Xaph: succes met het onderwerp nog eens aan te snijden... misschien helpt het als hij de reacties van ons ook leest tezamen met de links die zijn geplaatst
Ik vind het absoluut niet raar, hoe jij er over denkt. Zo'n bevalling en voor het eerst moeder en vader worden is echt heel heftig. Je bent ook gewoon heel erg moe en je wilt heel graag met z'n drietjes zijn. Ik zou het eigenlijk belachelijk vinden als je schoonouders dat niet gewoon begrijpen. Ik begrijp wel een beetje de reactie van je vriend, maar dat is meer omdat hij zich niet kan voorstellen hoe het is als je straks bevallen bent. Mijn man was ook best een beetje nuchter, maar toen de bevalling eenmaal begonnen was, was dat snel over. Hij wilde alleen maar heerlijk met z'n drieeën genieten. Ik vind ook eigenlijk dat jij hier het meest in te zeggen hebt...jij bent bevallen. Inderdaad wat DAg zegt, laat de reacties maar lezen. Veel succes!
No way!! Ik geef je ook groot gelijk. Je wilt rust na een bevalling! En dan 's nachts inderdaad, je kindje huilt toch dan. (zeg dat maar: ze kunnen dan toch niet slapen van het gehuil...ze kunnen beter naar een hotelletje!! )
Waah ik zou gillend gek worden als mijn schoonouders hier zou blijven slapen. Ik zou zeggen dat ik het niet eerlijk zou vinden ten opzichte van mijn eigen ouders.Die willen misschien ook wel blijven slapen!? Ik zou ook zeggen dat je gewoon 1 lijn wilt trekken dus als mijn ouders hier niet blijven slapen dan ook niet mijn schoonouders!!!!!!!!!!!!!!! Maar buiten dat zit je er echt niet op te wachten hoor..Mocht je kindje midden in de nacht wakker worden. dan is het hele huis wakker en zal iedereen wel even oordelen hoe je dat moet doen.Hoe je het vast moet houden etc etc etc...Schoonouders willen graag laten zien hoe je het moet doen en dat het allemaal veel makkelijker kan dan jij het doet..Teminste mijn schoonouders... De eerste dagen heb je echt je rust nodig want je hebt tenslotten een hele bevalling gehad en dan weer de komende 9 maanden weer helemaal van op zal moeten knappen.Ik denk ook dat je man het onderschat want ook hij zal jou de eerste dagen moeten helpen met vanalles en nog wat.Mijn vriend lag de eerste dagen na de bevalling al helemaal om 20.00 voor pampus op de bank..Terwijl hij toch echt een eel actief mannetje is!!! Succes ermee !!!Ik ben benieuwd!!
Nou ik vind het al een ramp als ze onverwachts langskomen terwijl je bijv. een avondje voor met zijn 2tjes in gedachten hebt... lekker relaxed hang je dan op de bank en ja hoor... gaat de deur ( achterdeur ) weer open...... en dan gewoon de hints en ongeinterresseerde blikken van ons niet begrijpen nee dan blijven ze gewoon plakken en maar borrelen....
@Dag Dat is het voordeel van 2 uur rijden, ze bellen normaal altijd van tevoren Dat niet logeren komt wel goed denk ik. Het beperken van het bezoek zal het grootste discussiepunt worden. Mijn vriend ziet kraamvisite vooral als iets voor mij en de baby. Dus wat hem betreft mogen zij gerust een halve dag bij ons zijn, als ze mij en de baby maar grotendeels met rust laten / boven laten liggen. Maar dat wil ik dus ook niet. Ik wil gewoon dat ze na een uurtje weer weggaan zodat we weer met ons drietjes zijn. Uit jullie reacties begrijp ik dat dat helemaal geen rare gedachte is
Misschien een idee om voortaan de achterdeur op slot te doen...? Of gewoon ronduit zeggen dat je samen plannen had, dus of ze zo vriendelijk willen zijn om weer door diezelfde achterdeur te vertrekken... Ik ben daar niet zo moeilijk in, hoor. Als mijn schoonouders ineens voor de deur staan en het komt me niet uit, dan zeg ik dat gewoon. Moeten ze maar even bellen. @Xaph; ik hoop dat je vriend gaat beseffen dat ook HIJ juist behoefte zal hebben aan rust na de bevalling... Jij doet dan wel het zwaarste werk, maar hij moet niet onderschatten wat het met hem gaat doen, hoor... Ik denk dat mijn man uitgeputter was na de bevalling dan ik - ik zat immers ineens weer helemaal vol met adrenaline, hij niet
Nee hoor, ik geef je groot gelijk. Alsof je hoofd daar naar staat op zo'n moment! Onthoud ook goed dat je deze periode nooit meer over kunt doen, dit horen gewoon speciale dagen te zijn voor jullie als nieuwe ouders en baby en bovendien heb je je rust ook nodig. Ik zou denken dat ze gewoon een nachtje in een pensionnetje kunnen slapen en de dag erna nog een keer langskomen en dan weer naar huis vertrekken. Lijkt me toch een nette oplossing.
