Schoonfamilie..........ppffffffff wat van zeggen of niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat lief van je schoonouders dat ze komen om te helpen, en zo te lezen ging dat goed, totdat schoonbroer en vrouw kwamen
    Dus ik zou er wat zeggen/of laten zeggen door je man, dat je schoonbroer en vrouw maar een andere keer terug komen!
    Want dit kan echt niet!! Want na een KS mag je al niet zoveel, en aangezien je nog 2 kindjes hebt lopen, is het veel te druk! Hopelijk staat je man wat dit betreft aan jou kant

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    echt wat van zeggen hoor, dit kan niet. ouders zijn er voor jou niet voor hun begrijpen ze da nioet kunnen ze gaan. klinkt hard maar denk dat dat het enigste is dat werkt in deze situatie. hun hebben ook geen respect voor jou waarom jij wel zoveel voor hun?

3. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is makkelijk gezegd misschien, maar ik zou er toch iets van zeggen. In ieder geval eerst met je man je ergernissen bespreken en de zijne wellicht en dan kan hij het zeggen bijvoorbeeld aangezien het zijn ouders zijn. Die ouders zullen het misschien liever uit zijn mond horen. Het zal wel moeilijk zijn, maar beter nu erover praten dan het allemaal voor je houden en een naar gevoel eraan over houden.
    Ikzelf moet er niet aan denken zoveel mensen in mijn huis (past trouwens ook niet haha), en al helemaal niet mijn schoonfamilie pfff. En al helemaal niet nadat ik pas ben bevallen, maar goed, iedereen denkt daar anders over. Ik vind het knap van je dat je die mensen in je huis laat verblijven hoor.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Oh meid wat een huis vol heb je zo vlak naar je ks.

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat allemaal prima verliep totdat je zwager en schoonzus arriveerden.
    Ik zou gewoon er even lekker voor gaat zitten een een boodschappenbriefje maken, route beschrijving erbij en zodra ze vragen wat gaan we vandaag doen ze dit onder de neus schuiven. :cool:

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Als je man er niets van wilt zeggen tegen zijn broer en vrouw, dan moet je het heft in eigen handen nemen. Je hebt een verantwoordelijkheid naar jezelf toe om je lichaam zich te laten herstellen en om mentaal ook te kunnen wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Praat er met ze over, bijvoorbeeld na het eten als de kinderen in bed liggen.

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    even je mond open trekken meid dit kan niet hoor.. ze maken gebruik van jou gast vrijheid en jij hebt de zorg nu hard nodig.

nee nee dit kan niet dan maar hard ,ze zoeken het maar uit en gaan maar naar een hotel inclusief eten.

7. tulip

tulip Niet meer actief

lastig lastig dit. Je bent misschien ook bang om mensen voor het hoofd te stoten??? Ik zou ws ook voor de makkelijke weg kiezen en het je man laten zeggen, anders krijg je weer dat het de hormonen zijn;) En ik zou naar je schoonouders toe wel duidelijk maken, dat dit niet voor hen bedoelt is en dat je ontzettend dankbaar bent voor de hulp. Dat kun je dan misschien nog even apart tegen hen zeggen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

en ik bedenk mij nu ineens, als jij ziet dat je souders het ook moeilijk lijken te vinden omdat zij in tweestrijd staan, kun je misschien het gesprek samen met hen doen. Misschien is het voor hen makkelijker om zoiets te zeggen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou je man ze laten vertellen dat dit niet de bedoeling is. Vind het nog knap dat je je mond nog hebt gehouden, ik zou daar echt niet tegen kunnen hoor. En geen hints geven, maar gewoon duidelijk wat je ervan verwacht. En inderdaad, wel even laten weten dat dit dus niet voor opa en oma geldt.

10. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er zeker over praten. Je schoonouders zijn niet voor niks gekomen, en ik zou hun zeker duidelijk maken dat het geen probleem is dat ze er zijn, maar dat je van te voren duidelijk had gemaakt dat ze zich zelf moesten vermaken.
    Maar ja dit is misschien makkelijker gezegdt dan gedaan...

Deel Deze Pagina