haha wat 'n leuk topic.. mijn schoonouders zijn nudist.. en toen wij de tuin in kwamen lopen met moederdag zag ik ineens 2 naakte mensen wegrennen haha.. verder zijn ze heel lief en bezorgd, maar (ik mag 't eigenlijk niet zeggen) we hebben nog geen cadeautje of kaartje gehad voor de kleine.. al is 't maar symbolisch, ze zitten er wel op te vitten dat mijn vriend de baby erkent en ook naar de rechter voor zeggenschap ofzo ... vertrouwen ze me soms niet denk ik dan..
op het eind van mijn zwangerschap had ik nog wat dingen nodig voor als ze geboren zou zijn. ikzelf kon gewoon niet meer winkelen, dus van mijn schoonmoeder moest ik een lijstje maken met wat nog nodig was. mijn vriend komt een paar dagen later thuis met 250 euro door haar gekochte dingen en ze had precies 1 iets van mijn lijstje gekocht. de bonnetjes zaten er nog bij dus mijn vriend heeft alles terug gebracht. ze vond de artikelen die ik had opgeschreven niet leuk om te kopen. op zich nog best te begrijpen dat ze cadeautjes koopt maar ze wist dat ik het allemaal al had gekregen van mijn eigen moeder en heb duidelijk gezegd wat ik niet nodig had. uiteindelijk kon ik het zelf gaan halen
Schoonouders... heerlijk onderwerp... Ouders... ook zon lekker onderwerp.. met mijn vader heb ik amper nog contact, die neemt 1 x perjaar contact op als het hem uitkomt. Schoonouders tja ... ik kan niet goed met hun overweg, ze weten ook weinig van mij, houd ze erg op afstand, alleen momenteel niet omdat me schoonvader behoorlijk ziek is :S Voor de rest, weten ze niet dat me vriend en ik bezig zijn met "hopen op een spruitje in ons leven" , ze weten amper hoe het met hun eigen zoon gaat , dus heerlijk rustig zo.
toen ik zwanger bleek wilde mijn vriend er niets van weten.inmiddels is hij hartstikke gek op Sascha hoor. toen zijn ouders het wisten zeiden ze tegen hem dat we het eerder hadden moeten vertellen zodat hun me misschien een abortus hadden kunnen laten doen, ook zeiden ze tegen mijn vriend dat hij moest emigreren naar spanje :S nu moet ik weer steeds van mijn vriend horen dat ze willen dat mijn dochter hun achternaam krijgt. nou echt niet. ik weet niet eens of het kan maar als he kan, nooit niet. ze zeuren ook steeds dat ze het te koud heeft, haar armbandje te strak zit, kleertjes zijn te groot of te klein, ze kijkt meer met haar hoofd naar de ene kant als naar de andere kant, ze beweegt links meer als rechts. etc... en wat ik nog het ergste vind, is dat ze het nooit tegen mij zeggen, maar dat ik het altijd van mijn vriend moet horen wat ze nu weer te zeggen hebben. of ze zeggen het in vashi(?)(hun taal in iran) als ik hun er later naar vraag bedoelen ze het ineens niet zo. oja ook in mijn kraamtijd zijn ze nooit langs geweest, en maar zeuren dat ze haar niet mogen zien en mijn ouders wel.. ja mijn ouders kwamen hier en hielpen me met opruimen, verzorgen,advies.. o en die vader kijkt steeds zover in de toekomst en wil een stappenplan voor de komende 20 jaar, hij vind het raar dat we nog geen fiets hebben enzo. nou ik hou maar op want er kkomen steeds weer nieuwe dingen omhoog en het staat er al zo rommelig. verder zijn ze echt aardig tegen me, maar ondertussen als ik er niet ben...of het niet versta..
oja nog iets haha, van de week stond mij schoonvader erop dat mijn schoonmoeder een bad met sascha moest nemen om de band te verterken. gelukkig zei ze nee, anders had ik er wat van gezegd die man bleef maar aandringen. dat wil ik echt niet hebben hoor, dat vind ik zo'n vreemd idee, de enige die in bad gaan met haar zijn ik en haar vader
Haha genoeg hoor, dan houd ik niet meer op. Eerst zei ze over Jesper: o, hij lijkt wel erg veel op jou suzanne, maar dat geeft niks. Laatst zei ze weer: gelukkig lijkt hij niet meer zoveel op jou inmiddels. (wat overigens niet waar is) Hoe verzin je het he? en zo zijn er zo verschillende dingen. Laatst hadden we bijna het contact verbroken, maar ja, dat is ook zo drastisch.
Schoonouders hebben niks te zeggen over hun kleinkinderen , die tijd hebben ze al gehad om iets te mogen zeggne over kinderen. Weet wel als ik een kleintje heb, dan hoeven ze bij mij neit dat soort dingen te flikken, dan wijs ik ze wel de uitgang aan van ons gezinsleven.
