Een nieuwe pup..

Discussie in 'De lounge' gestart door kus26, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Sinds gister hebben we een nieuwe pup erbij. Ze is 9 weken oud en een schatje.
    Er is alleen 1 ding....ze wil steeds drinken bij mijn andere hond (een teefje van anderhalf):( Nou laat mijn hond dat af en toe toe, maar ik wil het niet hebben. Zit ik straks met een hond die schijnzwanger is...pfff.
    Heeft iemand tips, en mocht mijn hond toch schijnzwanger worden wat ik dan moet doen??

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik kan je helaas niet helpen
    ik wist niet eens dat dat kon

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nou ik wist het wel, maar omdat ze al een tijdje niet meer bij haar moeder dronk dacht ik dat mijn pup het niet zou doen....

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    dat ligt er misschien aan hoe oud de pup is ?

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Normaal gesproken mogen pups rond 8 weken bij hun moeder weg. Onze pup is 9 weken...

Niemand met ervaring?

6. danip

danip Niet meer actief

Dit is niet heel vreemd gedrag hoor. Je kunt het verbieden inderdaad, maar nog beter kun je zijn aandacht weg halen door bijv. met een balletje te gaan gooien. Na een paar dagen zullen ze er niet eens meer aan denken. ;) Onze hond probeerde dit ook wel eens te doen bij de hond van mijn ouders. Dus het komt vaker voor.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ja, ik zou de pup ook afleiden op zo'n moment. Denk niet dat je hond er snel schijnzwanger door wordt. Ik geloof dat er iets van pilletjes zijn of iets homeopatisch wat je kunt geven, waardoor ze sneller van de schijnzwangerschap af zijn. Moet ik ook nog eens achteraan, want onze hond werd na de loopsheid schijnzwanger en dat hield wel lang aan.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Denk idd dat afleiding 't verstandigst is.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Afleiden, en een bak drinken neerzetten. Komt goed hoor!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is wel een goede. Als je ziet dat de pup weer een poging doet om bij jouw andere hond te drinken, pup oppakken en bij de bak met drinken neerzetten. Net zolang totdat pup doorheeft dat het drinken in de bak zit en niet bij jouw andere hond :D.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Is je oudere hond net loops geweest ? (9 weken geleden ongeveer?)
    Zo niet, dan kunnen ze niet schijnzwanger worden ook..
    En zo wel, schijnzwanger word ze dan toch wel met een pup, ook al zou die niet drinken ;)
    Proberen af te leiden.. Je oudere hond vind het straks vanzelf een keer niet goed meer, en zal je pup dit laten weten.. Weglopen, snauwen.. Laat dit dan ook gebeuren, daar leert je pup alleen maar van..
    Als je oudere hond snauwt, niet je oudere hond op zijn flikker geven, die doet het alleen maar goed ;)

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij ons hield het vanzelf op. we hadden het zelfs nog iets lastiger omdat me ma de moederhond had meegenomen bij de fokker weg. dus ze zag dan steeds dr eigen moeder. dus steeds weer drinken. de moeder was er gewoon zat van en liep weg of gaf idd een aantal keer een snauw en was dan snel over.

13. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ze is 13 weken geleden loops geweest. En gelukkig wordt het nu wat minder.

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina