schoonfamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door AzA, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    DaphneB, wat een uitspraak, "in hun milieu", wat willen ze daarmee zeggen, dat jij minder bent ofzo? Ik snap helemaal dat je daar klaar mee bent. Vaak kun je ze na 8jr toch niet meer overtuigen of veranderen.

Een vriendin van me zit in een soortgelijke situatie, zij krijgt ook te pas en te onpas te horen dat ze dingen doet die "niet bij hun milieu passen". Zij heeft zich jarenlang aangepast, zelfs een Hbo-opleiding gevolgd omdat haar Mbo-opleiding te min was in schoonfamilie, maar het hielp echt helemaal niks, ze was en bleef een meisje van wie je kon zien dat ze "uit een wat lagere klasse" kwam, ze had het maar getroffen met hun zoon zeiden ze keer op keer, ze is zelfs van profiteren beticht. Terwijl haar man een giga studieschuld heeft en zij een flinke erfenis heeft gekregen. Nu is ze er ook helemaal klaar mee, zulke mensen horen in de 18e eeuw thuis;)
    Eerlijk waar, ik zou dat geen 8 jaar kunnen uithouden, respect voor degene die het wel kan!

2. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Zo herkenbaar.... Ja met die uitspraak in ons milieu doen we dat niet... alsof ik van de straat kom... ze moest eens weten. Mijn schoonbroer zit zwaar aan de hasj en poedert wanneer hij kan graag zijn neus wit. uiteraard weten m'n schoonpa en ma dit niet maar jij begrijpt dat dit natuurlijk op het puntje van mijn tong ligt. Kijk naar je eigen familie.

Gelukkig is mijn familie zo lief en komt mijn man ook veel liever bij mijn kant dus wat dat betreft heb ik het dan wel getroffen en staat mijn man volkomen achter mij.

Ik ben blijkbaar te min... een aantal jaar geleden hadden we en centje van ze gehad. Dus ik vroeg aan mijn man wat wil je ervan kopen. Hij gaf aan mooie reiskoffers te willen kopen omdat we graag reizen. Leek mij ook een prima idee. Hij uit goed fatsoen een mailtje naar zijn ouders gedaan en gezegd van kijk eens pa en ma dit gaan we ervan kopen.
    Belt mijn schoonmoeder de volgende dag op met de vraag wie zijn idee dit was (om die koffers te kopen) dus ik zei netjes (lijk ook wel gek dat ik antwoord gaf) dat mijn man ze had uitgekozen. weet je wat ze zei.... 'dat geloof ik niet... en zei ik bel vanavond wel terug als Timo thuis is en ze hangt zo op.:x

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, mijn schoonfamilie.

Oei oei, heel traditioneel Vietnamees. Alles draait om respect.
    En daar snap ik geen bal van, want hun respect is anders dan mijn respect.

Een aantal jaar zijn voorbij, en ik weet nu ongeveer wat ik moet doen, en wat er ongeveer van me verwacht wordt. Maar oei, 1 verkeerde opmerking en ik lig eruit, haha.

Gelukkig spreek ik nog geen goed Frans of Vietnamees, dus ik kan gelukkig nog niet veel fout doen :p

(Verder hele vriendelijke en zeer gastvrije mensen hoor)

4. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ja dat lijkt mij vreselijk als ze dat zouden doen, maar ik ben niet zoals mijn schoonmoeder die zich te pas en te onpas bemoeit met de opvoeding en tijdens een verjaardag met volle vaart haar schoondochter en zoon de grond intrapt over de opvoeding die zij hun kinderen geven. Je kunt het er wel niet mee eens zijn maar om dan tijdens een verjaardag bij een ander een grote woordenwisseling veroorzaken die op een totale ruzie uit loopt zo dat heel het contact verbroken wordt nee dat mag wel.

Het is niet zo dat ze ter plekke neer mag vallen maar als het gebeurt ben ik er niet rouwig om, dat vind ik wat anders dan doodwensen.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Eerlijk zijn en er over praten, werkt het beste. Daarnaast je verwachtingen aanpassen, helpt ook....

Mijn man leerde ik kennen op een feestje, waar zijn moeder ook was. Een ware ijskoningin. Ik zei tegen een vriendin, stel je voor dat zij jouw schoonmoeder zou worden, mijn vriendin grapte nog, ik zou geeneens een relatie beginnen met zo'n schoonmoeder, we hebben daar smakelijk om gelachen en tegenwoordig nog smakelijker, aangezien zij nu mijn schoonmoeder is. Gelukkig zien wij haar niet vaak, maar het is even aanpassen. Ze is overigens best aardig.

Deel Deze Pagina