Je kan ook zeggen, ok als jij gaat bevallen dan mogen jou ouders best komen logeren Nee, serieus als je net bent bevallen zit je echt niet op logees te wachten.. Pff het is al zo druk dan en zo onwerkelijk.. Wat je misschien kan doen is het met de verloskundige bespreken (die is het zeker met je eens) en dan kan je zeggen dat het niet mag van de verloskundige.
ah kom op hey, waarom een hoop smoesjes verzinnen? Je wilt het niet klaar dan kunnen je schoonouders hoog en laag springen JIJ WILT HET NIET!! Jij hebt het toch voor het zeggen? Ja en je vriend heeft dan ook wat te zeggen hahaha...maar ja hij is hier heel anders in maar goed hij moet jouw`n mening ook respecteren natuurlijk...
Nou, 1 ding weet ik wel..........ik was blij toen iedereen de eerste dag weer de deur uit was! Het is niet niks, zo'n bevalling en opeens een kindje in huis!!! Snap ook niet dat je schoonouders dat zelf niet inzien, dat het een beetje raar is om bij een pas bevallen vrouw, heel de dag over de vloer te zijn. Nou, ik zou je vriend maar eens heel hard toespreken, want dit kan echt niet! Je hebt dan net een kind uit je geperst. HALLO.......mag jij ook even bijkomen en lekker alleen met je nieuwe gezinnetje zijn, zonder pottenkijkers daarbij!!!
ja ik moet zeggen dat mijn vriend ook niet zoiets zou bedenken...maar dan heb ik waarschijnlijk gewoon geluk met mijn vent maar ik was er snel klaar mee hoor.....nee ik wil het niet.....
Mijn vriend is echt een schat hoor en normaal heel bezorgd om mij. Hij ziet het alleen allemaal erg gemakkelijk in en vindt dat ik het allemaal wat somber inzie. Wat er nog bij komt is dat ik zelf niet gezond ben. Heb de hele zwangerschap al last van extreme vermoeidheid, koorts en andere klachten waardoor ik een groot deel van de zwangerschap gedeeltelijk en sinds een paar weken helemaal in de ziektewet heb gezeten. Als mijn schoonouders of moeder er nu een paar uur zijn moet ik al een paar dagen uitrusten als ze weer weg zijn. Ik wil niet weten hoe erg ik bij moet komen van een bevalling
Ik ben bevallen in t ziekenhuis en voor mijn schoonouders was dit ook hun 1ste kleinkind. Ik ben om 18.12u bevallen, ze zijn gebeld dat t kindje er is door mijn vriend en om 20u of ietsje later waren ze in t ziekenhuis ( ze wonen uurtje van ons af) In het ziekenhuis vond ik het net ff iets te snel dat ze er waren, ik was net gedouched en wilde toch nog even liggen/ogen dichtdoen en de kleine aan de borst. Maarja als je 5mensen in de kamer hebt staan haal ik niet ff mijn borst tevoorschijn en had de kracht niet om er een draama van te maken Ik mocht 21u naar huis en zij kwamen mee naar ons huis...MAAARRR: zijn moeder heeft mij lekker onder de dekens in mijn bed gestopt, kleine naast me gelegd in een heerlijk dekentje en deur dicht. Uur later werd ik verrast met een heerlijke zelfgemaakte warme kippesoep. Ze gingen rond 12u weer weg en toen kwam vriendlief lekker bij ons liggen. Volgende ochtend stond ik op en 1maal in de woonkamer d8 ik woooowww!!! Ze hadden dus met zijn allen mijn huis schoongemaakt, badkamer, wc, eten gemaakt en achtergelaten in koelkast, afgewassen alles!!!! Zo kan t dus ook gelukkig. Ok het is best druk en je hebt soms wel liever anders maar bij ons vond ik meevallen en was superrrrlief alles wat ze deden en ach ja 1ste x opa en oma worden is natuurlijk superleuk!!! Ik heb er dus geen problemen mee als opas omas langskomen gelijk 1ste dag na de bevalling, blijven slapen wil ik dan ook niet ( snappen ze wel hier) maar wij waren ook zo trots en blij dat we de kleine ook wel lekker wilden showen en laten knuffen door hun...
