hoi dames, ik hoop dat iemand een tip heeft wat ik zou kunnen doen want ik ben zo moe mijn dochtertje van bijna zes weken slaapt overdag bijna de hele tijd en ongeveer om 22.00 uur wordt ze wakker en gaat dan pas weer slapen om ongeveer 5 uur 's morgens. dan komt ze alleen voor voeding om drie uur maar ik heb ook nog een zoontje waar ik voor moet opstaan om ongeveer 7.30. aan me man heb ik niets 's nachts want die werkt heel veel overdag dus die gaat mij helaas niet helpen. is er een manier om haar aan te leren om overdag wat meer wakker te zijn en 's nachts te slapen? of is ze daar nog echt te jong voor en moet ik maar accepteren dat ik de komende maanden niet zal slapen. iemand herkenning? of heeft iedereen goed slapende baby's
Jeetje wat vervelend en vermoeiend. Maak je haar wakker voor de voeding overdag? Mijn dochter had in het begin ook een omgedraaid ritme, hier heeft het goed geholpen, ook overdag wat langer beneden gehouden.
dankje ze slaapt heel vast. ik heb het een aantal keer geprobeerd om haar wakker te maken maar ze is dan erg huilerig en 's avonds slaapt ze als nog niet. sliepen jou kinderen meteen allemaal goed? mijn man sprak met een vrouw op zijn werk en die vertelden dat ze voor haar zoontje een middeltje bij de apotheek haalde wat zorgde dat haar zoontje ging slapen. ik weet ook dat ze dit in egypte ook hebben maar weet niet of dit slecht is.
ze word zelf af en toe wakker en dan verschoon en voed ik haar, maar ze valt meestal na een paar slokjes weer in slaap. ze wordt ongeveer om het uur/ 1,5 uur wakker en is dan ongeveer 5 tot tien minuten wakker. hoelang heeft jou dochter een omgedraait ritme gehad? ik ga vanaf morgen iets beter me best doen om haar langer wakker te houden. ik hoop dat het helpt. bedankt voor je reactie!
Ze heeft er maar een week last van gehad, toen de kraamzorg weg ging, had ze het gewone ritme wat beter te pakken. Slaapt ze overdag in haar eigen bed? In de kraamweek hebben we haar ook beneden laten slapen met omgevings geluid.
nee, overdag heb ik haar beneden in de box. ging het bij jou beter toen ze in haar eigen bedje lag? misschien moet ik dat ook maar proberen.
dochter is nog steeds wakker. ben zo onzettend moe. niemand de goude tip? of herkenning? ben ik de enige die het niet voor elkaar krijgt?
Hoi, ten eerste gefeliciteerd! Ik las dat je dochter overdag in de box slaapt. Dan is er natuurlijk constant geluid om haar heen. Gaat ze 's nachts wel in haar bed? Waarschijnlijk vindt ze dat niet fijn omdat het dan juist stil is! En ze is juist het geluid van overdag gewend. Ik zou haar overdag ook in haar bedje leggen met stilte om haar heen. (Wel gewoon stofzuigen hoor, je hoeft niet te sluipen door het huis) Zo went ze aan stilte en zal ze misschien in de nachten niet meer wakker liggen. Ook overdag de gordijnen in haar slaapkamer open houden en in de nacht dicht doen kan helpen voor goed dag nachtritme. Het is geen wondermiddel, maar wie weet helpt het bij jouw dochter. Mijn zoontjes hebben allebei overdag in hun bedjes geslapen en hadden een goed dag nachtritme. ( wat niet wil zeggen dat ze altijd maar goed sliepen hoor). Maar niet elke baby is hetzelfde. Er zijn baby's die overdag wel in de box slapen toch een goed ritme hebben. Maar het is het proberen waard! Ik zou zeker geen middeltjes gaan geven, het is een baby, die moeten gewoon wennen aan de wereld en je kunt ze niet dwingen te gaan slapen, wel helpen door zoveel mogelijk rust te geven.
Ja hier ging het beter in haar eigen bedje. Beneden kreeg ze toch te veel prikkels en werd ze onrustig. Dat merkte je dan vooral 's avonds. Overdag wel gewoon mijn dingen gedaan die ik normaal ook doe en de gordijnen open gelaten.
