Mijn schoonouders, willen oko ons heel graag helpen, maar soms heb ik het gevoel , dat ze liever hadden dat mijn vriend bij zijn ex was. Daar had die immers alles mee, een stiefzoontje had hij, ze dachten een leuke relatie, noem maar op. Denk ook dat ze die stiefzoontje missen, maar goed ik heb geen kleinzoon of dochter voor hun, denk dat ook een beetje het probleem is. Eerst hadden ze een jochie in hun leven ,waar ze opa en oma over konden spelen, en tja de relatie stopte en dat ook,en hij kwam bij mij. Maar voor de rest, ja ze zijn aardig. Als er wat is kunnen we ook bij hun terecht, en me schoonzusje, is ook een schat van een meid.
Ik heb na een jare lange strijd (11 jaar) met mijn (nu ex) schoonmoeder nu een ontzettend lief mens van n schoonmoeder. Ik noem haar dan ook lief kozent mams (mijn echte moeder is mam of "ons mam"). Nu helemaal nu ik sinds maandag getrouwt ben met haar zoon. We kunnen het enorm goed vinden met elkaar. Lopen samen haar zoon (mijn man) te stangen en zijn het over heel veel dingen eens. We pesten elkaar ook wel eens hoor trouwens Zij is als een echte oma voor mijn 2 kinderen die ik al had van mn vorige huwelijk. En zij heeft als regel; Als het thuis niet mag mag het hier ook niet. En dat is enorm handig gezien het feit dat mijn zoon die rechtlijnigheid wel kan gebruiken met zn PDD-NOS. En zowiezo zorgd dit voor extra weinig conflicten omdat ik nogal strikt ben en duidelijk weet wat ik wel en niet goed vind met opvoeding. Enige puntje van kritiek is dat haar zoon soms te streng is voor de kinderen. Mijn paps (schoonpa) daar kan ik t ook goed mee vinden. Hij heeft altijd geschilderd met olieverf en ik schilder ook oa met olie verf en zo hebben we af en toe samen wat te kletsen (hij is helemaal te spreken over mijn schilder kunsten en vind dat ik profesioneel aan de gang moet...maar ik vind mezelf er niet goed genoeg voor...soms klein twist puntje ) Verder is hij ook heel lief en leuk voor de kinderen. Alleen wat ouder dus soms moeten we de kinders wat afremmen zodat ze opa heel laten Mijn schoonzus is ook een hele aardige meid. Ik zie haar niet zo vaak omdat ze nu nogal ver weg woont. Eerst woonde ze nog bij mams en paps in de buurt maar dat is nu nog eens een extra uur rijden nadat we bij "de oudjes" zijn dus dat komt er niet erg vaak van helaas. Maar soms lopen we ze spontaan tegen t lijf bij "de oudjes" En dat is altijd gezellig. Dus...niks meer te klagen hier over schoon ma en pa of zus. Dat was met de anderen wel anders...breek me de bek niet open zeg...pfff. Combineer een stel reacties van hier (de ergste) en dan heb je mijn ex schoonLOEDER. Vreselijk mens dat EN alleen aan zichzelf dacht EN stik jaloers was op mijn moeder dat die af en toe bij ons logeerde. Tja die kan zich wel gedragen en loopt geen steken uit te delen naar mij. Of te roepen dat ik nog veel moet leren met kinderen want zij heeft er 3 groot gebracht (JUIST groot gebracht...opvoeden heeft ze maar over geslagen ) Mijn moeder was meer als moeder voor mijn ex dan dat zij ooit geweest is. Heeft hij ooit gezegd. Maar goed daar ben ik gelukkig vanaf. Sinds ze mij de schuld van haar zoons dood in de schoenen geschoven heeft heb ik alle contact verbroken.
Nou hier een hele slechte relatie met schoonmoeder. Veel gebeurd in de afgelopen jaren. En nu een een kleine hebben weet zij het opeens allemaal beter. Elk kuchje, gilletje etc. van Jasmijn herkent ze uiteraard direct en tja ik ben natuurlijk niet zo prefect als moeder. Hoe kan ik mijn eigen kind toch op de grond leggen ipv in de box? Zij had dat VROEGER nooit gedaan met haar kinderen :-S Echt heel vermoeiend. Ik kom er dan ook maar zelden en laat haar al helemaal niet oppassen. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat Jasmijn daar naar toe gaat zonder mij of mijn man. Ze had uiteraard ook de gouden tip om suikerziekte te voorkomen: geef de baby een schepje suiker per dag. Nou ik kan zo nog wel uren doorgaan, maar het komt er in het kort op neer dat ik niet door 1 deur kan met mijn schoonmoeder. Ik blijf overigens wel beleeft (wat soms moeilijk is), maar geef duidelijk mijn grenzen aan.