ik vind het helemaal niet gek hoor! na de bevalling ben je ws helemaal kapot en het laatste waar je dan zin in hebt is visite over de vloer die ws ook de hele tijd om je heen hangen (sommige meiden vinden dat fijn maar jij gaf aan dat je het niet fijn vind) omdat ze de baby willen zien. Logisch dat je ouders en zijn ouders de baby willen zien het is heel bijzonder, maar ze kunnen toch wel even langskomen? woont er geen andere familie in de buurt van julie waar ze evt kunnen logeren zodat ze de dag erna weer even langs kunnen komen en ze niet weer hoeven te rijden? ik zou gewoon heel duidelijk zijn hoor! Ik had ook helemaal geen behoefte aan logees.
Ik heb het er inmiddels met mijn vriend over gehad en hij was het intussen helemaal met me eens Blijkbaar heb ik hem de eerste keer dat ik het erover had toch aan het denken gezet. Logeren gebeurt in elk geval niet, en als mijn schoonouders direct langskomen dan is het maar voor max een uurtje of minder als het niet gaat. Ik ben helemaal opgelucht! Familie hebben we niet in de buurt, wij zijn degenen die 200 km verderop zijn gaan wonen. Maar als ze er dat niet voor over hebben komen ze gewoon later toch? Laatst was mijn schoonmoeder hier en die vertelde dat zij zelf zo bezitterig was over mijn man toen ze net moeder was geworden. Dat niemand anders hem vast mocht houden en zo, zelfs haar eigen moeder niet. Dat vond ik ook handig om te weten. Mocht ze vinden dat ik haar te weinig ruimte geef dan kan ik haar er mooi aan herinneren hoe ze zich zelf toen voelde!
@Xaph: Fijn dat hij het nu snapt. Volgens mij is het een beetje man-eigen hoor. Ik geloof dat die van mij ook totaal geen idee heeft van een bevalling en de kraamtijd. Ik ben hem nu langzaam aan het voorlichten. Hij denkt er allemaal ook vrij makkelijk over. Ik denk dat het wel goed komt hoor, naarmate de bevaldatum dichterbij komt.
oh als ik dit zo lees krijg ik ook helemaal de kiebels.. en niet van "oh leuk".. Ik vind dat jij WEL kunt verwachten dat ze alleen even beschuit met muisjes en koffie/thee komen halen en dan weer wieberen.. Mijn schoonouders wonen op zo'n anderhalf uur rijden hier vandaan en zijn misschien een half uurtje bij ons in t ziekenhuis geweest.. Ik hoop dat je een kei van een kraamhulp hebt ( heb je de intake gehad, zo nee dan zou ik dit probleem vast voorleggen en zeggen hoe jij t wilt..Misschien dat die kraamhulp dan ook voor je in de bres springt van "hier logeren"" Nee dat kan de kraamvrouw echt niet erbij hebben".. Heeft je schoonfam. niet meer inlevings vermogen dan dat hun bovenlip ( van neus wil ik niet spreken) lang is?? Hoe kunnen ze t bedenken, jij die net een van de grootste prestaties ter wereld hebt verricht.. dan zit je niet te wachten op gasten.. Ik had van je vriend/man wel iets meer steur richting jou verwacht.. kennelijk heeft ook hij geen benul wat een bevalling inhoudt.. Ik hoop dat ze licht gaan zien en begrijpen dat een bezoek van zo'n 2 uur misschien lang zat is.. Dan moeten ze zelf maar zo creatief zijn er elders een leuke dag van te maken.. Misschien valt t ook mee en voel je je wel goed na de bevalling en kunnen ze wel wat langer blijven.. maar laten logeren.. Dan boeken ze maar een hotel!
fijn dat jullie eruit zijn meid...tja mannen denken gewoon anders dan wij vrouwen he? Ze zijn altijd zo droog hahahaha...en idd handig dat je dat weet van je schoonmoeder!!
Haha, ik zie net dat ik in mijn laatste reactie zowel 'mijn vriend' als 'mijn man' heb gebruikt. Das dus wel dezelfde vent hoor, moet alleen nog ff wennen aan getrouwd zijn (nu 10 dagen geleden).