Een paar tips, misschien heb je ze allemaal wel al gebruikt.. Maar wie weet.. - Probeer een ritme te vinden, en probeer die aan te houden. Bijvoorbeeld, elke ochtend 7 uur van bed. Voeden, even in de boks, en weer naar bed tot de volgende voeding. Dit zal rond 10-11 uur zijn. Voeden, spelen in de box, en lekker knuffelen/wandelen/ enz. Probeer overdag lekker actief met haar bezig te zijn, zodat ze savonds lekker moe wordt. Wel haar rust gunnen, maar geen hele diepe lange slapen.. Maar natuurlijk niet overprikkelen. Savond lekker in bad, voeden, kruikje in haar bed om voor te verwarmen, en voeden zonder teveel prikkels dus zonder tv, of andere drukke geluiden, zodat ze lekker loom wordt.. Daarna lekker in bed. Zodra ze huilt, eventjes laten huilen, en daarna troosten, maar haar laten liggen, niet er steeds uit halen om te troosten. Op een gegeven moment zal ze moe worden en gaan slapen. Maar wel je ritme aan houden, en haar sochtends niet heel lang laten slapen. - Overdag haar veel in het licht houden, zet haar in de box voor het raam, niet in een schemerig hoekje neerzetten. Snachs geen licht aan op haar kamer (klein lampje wel als ze dat wil natuurlijk). Ze moet eraan wennen dat Licht=overdag en Donker=nacht=slapen. - Maak een vast avondritueel.. Bijvoorbeeld: badderen, voeden, voorlezen/liedje zingen, kusje geven en dan het licht uit. Het is even doorzetten maar op een gegeven moment zal ze het doorhebben. -Hou haar overdag lekker wakker. Tuurlijk moet ze haar slaap momentjes hebben, maar als het te lang duurt, maak je haar wakker. Ga dan lekker wandelen, knuffelen, voorlezen, zingen, voeden enz.. Ook al gaat ze dan huilen, en wil ze verder slapen. Op een gegeven moment wordt ze overdag steeds langer wakker en zal ze snachts langer slapen. - Maak haar bedje van te voren lekker warm met een kruikje, dan komt ze niet van de warmte onder de koude dekens, maar zal ze lekker in haar warme nestje terechtkomen en misschien eerder inslapen omdat ze al lekker warm is. - Niet teveel prikkels in haar slaapkamer, dit kan ook te druk voor haar zijn. Ik probeer je maar wat tips te geven, weet natuurlijk niet hoe je situatie is, en waarschijnlijk doe je dit allemaal al, maar wie weet zit er de Gouden tip tussen.. Succes! En probeer uit te rusten wanneer je kan..!
allemaal heel erg bedankt voor de tips! ik ga ze gelijk toepassen. veel dingen deed ik nog niet. ze slaapt ook nog op mijn kamer. is het beter om haar eigen kamer te laten slapen? ze slaapt nu nog. ik ga haar zo maar eens wakker maken. en ik heb haar meestal vast en leg haar pas weg als ze slaapt. als ik haar neer leg gaat ze huilen, dus ik wieg haar meestal inslaap, dat ook beter veranderen? dit is haar patroon: rond 5 's morgens gaat ze slapen en wordt dan om de drie uur 5 minuten wakker voor een schonen luier en voeding. dit gaat zo tot ongeveer 15;00 uur. daarna wordt ze iets meer wakker en is ze soms een half uurtje of een uurtje wakker en speelt ze lekker, maar nog steeds slaapt ze veel. vanaf 22;00 uur wordt ze echt goed wakker en gaat ze ook echt niet meer slapen tot 05;00 's morgens. ze heeft dus wel een goed patroon alleen op de verkeerde tijden. ik ga de tips toepassen en hoop echt dat het gaat werken want het is zo vermoeiend. vanmorgen sliep ze pas om 6;15 en zoontje was wakker om 08;00 uur
Hier ook hetzelfde probleem. Hij slaapt de hele dag door, is aan het begin van de avond wakker en 's nachts is hij onrustig. Ik slaap de laatste tijd met hem op mijn buik. Alleen zo valt hij dan in slaap. En daarna zet ik hem in zijn bedje. Oja, ik zing een slaapliedje ook voor hem. Daar word hij rustig van en slaapt dan eindelijk. Hij is overdag echt niet wakker te krijgen.
HERKENNING! pfff wat kan dat zwaar zijn die lange nachten zonder slaap. Hier ook een kleintje met een omgekeerd ritme. de gouden tip heb ik nog niet..... wij gaan inbakeren proberen, Kyan is zo onrustig, als hij bijna in slaap valt krijg hij weer een schokje, of slaat hij met zijn armen en dan is hij weer wakker. De tips hierboven ga ik ook uitproberen. Dus ik lees lekker mee.
