou vriend niet dwingt het contact met zijn familie te verbreken valt jou niks te verwijten.

Wat nu belangrijk is, is dat jij geen stress meer hebt, jij bent zwanger en dat is voor jou kindje helemaal niet goed.
    Mijn schoonmoeder heeft mijn eerste en tweede zwangerschap kompleet verpest en dat is iets wat ik haar nog steeds niet kan vergeven.
    Laat dit aub niet langer met jou gebeuren want jou zwangerschap kan je nooit meer overdoen.

2. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach meis wat heftig zo!
    Met zo'n vriend en familie heb je geen vijanden meer nodig ;)
    Ik zou ze accepteren op fb en dan gewoon blokkeren, zelf nog niet eerder gedaan dus ik weet het effect dan niet, maar dan krijgen ze jouw mening niet op hun tijdlijn lijkt me. Dat scheelt weer frustratie van twee kanten!

Ik heb zelf ook een moment na de bevalling best een probleem met mijn schoonfamilie gehad.
    Mijn man heeft het voor me opgenomen en nu is alles ook weer goed.
    Als mijn man dat niet had gegaan, gewoon met ze om zou gaan (zoals bij jou, meerijden naar hobby etc.) en mij verder niet zou verdedigen (niet voldoende) dan hadden mijn hormonen echt de overhand gehad. Vind het knap hoe je erin staat!
    Zelfs toen mijn man voor me opkwam riep ik weleens: "daar is het gat van de deur, ga maar lekker naar je moeder, maar dan hoef je ook niet meer terug te komen!" Haha erg hè :cool: niet mijn beste periode.
    Ik hoop echt dat je vriend volledig achter je gaat staan en dat de schoonfamilie bijdraait (al verwacht je dat denk ik niet meer;))

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    #63 Knapie, 30 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2015
    Ik heb niet alle reacties gelezen die zijn gegeven na jullie laatste gesprek.
    Maar het is duidelijk dat jij nu je rust nodig hebt voor jouzelf en voor je gezondheid van je kindje want stress is niet goed.

Persoonlijk zou ik dus zeggen om voor nu voorlopig te breken met ze. Je vriend moet maar eens gaan inzien dat dit niet goed voor jou en het kindje is. Ik zou met hem eens een pittig gesprek aan gaan.

Mijn advies komt trouwens ook vanuit persoonlijke ervaring.
    Hier vanwege omstandigheden ook het contact met schoonouders verbroken geweest. Mijn man kwam er wel nog over de vloer want het waren tenslotte wel zijn ouders maar hij is er wel altijd hij duidelijk in geweest dat hij achter mij staat. Na de geboorte is er weer enige vorm van contact. We doen gewoon normaal tegen elkaar op verjaardagen etc. maar ik ga dus nooit mee om even gezellig een kop koffie te drinken. Het contact is er echt alleen met feestdagen (nog niets eens alle) of als ik de kleine bij ze moet brengen of ophalen.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

He wat een vreselijke schoonfamilie! Ik heb helaas ook problemen met de mijne gehad, zo erg dat ze op mijn man (toen nog vriend) in gingen praten om het met mij uit te maken. En waarom? Omdat ik een atheist ben... Na maanden ellende, hebben schoonmoeder en ik het uitgepraat en doen we weer normaal tegen elkaar. Maar vergeten doe ik het nooit. En mijn man is het ook nooit meer vergeten. Het belangrijkste is, is dat jij niet tegen je man gaat zeuren. Zorg dat jij het geluk in zijn leven bent. Daar kan je schoonmoeder nooit aan tippen. En als je rustig afwacht, komt hun ware aard altijd boven. Dus ik zou goede wil tonen en afwachten, zodat je man het zelf kan zien. Sterkte!

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Het is niet zo dat vl me helemaal niet steunt hoor, ook weet hij heel goed hoe zijn ouders zijn, we verschillen alleen erg van mening, en ik trek me dingen gewoon sneller wat aan dan hij, ook omdat ik gewoon echt niet tegen onrecht kan, bedoel als er nou echt dingen waren wat ik gedaan heb ,maar ze bekritiseren vooral mijn levensstijl. Of nou ja de onze , waar ik de schuld van krijg ( ex van mij heeft me nog al zwart gemaakt en blijkbaar luisteren ze liever naar mijn ex dan hun eigen zoon )

Ik neem het hem ook niet kwalijk, en ga zeker het er nog over hebben, alleen gister kwam ik niet verder dan dat ik me k.u.t voelde en dat ik het gesprek vond gaan zoals ik dacht ( dwingend en afwijzend.

Hij is mijn lot uit de loterij, zijn omgeving maakt het hem erg moeilijk, eerst zijn ex ( nog trouwens ) en nu zijn ouders dus.
    Hij is altijd bang om me te verliezen door dit gedoe, hij zal niet eens gaan als ik zou vreemdgaan zeg maar, er is een chemie tussen ons, die we beide bij vorige relaties nog nooit hebben gevoeld
    ik loop niet snel weg, hij ook niet, maar we zijn er wel over eens dat sinds dit gedoe is begonnen wij strubbelingen hebben.

Ik heb op facebook de moeder maar op geaccepteerd gezet, de zus vind ik hypocriet, dus die mag nog steeds de boom in.
    Zal leuk worden zusterlief is het favorietje van de familie ;)

ik zal sm niet volgen, maar ga zeker mijn mond niet houden op fb, 1 keer commentaar en ze vliegt eruit.
    en hoeft ze niet meer terug te komen.

maar goed vnv eerst een flink gesprek met vl.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat vreselijk dat je man alles liet opknappen ipv dat hij voor je op kwam en je steunde, beetje ruggegraat is toch niet zo moeilijk!

Ik zou ze toevoegen op fb en dan op kennisen zetten, dat zien ze niets als je iets post (alleen vrienden) en zijn ook weer blij.
    Of je stopt met fb en knikkert iedereen eraf behalve je vaste ring.

Zorg voor jezelf en je kind, maar er moet iets gebeuren met je vriend want jullie krijgen samen een kind en dat is er ook zijn familie nog, als hij nu al niet voor je op kan komen, kan hij dat dan wel voor jullie kind?

Deel Deze Pagina