Ow ow ow begin me niet over mijn schoonmoeder. (mijn schoonvader is jammer genoeg 6 jaar geleden overleden). Ze loopt tegen iedereen te vertellen dat ze zo'n trotse oma is bla bla bla... en ondertussen heeft ze demi al sinds 28 april niet meer gezien en dat was op de verjaardag van mijn zwager. Ik weet niet zo goed meer wat ik met dr aan moet. Ze is zo druk met haar eigen leventje en haar nieuwe vriend. (zijn al sinds kerst samen en wij hebben hem 3 x gezien) Eigenlijk zou ik het contact wel willen verbreken, maar vind eigenlijk dat ik dat niet kan maken tegeover mijn vriend en tegenover demi , aangezien mijn moeder ook al overleden is heeft ze maar 1 oma en als ik dat contact verbreek heeft ze helemaal geen oma meer. Ze zal waarschijnlijk de vriendin van mijn vader als oma gaan zien en dat vind ik niet erg want dat is echt een super leuke vrouw.. Zijn hier dames met ervaring? Ik heb zelf het idee dat het voor demi misschien alleen maar moeilijker is als het later gebeurt. Nu heeft ze al geen contact met haar oma dus mist ze het misschien ook niet.. nou ja nog veel meer verhalen van deze kant, maar dan ben ik volgende week nog aan het typen!
Nou als ik over mijn schoonmoeder ga beginnen ben ik over een week nog niet klaar Mijn schoonmoeder is vooral erg jaloers op de band die ik met mijn eigen moeder heb, en die zei niet met haar zoon (mijn vriend) en haar dochter heeft. verder is ze erg jaloers op de dingen die mijn vriend van mijn ouders krijgt, hij heeft voor zijn verjaardag een nieuwe BBQ van mijn ouders gekregen, nou je had die blik in die ogen moeten zien van me schoonmoeder, alsof ze vuur spuwde. Verder was het op mijn verjaardag; ik had een digitale camera van mijn ouders gekregen, en ik had een foto gemaakt en wou die aan mijn vriend laten zien, maar die was druk in gesprek met mijn oma en zei nee nu even niet, waarop mijn schoonmoeder zegt laat eens zien dan. Ik zei nee want werd een beetje geeriteerd door de toon waarop mijn vriend het zei. Het gevolg was dat ze me de hele avond heeft genegeerd! sommige dingen zijn wel lief bedoeld hoor! zo heeft ze een keer toen ik nachtdienst had gehad en mijn vriend de hele dag moest werken, me huis beneden schoongemaakt, vond ik heel erg lief maar ze gaat er dan gelijk vanuit dat ze dat altijd wel kan doen... Nou liever dus niet! agh en zo kan ik nog wel even doorgaan..... Owh ja over mijn schoonvader niets te klagen hoor! een schat van een man!
Hier is het zo dat mijn schoonouders mij niet accepteren. Mijn man is gescheiden en zien mij nog steeds een beetje als een soort 'stoorzender' die er tussen kwam, terwijl het allemaal nog voor mijn tijd was! Ik ben nu wel een beetje bang dat ze opeens wel de kleine willen ontmoeten of straks na de bevalling opeens op de stoep staan.. moet er echt niet aan denken en laat het ook niet toe. Wanneer ze mij niet accepteren, krijgen ze ons kindje ook niet te zien..
mijn ouders zijn helaas allebei overleden kon goed met ze worden maar mijn schoonouders nee wij hebben nu albijna 5 maanden geen contact meer met hun lekker rustig zo
Schoonouders praat me er niet van ik wordt er echt helemaal gek van! In de eerste 6 maanden van onze relatie ging alles veelste goed koek en ei. IK kon geen andere voorstellen nu weer 5 jaar later is het zover gekomen dat ze mij tijdelijk niet over de vloer willen hebben. (ik vind het niet eens erg ook) Ze zeiden tegen mijn mannetje dat ik stiekem zwanger ben geraakt om hem niet kwijt te willen,terwijl we al 4 jaar hadden raakte ik zwanger in 2006. net bevallen ik lag in het ziekenhuis met de kleine 6 dagen na de bevalling ze kwamen niet eens op bezoek ik heb er 3 nachten gezeten. doodmoe van bevalling,hun klein zoon werdt bewaakt (zijn hartje en zuursof).(mijn man was echt boos en teleurgesteld hierover hij was echt bang zijn zoontje kwijt te raken en hij kreeg geen ene steun van hun) Ze belden en vroegen om mijn man en ik vertelde het verhaal(van onze zoontje)ik zat beneden in het restaurantje) het enige wat ze kon zeggen was, ow nou das minder, niet leuk,maar we bellen nog een keer later op de avond naar zijn mobiel. Ik was KWAAD ik zei ok doei had ik opgehongen. Sindsien is het echt helemaal gebeurt ze kunnen niks goed doen meer bij mij en ik allang niet meer bij hun,ik heb het altijd geprobeert te praten erover en het heeft niks geholpen.(energie erin gestoken voor niks) Ze zijn echt kinderachtig vind ik. Dus dit beetje kort gemaakt. er zijn wel verhalen voor een boek hahahaha(400 pagina's) ps:Ik vidn het wel heel erg dat onze kleine hun niet vaak ziet,zult zien en hij vind het ook niet echt veel aan als we er zijn op bezoek. Ze zijn ook heel erg koel tegen hem,misschien voelt hij dat aan. En voor mijn man he ik ben zijn vriendin waarvan z'n ouders niks van willen weten.
