Slecht eten door buikgriep ..en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iefke, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iefke

Iefke Nieuw lid

23 nov 2008
    4
    0
    0
    Hoi meiden,

graag wil ik even iets aan jullie vragen.
    Sinds december heb ik nu al voor de 3e keer een griep te pakken. Alleen sinds deze zaterdag dus een buikgriep waardoor ik niets binnen houdt. Gisterenavond ook met kramp naar het toilet gemoeten (sorry voor het onsmakelijke.. maar wellicht herkent iemand dit) en nu.. inmiddels.. maak ik me wat zorgen..

Ik heb volgende week vrijdag mijn 12 weken en bij de 8 weken echo was alles prima. Maar door het ziekzijn en niet kunnen eten, toilet etc.. maak ik me toch wel wat zorgen.

Wie heeft ervaring met vergelijkbare klachten? Ik neem wel vitaminepillen. De huisarts weet er al van maar hij maakt zich geen zorgen.

Alvast bedankt!

2. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    had vorige week enorme buikgriep. 3 kilo afgevallen, maar met kindje alles goed. Die neemt wel wat hij/zij nodig heeft. Hoef je je geen zorgen over te maken. Let er wel op dat je goed drinkt!

3. cynthia79

cynthia79 Lid

30 mei 2008
    28
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Helmond
    Hoi Iefke,

Ik ben ook door de buikgriep getroffen.
    De ha en de vk hebben mij verteld dat ik goed moest blijven drinken. Het kindje pakt toch datgene dat hij/zij nodig heeft.
    Bij het drinken moet je telkens kleine slokjes tegelijk nemen.
    Het drinken ging gisteren nog niet zo goed bij mij, alles wat ik dronk kwam er weer net zo hard uit, maar vandaag blijft alles goed binnen.
    De ha vertelde mij wel dat als ik ook zou gaan overgeven dat ik ors moest gaan nemen.

Succes en veel beteerschap.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Vorige week heb ik ook buikgriep gehad, was vreselijk, ook gelijk 2 kilo kwijt en ik hield niets binnen en zat de halve dag op de w.c.
    Ik heb ook steeds kleine beetjes gedronken met ORS en dat ging er ook 9 op de 10 keer binnen een half uur weer uit. Gelukkig ging het na 2 dagen weer een stuk beter. Het is belangrijk dat je niet uitgedroogd raakt, verder kan het niet zoveel kwaad. Sterkte, je kunt je er zwaar belabberd door voelen! Hopelijk is het snel weer voorbij.

5. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik ben vandaag getroffen door de buikgriep. En mijn drinken gaat er ook weer uit. Ik drink nu hele kleine beetjes. Wat bedoelen jullie met drinken met ORS?

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik had vd week enorme buikgriep. zelden zo naar geweest. maar met onze kleine man is alles prima!

kindjes pakken eerst zelf wat ze nodig hebben, en de 'left overs' zijn voor de mama's. dus: jij teert wat in, en hij/zij komt ws. niks tekort.

denk er wel om dat je genoeg probeert te drinken. was hier ook een ramp (kon na elk glas water gelijk weer rennen naar de wc...), maar da's wel belangrijk, anders drogen jullie uit!

beterschap! ohja, bij mij begon het maandagmiddag en ik was en donderdag weer vanaf. viel qua duur mee dus. ;)

7. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Beterschap voor de zieken!

Maak je geen zorgen over je kindje, zolang je maar genoeg water drinkt.

ORS staat voor Orale Rehydratatie Solutie (oplossing). Het is bedoeld om uitdroging tegen te gaan. Als je googled op ORS, derde link van boven geeft dan meer uitleg (is wikipedia). Je kan het zelf maken of je koopt het kant en klaar in de winkel, en hoeft dan alleen nog water toe te voegen.

Sterkte!

8. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik heb de afgelopen week ook buikgriep gehad en maar liefst 5 kilo afgevallen in 1 week, maar de kleine maakt het goed. Zolang je voldoende blijft drinken en af en toe kleine beetje probeert te eten, zal het zo'n vaart niet lopen hoor.

Beterschap

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Zoals al een paar keer gezegd, kindjes pakken eerst wat ze nodig hebben en de rest is voor jou. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Mijn huisarts had als tip om dat wel caloriehoudende dranken te drinken, liefst met veel vitamines. Hij raad druivensap aan. Daar zitten best veel calorieën in (dus energie) en zit vol met vitamines. Sinaasappelsap raad hij af, want dat prikkelt je maag en daar kan je dan extra misselijk van worden. (als je je niet misselijk voelt, dan kan sinaasappelsap dus wel weer)

10. jane1975

jane1975 Lid

8 jan 2009
    39
    0
    0
    Hai,

Gisterochtend was het bij mij ook raak. Ik had al heel slecht geslapen en toen begon het. Ik moest echt om het uur. Overgeven en D. wisselden elkaar eerst af maar ook tegelijk (erg onprettig). Gelukkig werd het in de namiddag rustiger. Met ORS en kleine slokjes water en slaap, heel veel slapen. Later met bouillon (verse door mijn mams gemaakt) van kip rustig weer aangesterkt. Wel goed en rustig geslapen.

Vanochtend was ik heel erg zwak, maar moest en zou de 20 wk echo doen.
    De gyn. en assistent zeiden dat het kindje voldoende vruchtwater had en het goed maakte en dat ik vooral rust en veel water moest hebben.
    Bij thuiskomst gelijk gevierd met 2 glazen verse sinaasappelsap en een klein boterhammetje (eerste vast voedsel in 40 uur) en het is er allemaal in gebleven.

Ik voelde me zo belabberd en de echo maken deed ook pijn (was bang dat ik alles los liet). Maar nu na weer wat uurtjes slaap en nog een dosis oma's wondersoep voel ik me langzaam beter. Heb allemaal bloeduitstortingen in mijn gezicht en gesprongen ader in mijn oog.. maar het gaat beter.

Dus veel slapen, na het overgeven toch water drinken (kleine slokjes) en ORS en zorg dat je blijft plassen ook al moet je nog overgeven .. dat was voor mij de truc. Ook ik maakte me zorgen, maar een belletje met de huisarts stelt je snel weer gerust.

Beterschap allemaal!

Deel Deze Pagina