Schoonfamilie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommysince13, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Schoonouders horen erbij, maar de komst van de kleine is iets van jullie samen.

Mijn schoonouders, vooral schoonmoeder, zou het liefst bovenop ons zitten nu. We doen gewoon wat we zelf.willen en we zijn eerlijk als we iets niet willen. Het zou toch belachelijk zijn als zij dingen voor jullie gaan bepalen??

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat ik zou doen als ik jullie was. ( die acties hebben ze het hele jaar door btw! dat zijn lokkertjes! andere winkels doen dat ook)
    maar iig..
    ik zou gewoon samen een paar weekjes lekker winkeltjes afgaan samen struinen. opschrijven wat je hebben wil etc etc. en als je het in je hoofd compleet heb DAN neem je de fam mee en ga je samen bestellen wat JULLIE willen.

ik zou verder niet te veel opletten wat ze zeggen en je rug rechten en je huid dikker maken. samen genieten en bepaalde dingen "negeren"

geniet van de kleine.

3. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben niet zwanger... nog niet eens met de pil gestopt... Maar tegen die tijd wil jou als kraamverzorgster!!!!!!

OT: Ik heb ook zo'n leuke schoonmoeder. Ze is niet van de nare opmerkingen, heb ook niet het idee dat ze mij niet accepteerd ofzo, dus dat scheelt weer. Maar we verschillen wel gigantisch als het gaat om ideeën over huishouden, opvoeding etc. En haar mening is altijd de juiste. Als zij in de ruimte aanwezig is, moet iedereen aandacht voor haar hebben. Ze heeft echter geen aandacht voor anderen. Ze vraagt nooit eens aan mij, maar ook niet aan haar eigen zoon!!!, hoe het met de studie gaat bijvoorbeeld. Of een ander voorbeeld: toen wij gingen verhuizen wilde ze graag meehelpen (hartstikke fijn hoor!), maar wel op haar manier... Zij bepaalde wel waar wij de meubels moesten plaatsen, hoe het kleed moest liggen, in welk keukenkastje de borden moesten komen.. Pff echt de hele inrichting moest ze bepalen! Het was mij een strijd haha.

Jouw situatie lijkt mij nog lastiger dan die van mij. Vind het jammer dat je er niet goed met je partner over kan praten. Ik zou toch blijven opkomen voor jezelf, vooral naar je partner. Wat iemand anders hier al zei, weet niet meer wie, je moet als stel echt een verbond zijn. Dat verbond komt helaas niet altijd vanzelf, dus dan moet je er aan werken. Denk echt dat dat nodig is, anders verandert er niet veel en zal je nog vaker met dit soort situaties zitten. Je schoonfamilie krijg je er nou eenmaal gratis bij, niet leuk maar je moet toch een manier vinden om ermee om te gaan. Hopelijk kan jouw partner ook een balans vinden tussen zijn loyaliteit aan zijn familie en zijn loyaliteit naar jou. Hij mag wel wat meer van het tweede ontwikkelen... Toch blijft zijn familie zijn familie en is die loyaliteit naar hun ook begrijpelijk in die zin...

Heel veel succes meid!

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kom uit zuid Holland.. Maar leuk om te weten hahaha :D..

5. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland

Slaapkamer in woonkamer of slaapkamer aan woonkamer.. Maakt niet uit.. Dan blijft zooitje maar lekker buiten het hele huis.. Een kraamtijd moet je rust hebben!!!! Hebben mensen wel enig idee wat er KAN gebeuren als je veels te druk maakt tijdens kraamtijd met al je hormonen ??? En je rust niet pakt omdat familie en/of vrienden zooooooooo nodig een bakkie komen doen voor een UUR.. ( terwijl kraamtijd officieel een kwartiertje is ?? ) is de kraamvrouw naar mijn idee goed stabiel, rustig en kan ze dingen makkelijk van zich af schuiven.. Is het in overleg met de kraamvrouw wat ze met de visite wil.. Ik bepaal natuurlijk niet alles.. Maar als ik zie dat het gewoon weg niet gaat stap zelfs der eigen moeder niet voorbij mij.. Ik ben na 8/10 dagen toch weer weg, zie de familie nooit meer en heb een kraamvrouw achter gelaten die haar gezin en haar huishouden weer kan runnen omdat ze alle rust heeft gehad :D..
    Soms als de kraamvrouw echt niet wilt dat de mensen weg blijven en ze mogen wel even spieken spreek ik af als de kraamvrouw bijvoorbeeld 2x hoest dat ik de visite weg stuurt, hahaha!!! Dan hoeft ze het zelf niet te zeggen tegen de mensen.. ;):p

Houd er trouwens rekening mee dat als je thuis komt de kraamzorg komt en vaak een hele zooi met je wilt bespreken.. Dus jouw schoonmoederlief komt waarschijnlijk niet eens aan bod.. :D.. En ziet je man INEENS dat er in die week wel heel erg veel naar voren komt..