Hoi! er zijn al goede tips gegeven maar ik vind dat ze voor haar leeftijd wel erg lang wakker kan blijven achter elkaar!! Is ze dan.niet over haar slaap heen waardoor ze niet meer in slaap komt? Kan zij misschien de link met slapen niet leggen als je haar in.bed legt omdat ze gewend is om in.de box te slapen? Voor ons is t logisch.. bed is slapen, maar misschien weet zij dit nog niet... Als je haar in.slaap wieg en dan weg legt zou ik.haar inderdaad ook in.haar bedje leggen, dit hoeft niet altijd maar wel.om.haar vertrouwd te laten worden met haar bed. En je hoeft haar zeker niet in.haar eigen kamer te leggen hoor... als je t zelf prettig vind dan zou ik.haar zeker nog bij.jullie laten.slapen.op de kamer. Vaste korte ritueeltjes zijn belangrijk. Als ze zo kort wakker is overdag, hoe snel.drinkt ze dan wel niet? Probeer haar tijdens t drinken wakker te maken als ze zo snel in slaap valt... je kunt dit doen door te kietelen onder voetje of aaien over gezicht of halverwege de luier verschonen. Probeer na t voeden.nog even samen te spelen. Als ze 45 min wakker is en ze geeft slaap signalen dan kun je haar in.slaap wiegen of op bed leggen Je kunt ook.proberen om haar steeds iets wakkerder in.bed te leggen... dus beetje wiegen.. zie je dat ze bijna slaapt, neerleggen en.nog wat aaien tot dat ze helemaal slaapt, zo gaat ze leren zelf te slapen..Maar neem hier de tijd voor. Het hoeft niet binnen een paar weken te lukken... ze is nog zo.klein. Hou t s nachts inderdaad vooral zoveel mogelijk donker en ongezellig.. praat niet te veel en anders fluisteren. Overdag juist lekker licht en.vrolijk tegen haar praten. Komt vast goed! Succes!
wat fijn dat er herkenning is. natuurlijk niet fijn dat jullie kindjes ook niet slapen maar dacht bijna dat ik de enige ben. kan ook bijna geen topic's erover vinden. bedankt voor jullie verhaal loeki82 en flashyfly! ze slaapt overdag zo veel en zo vast dat ze 's nachts klaar wakker is. krijg haar dan op geen enkel manier in slaap, ik denk dus niet dat ze over haar slaap heen is. en van 5 's morgens tot 15;00 uur slaapt ze wel in haar wiegje dus het is niet dat ze alleen in de box wil slapen. ik ga idd nu ook proberen om haar overdag ook in haar wiegje te leggen. dat vind ik wel een goeie tip ik ga haar denk ik maar verschonen na de voeding zodat ze weer een beetje wakker word. ik deed eerst altijd voor en krijg haar met kietelen enzo niet wakker. ze drinkt wel heel krachtig en snel dus meestal als ze weer in slaap valt heeft ze genoeg gehad. ze drinkt nooit langer dan 5 minuten. heel erg bedankt voor de tips. ik ga ze allemaal proberen.
Probeer je dochter niet altijd in slaap te wiegen, maar leg haar ook wakker in haar bedje zodat ze ook leert om zelf in slaap te vallen. En niet altijd door gewieg. Het zal eerst misschien soms wat huilen worden maar dat hoort erbij. Soms eventjes laten huilen is ook niet erg.
Naomi had ook zo'n ritme. We hebben het volgende gedaan en meteen vanaf de eerste nacht is het goed gegaan dat ze 's nachts gewoon sliep. - we hebben haar bedje naar haar eigen lamertje terug geplaatst - toch maar laten huilen ipv haar in slaap troosten. Na 20 min was ze stil, nu duurt het meestal korter. Ook al leren zulke jonge kinderen nog niet van 'als ik huil wordt ik opgepakt', maar ze wennen er wel aan denk ik. - de vaste eettijden losgelaten en het haar zelf laten bepalen. Dus wachten tot ze zichzelf meldt. Voor dag en nacht ritme haar overdag enkele dagen in de box te slapen gelegd. Overdag is er dan meer geluid waardoor ze er toch wat van meekrijgt. Nu kan ze weer 's middags ook in bed voor een middagdutje, wantd at moet ze dadelijk toch gaan doen. Als jouw kindje het 's nachts te stil vindt kun je een radio laten spelen of jouw stem opnemen en afspelen.
Heb de afgelopen dagen een t-shirt constant aan gehad. Leg ik het in meneertje zijn bedje en jawel...... hij slaapt al een paar uurtjes als een roos. Misschien dat ik hem teveel heb verwend .