heb de allerliefste schoonmoeders die er te wensen zijn... mijn eigen familie is bagger en zie ik dan ook niet meer
](*,) WAAAT? He ik vind die verhalen allemaal erg leuk om te lezen! Maar aangezien de meeste van jullie ook foto's van jullie kinderen hier hebben staan, zijn jullie niet bang dat er schoonfamilie mee leest en jullie 'herkennen'? Of misschien is dat juist de bedoeling
Geen probleem hoor ... ik hoop dat ze het lezen dan weten ze meteen hoe het zit .... ik ben altijd beter om het te formuleren op papier/forum dan als ik het moet zeggen want dan zeg ik uiteraard weer dingen die ik zo beter niet had kunnen zeggen
ja die van mij mogen het ook lezen ..misschien stuur ik de link wel door ....weer een probleem minder !
Ik heb t stukje aan mn man voorgelezen en die zei dat moet je ma mailen. Dus heb t hele verhaal in een email naar mn schoonma en pa verstuurt Maarja van mij was niet erg schokkent natuurlijk. Ergens zou ik willen dat ik mijn ex schoonloeder ook eens zou kunnen vertellen wat ik nou helemaal precies van dr denk. Maar ten eerste wordt dat n boekwerk en ten tweede...geen slapende honden wakker maken. Krijg nu maar 2 kaartjes per jaar (voor elk kind 1 op de verjaardag) en verder hoor of zie ik ze niet god zij dank.
nou hier ook zo`n fijne schoonfamilie pffff onze jongens vieren vandaag hun eerste verjaardag en werkelijk niemand is geweest, zelfs geen telefoontje....... familie kan je niet uitkiezen maar gelukkig wel je vrienden....
schoonfamilie grrrrrrrrr. nou dat zegt al genoeg! nee serieus mijn schoon familie ze mogen mij gestolen worden! zulke mensen die heb ik liever niet in mijn buurt echt niet. ik heb ze ook al 2.5maand niets van me laten horen.het begon op een gegeven moment hadden wij een drukke tijd met zijn 2e en hadden we 10 dagen niets van ons laten horen!ze wisten dat we druk waren.word er gebeld of we nog leven nou er heeft zich nog veel meer afgespeel de laatste 2 jaar maar 2.5 maand terug heb ik gezegt dat ze niet meer ik dit huis komen voorlopig.ik zal even uitwijden 2.5maand terug ik had erg slecht geslapen(niet)ben ik om 11 uur lekker ik bad gegaan lekker rustig hoor ik van mijn hond aanslaan toen ik het bad uit kwam. mits hoor ik stemmen beneden ik hoorde mijn zwager en schoonpa.ze hadden niet aangebeld en zo ongevraagd de sleutel gebruikt.ik stond met zijk nat haar in een handoekje dus loop niet zo snel naar beneden dan we waren in verbouwing dus het huis was een enorme bende hoor ik ze daar over vallen en hoor ik ze zeggen dat er videobeelden worden gemaakt :x toen ik mijn kleren had aan geschoten liepen hun alweer naar buiten! ik hun achterna en vroeg wat hun aant doen waren.zeggen ze dat het me niets aan gaat ik dus het is mijn huis!nou hun vonden dat ze het recht hadden.ik heb gelijk de sleutel terug geëist en me vent gebeld wat ze gedaan hadden.mijn vriend stond achter mij dus hun waren kwaad dat ik mijn gelijk kreeg.daarna hebben ze nog 3x gebeld dat mijn vriend zich liet kennen en dat ik zielig was enz enz. vandeweek moest mijn vriend daar in de buurt zijn.word hij aangevallen dat we het hadden kunnen praten en dat wij zeilig zijn.nee wij houden nu voet bij stuk.nadat ik mail en sms kreeg van als jij wil dat a(mijn vriend) zijn hele familie kwijt raakt moet JIJ vooral zo doorgaan.nou ja dat was dus echt de druppel ik wil exuses niet te zuinig ze maken mij al een jaar het leven zuur.ik twijfel er ook hard aan om uberhaubt te vertellen dat ik zwanger ben sowieso pas na 12 weken maar mischien helemaal niet.ze komen mijn huis niet meer in. maar zoals eerder gezegd : familie kun je niet kiezen.vrienden wel en daar heb je meer aan
Lijkt me lekker makkelijk hoor als ze het leest, weet ze meteen hoe we erover denken. Jesper was een huilbaby en op een gegeven moment stelde schoonmoeder voor om maar wat kalmerende medicijnen of aspirines te geven, want 'hij zou wel ergens last van hebben'.