Ik krijg ook de kInderwagen van mijn ouders.. Duidelijk gezegd welke ik wil..al moet ik er zelf elf bij leggen.. Ik wil die en geen ander.. :D

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier ook al jaren geen band met de schoonfamilie geweest. Nu begint het een beetje te herstellen, na veel psychologische hulp, lang verhaal.
    Ben nu zwanger van de 3e en dit zal dus ook de eerste keer zijn dat er uberhaupt contact is (bij de andere 2 hebben ze een kaartje gehad). Maar ik heb manlief al meteen duidelijk gemaakt dat ik als ik in het ziekenhuis lig geen bezoek van ze wil (is 4 dagen krijg ks). Daarna mogen ze thuis op bezoek komen, nogmaals, we komen van geen contact af, dus dit is al heel wat. Probeer tzt toch duidelijk met je man het er over te hebben, en ook dat het na de bevalling ook zomaar anders kan zijn. Bij vreselijk zware bevalling heb je nu eenmaal ff wat meer tijd nodig dan als je kind er zo uit valt!

Wat betreft de kinderwagen zou ik eerst eens uitzoeken wat je een fijne wagen vind. Gaan kijken, mee wandelen etc, want al zweert half nederland bij de bugaboo, ik vind het bv een vreselijke wagen. Niet iets om ff in no time te beslissen, ze zijn duur en wat al gezegd is, elke week is er wel bij 1 babytoko zo'n aanbieding, je hebt gelukkig nog wat weken te gaan. Als je dat weet kun je ze zeggen dat je die wagen wilt en dat ze mee mogen gaan met kopen, en als ze gaan lopen zeuren kun je natuurlijk altijd nog voorstellen om zelf de wagen te kopen, maar dat je voor rond de 300 euro een heel leuk bedje/kast/commode oid gezien hebt, en dat het ook wel heel leuk is als ze iets helemaal betaald hebben ;)
    Gewoon dingen zo aanbieden dat ze bijna geen nee meer op je voorstel kunnen zeggen, en idd, als jij met je kraamverzorgster bespreekt dat je ze niet langer dan een half uurtje wilt hebben, zal zij wel net ff wat controles bij je komen doen, of wat dingen bespreken!

Veel succes.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Moeilijke situatie zeg..
    Die kinderwagen kan best wachten, vrienden die paar jaar terug kindje kregen, kregen ook maxicosi erbij bij de babydump...volgens mij is dat bijna een standaard actie. Ik zou hem lekker zelf kopen geloof ik en dan precies degene die jij mooi vind. Schoonouders kunnen evt later nog meebetalen...zoniet, jammer...
    Hopelijk snapt jouw man strakjes ook waar jij mee zit...zodat jullie samen bewust keuzes maken over hoe en wat. En als ik naar me zelf kijk, die hormonen...die beiinvloeden soms ook wel je gedrag en oordelen enzo.
    Sterkte met alles, maar probeer ook te genieten van het wonder wat in jou groeit!

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Het shoppen op een andere dag kon niet meer want manlief had die afspraak al gemaakt..

We hebben nu uiteindelijk een wagen gekocht die wij wilden, hoewel ze het er niet mee eens waren.. Maar we hebben gezegt dat het onze beslissing was en wij er mee moesten lopen..

Ik heb later thuis ook gezegt tegen ml dat ik het nooit meer op deze manier doe

9. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Omg.. dit klinkt een beetje als mijn schoonfamilie.. Alleen ben ik dan niet zwanger. Ik heb het vier jaar gepiekt & me mond gehouden, toen trok ik het niet meer! Toen heb ik mijn vriend gezegd dat 'ie maar met zijn ma moet samenwonen als ze zo veel invloed op ons heeft & ik weg ga. Dat het nu lijkt net of ik een relatie met hun heb i.p.v met hem. Godzijdank is het van af toen veranderd! Het is nog niet helemaal normaal, maar het word steeds minder!
    Misschien moet je echt met hem gaan zitten praten & zeggen dat je het niet meer ziet zitten hoe het nu gaat. Dat jullie samen een kindje krijgen & jij met hem dingen wil kopen/bespreken & niet met zijn familie. Oh en trouwens als oma het geld 'cadeau' geeft dan is het aan JULLIE wat jullie ermee doen & wanneer, niet aan hun.. Ik zou gewoon een gesprek aan gaan! Heel veel succes meid! Als je wilt praten stuur maar een pb!

Deel Deze Pagina