mijn schoonouders zijn best aardig maar een beetje te kleverig.. mijn schoonmoeder heeft een paar weken terug alvast dvd's gekocht voor haar toekomstige kleinkind en de logeerkamer heeft een schommelstoel voor als ik borstvoeding wil geven.. ik vraag me af of ze weet dat haar kleinkinderen nog bestaan uit enkel eicellen
pffffffffff schoonouders.......... heb ze al meer dan een jaar geleden niet gezien en dat wil ik graag zo houden ook, opgeruimd staat netjes!
Ben blij dat mijn schoonouders niet zo`n ramp zijn. Weet wel, wil ze niet bij de bevalling hebben. en de eerste dag thuis wil ik ook rust. Zelfs mijn eigen moeder wil ik dan iet over over vloer hebben. Dan vind ik het tijd om zelf te gaan genieten na een bevalling.
Die van mij een absolute egoist. Voorbeeld:We wilden met de hele familie (dus kinderen en kleinkinderen) een dagje weg. Ze zouden van ons een hotelovernachting erbij krijgen omdat het anders een te zware dag voor mijn schoonvader zou worden. Wat zegt ze: Als ik op die dag naar de kerk moet dan verzetten jullie het maar. Nog maar 1: Onlangs hebben ze een grote erfenis gehad. Wij gaan verhuizen en vroegen of ze ons een klein bedrag (wat ze na verhuizing zouden terug krijgen) even voor kon schieten. Kan dus niet. (oke, is hun eigen geld, vermoed dat ze het niet overlegt heeft met mijn schoonvader terwijl het zijn geld is, is haar goed recht om nee te zeggen) Maar goed, manlief moet dus wel altijd klaar staan als ze hem nodig heeft. Vorige week bijvoorbeeld nog nadat we amper binnen waren vragen hoe het met manlief zijn rug is (heeft een nekhernia) want het aquarium moest schoon. manlief nam regelmatig vrij om ze naar de achterhoek te brengen naar familie. Nu dachten ze ook dat manlief ze wel even naar Steenwijk wilde brengen omdat schoondochter jarig is. Ze belt nooit (alleen als ze wat nodig heeft), vraagt nooit naar de kleinkids. Kan nog wel even verder gaan, maar laat ik dat maar even niet doen...haha...anders is mijn werkdag verpest. Vriendlief is nu eindelijk wakker geworden en heeft besloten zelf (voorlopig) geen contact meer met ze op te nemen. En dat vindt ik niet erg. Moet wel zeggen dat hij dit alles wel erg sneu vindt voor zijn vader (lees stiefvader) aangezien hij veel meer heeft betekent in zijn leven dan zijn eigen moeder. Dit alles komt ook bij zijn moeder vandaan. Zijn moeder leeft voor de kerk en daar moet iedereen zich maar aan aanpassen (ik heb niks tegen de Kerk hoor, mocht in anderen hiermee tegen de borst stuiten). Ze heeft al eens gezegd tegen ons dat ze niets meer heeft met mijn schoonvader. Kortom, ze leven nog onder 1 dak en delen 1 bed maar verder ook niks lijkt het wel. Ze schelen een jaar of 16 geloof ik) Gelukkig heeft vriendlief wel een onwijs goede band met mijn ouders.
Jeetje, die verhalen...! Wat een drama. Ik ben blij dat ik goed met mijn schoonouders kan opschieten, en mijn vriend met mijn ouders. Ik moet alleen soms wel lachen om mijn schoonmoeder. Ze vind echt alles vies; huisdieren, toiletbrillen, deurklinken in openbare gebouwen, tweedehands spullen voor in huis bijvoorbeeld. En we mochten ook onder geen enkele voorwaarde de gordijnen van de vorige bewoners overnemen, dat was vies. Haha, beetje overdreven vind ik, maar kan er wel om lachen. Het is niet zo ernstig als met echte smetvrees, gelukkig.