Nou dat ik vind ik zo naar, gelukkig weten je kindjes het nog niet, ik bedoel beseffen ze het nog niet, maar later op foto's kunnen ze het zien.... Wat sneu... Nou ook van mij gefeliciteerd!
Hartelijk gefeliciteerd! En idd rond uit schandalig dat niemand zn neus laat zien Lijkt mijn ex schoonpa wel die na 3 maanden nog niet bij zn 2e kleinkind was komen kijken Hopelijk maak je er voor jullie zelf toch n leuke dag van. Laat de rest maar kapot vallen. Als ze dit t niet waard vinden dan zijn zij t ook niet waard om over te piekeren hoor!
ik mag eigenlijk niet klagen over mn schoonmoeder, maar af en toe. vooral toen alyssa net geboren was kwam ze me net iets te vaak. waarschijnlijk ligt dat meer aan mij dan aan haar, maar het irriteerde me wel. ook kan ze soms zeuren over hoe ik het huishouden doe. (ik vind alyssa en mn rust belangrijker dan dat mn huis spik en span is) gelukkig is ze verder erg lief en ik zeg er dus maar niks van. liefs doris
Damn mijn schoonouders zijn schatjes met vergeleken van sommige hier. Soms ben ik wel blij met hun , dankzij hun hebben wij nu een pup erbij, en dankzij mijn schoonvader , zie ik wat een vader voor rol heeft in het leven van zijn kind.
Pfffffffffffffffffffff zal proberen om het kort te houden hihihi Ze wonen in Frankrijk (THANK GOD!) Toen wij daar waren vorig jaar (ik was geloof ik 26 weken zwanger ofzo) heeft ze me 's avonds even fijn verteld hoe dom en onverandwoord ze het wel niet vond dat we geen vruchtwater punctie en dat soort dingen hebben gedaan, om volledig uit te kunnen sluiten dat we geen down kindje zouden krijgen (is geen enkele rede toe maar goed) Ik heb haar uitgelegd dat je dat niet zomaar krijgt en dat ik het anders nog niet had gedaan ivm het risico (ze maakte me uit voor leugenaar) Fijn als je dat kleine hummeltje in je buik hebt en iemand gaat zo op je in hakken terwijl alles PRIMA in orde is.... Toen ik hoogzwanger was waren ze hier en begon ze op mij in te hakken (IN MIJN EIGEN HUIS NOG WEL...) over van alles en nog wat (waar niets van klopte allemaal rare spook verhalen, dat ik me voor hun zou schamen etc etc.) ze ging helemaal door het lint en stont erop om laat in de avond maar meteen terug naar frankrijk te vertrekken. Omdat haar partner ook op leeftijd is heb ik voorgesteld dat ze gewoon lekker zouden gaan slapen en als ze de volgende dag nog steeds weg zou willen ze dan ook nog kon gaan (veiligheid ging bij mij even voor) Maar NEE mevrouw moest weg... Later hoor ik het verhaal compleet anders terug in de familie, ik zou hun de deur hebben gewezen etc etc.... Goed dit is maar een stukje van alles maar je snapt, ik schaam me NU wel degelijk voor hun en hoop niets meer van ze te hoeven horen... Ze belde niet toen kleine Noah was geboren, stuurt mijn partner en mijn stiefkind kaarten voor de verjaardag met inhoud en OEPS ik word vergeten (ze belde wel... maar laat me dan ook gewoon HELEMAAL met rust) IK HAAAAAAAAAAAAT mijn schoonLOEDER (terwijl ik in mijn vorige relatie van 8 jaar een GEWELDIGE schoonmoeder had die ik tot op de dag van vandaag nog mis, en zij mij ook heb ik gehoord. ) Toch een lang verhaal, maar geloof me kan nog heeeeeeeeeeeel lang doorgaan hihihi
Pff mijn schoonmoeder had vorige week iets leuks... Mijn ventje had van de garage waar wij onze auto hebben gehaald zo'n veiligheidsvestje gekregen.(jullie kennen ze wel , zo'n fluo XXXL-ding) Hij deed het voor de grap aan en zei: 'voor mij is ie wel een beetje groot!' zegt z'n moeder pal daarop: 'dan kun je hem aan Lucia geven!' Volgens m'n vriend was het waarschijnlijk als grapje bedoeld, maar hij vond het ook niet echt geslaagd... Ben 3.5 maand geleden bevallen, en heb al heel veel moeite met m'n buikje en afvallen, dus was er eerlijk gezegd wel door geraakt. P.S. : zij heeft maat 50, ikke maat 40/42...