Hallo allemaal, Ons ukkie is nu ruim 13 weken oud en sinds haar 3 maanden sprongetje slaapt ze overdag kort en heel moeilijk in terwijl ze daarvoor juist heel makkelijk kon worden weggelegd. Bij ieder slaapje lopen we inmiddels met de kinderwagen een rondje waarin ze dan 1 slaapcyclus slaapt. Dan is ze klaarwakker en huilt ze even dat ze er weer is. Ze is dan vrolijk en gezellig en er helemaal bij. Alleen is ze dan best lang wakker en snel verveeld. In de box is ze nu na 5 minuten klaar, in haar stoeltje houdt ze het een kwartiertje vol en de rest van de tijd houden we haar vast en spelen met haar. Op deze manier komen we overdag nergens aan toe, ze kan zichzelf immers nog niet goed vermaken. Wij hebben inmiddels een draagzak gekocht (het knopen van de doek vond ik teveel gedoe) dus dan hebben we in ieder geval onze handen vrij. Hoe is dit bij jullie? En is dit niet te weinig slaap? En hoe krijg ik haar weer slapend in haar eigen bedje ipv rondlopen met de kinderwagen? Geeft nu niet want het is aardig droog maar ik zie mijzelf al door de stromende regen lopen Vanaf 17:00 uur tot 22:30 slaapt ze helemaal niet en heeft dat voor haar sprongetje ook niet gedaan. Eerst was het clusteren en nu in het normale ritme drinken maar wel wakker zijn. Ook dan zijn we een beetje aan het afwisselen met badje, lopen, spelen, box, stoeltje maar het is best een lange tijd. Om 22:30 leggen we haar in haar bedje en slaapt ze door tot 05:30. Ze wordt dan wat onrustig en al slapend drinkt ze dan 1 borst leeg en slaapt dan verder tot 08:30. Heerlijk want wij zijn geen ochtendmensen dus een mooie tijd om op te staan. Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Hier sliep ze toen 45 minuten en was dan 1,5 uur wakker. Ze moest/moet wel echt in slaap gewiegd worden, want gewoon weg leggen wil niet. Als we de tijd niet in de gaten houden, blijft ze gewoon wakker (en wordt dan niet te genieten ) Meestal ga ik net voordat ze moet slapen in de middag lopend met haar in de draagzak naar de supermarkt en dan valt ze in slaap. Heb ik in elk geval 1 slaapje geen protesterend meisje
Baby's in droomritme ! Net voor einde cyclus je kindje speentje, muziek weer geven, aai over bol en buik met sssst. Hielp hier goed tot 6 mnd
Precies het ritme van mijn dochter in de tijd! Inclusief de avonden en nacht haha. Heb alle boeken erbij gesleept, en probeerde haar steeds na haar hazeslaapje weer in slaap te krijgen, maar lukte meestal niet. Uiteindelijk me erbij neergelegd en een paar weken later veranderde het ineens. Overdag langere slaapjes en in de avonden om half 9 naar bedje. Ze werd dan nog wel wakker, maar we haalden haar dan niet meer van de kamer af. Nu slaapt ze tot de volgende ochtend, met wel 2 keer nog een voeding in die tijd (om elf droom voeding op mijn verzoek, in de nacht voeding op haar verzoek. Ik geef bv). Dus mijn ervaring is dat het vanzelf beter gaat worden. Hier heeft ze wel weer af en toe een dagje met alleen hazeslaapjes als ze zich niet zo lekker voelt, of een sprongetje heeft.
Het verder laten slapen lukt inderdaad niet, ook niet als ik er tijdig bij ben. Speentje wil ze niet, muziekje willen we haar niet aan laten wennen want wil ook dat ze bij oma en elders slaapt. Wij zingen dus steeds hetzelfde liedje voor het slapen gaan. We hebben haar vanavond eerder op bed gelegd, hebben een bedje voor de nacht naast ons bed en uiteraard slaapt ze niet in haar eigen bed (tot 6 x aan toe teruggelegd en huilen) maar viel direct in slaap, 50 centimeter verder maar op ons bed. Het is me een portret . Fijn om te weten dat het ritme zo weer kan veranderen, daar duimen we voor. Bedankt voor jullie reacties!
Het muziekje van ons zoontje ging gewoon mee naar oma... (Dochter heeft nog niet ergens 'S nachts geslapen, maar als ze overdag ergens anders slaapt gaat haar muziekje mee, Dat lijkt mij juist fijn, zodat ze daar ook een vertrouwd muziekje heeft....