Schoonloeder

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hope87, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    ik ging helemaal plat HAHAHA! :D

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan was ik nog netjes :D

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jee sterkte meid!
    Ik ben gelukkig gezegend met een moeder en schoonmoeder die mij de ruimte geven. Wel een overenthousiaste schoonmoeder (voor het eerst oma), maar ik kan het gewoon zeggen als ik iets anders wil of als ze te ver doordraaft. En een wat overbezorgde moeder, maar onverwacht geeft ze mij veel ruimte.

Ik geloof wel dat ik echt zou ploffen en haar meteen duidelijk zou maken dat ze niets te eisen heeft. Gewoon niets laten weten als je merkt dat de bevalling gaat beginnen en achteraf pas bellen als jullie daar klaar voor zijn. Soms is dat de enige optie om zoiets voor te zijn.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dat van die bevalling is zo simpel, gewoon niet bellen, pas als jullie vinden dat ze mag komen, bel je op. Ik snap dat nooit zo goed, dat iedereen maar verwacht om direct van elk krampje en pufje op de hoogte te worden gesteld. Gewoon niet doen als je dat niet wilt.

Het is dat ik m'n ouders nodig heb om op de andere kinderen te passen als ik ga bevallen, anders zou ik het ze ook niet laten weten. Bij mij is dat dan niet omdat ze het niet mogen weten, maar omdat ik denk dat het best spannend is om zo af te zitten wachten tot je weer wat hoort, en dat zou ik ze wel willen besparen. Bovendien is het zoooooooo leuk om op een gegeven moment uit het niets op te bellen met de woorden: Hallo oma! en dan die eerste reactie te horen, haha.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oooh wat gemeen!!!! :x wat sneu zeg!!

Ts: goed duidelijk zijn! Dan zijn ze maar boos!! Boeiend!

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook aan de kraamhulp met de intake verteld dat ik schoonmoeder echt op een afstandje wilde houden. Het is zo iemand die alles beter weet en nu nog steeds af en toe kan vertellen hoe ik
    Met de draken om moet gaan. Nu gaat het echt ene oor in en andere oor uit.

De draken zijn prematuur geboren en ze hebben me wel dagelijks naar het ziekenhuis gereden! Mijn man ging werken zodat hij als de draken naar huis mochtend lang vrij kon zijn. En toen kwamen schoonouders maximaal 3x in de week eventjes op bezoek bij de draken.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    NIET bellen als de weeën beginnen, en vooral GEEN flesje laten geven de eerste tijd! Onvoorstelbaar dat een schoonmoeder dit EIST.. Haar er misschien aan helpen herinneren dat zij ook een keer voor het eerst moeder is geworden, en hoe zij dit had gevonden?

Hier een stiefschoonmoeder die ook een handje had van het voor ons bepalen hoe en wat (gelukkig niet mbt zwangerschap/bevalling, alleen wilde ze na de geboorte van dochter ff bepalen dat wij geboortekaartjes hadden moeten sturen naar HAAR vrienden en familie, all over the world). Zo wilde zij een keer dat een vriendin van haar hier ff langs kwam, omdat ze 'haar' kleindochter wilde laten zien. Mijn reactie hierop: mijn dochter is geen bezienswaardigheid, en aapjes kijken doe je maar in de dierentuin. Gevolg, zij aan het janken (waarvan ik niet eens wist dat ze het in zich had), en het bemoeizuchtige gedrag was in één keer over.

Misschien je man ook gewoon heel duidelijk laten zijn, zelf ook heel duidelijk zijn, en idd je kraamhulp ook inlichten.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hmm, over die teentjes zou ik me niet te druk maken. Misschien daar eens goed op trappen, dan is het wellicht een keer duidelijk.
    Ik weet niet wat je man ervan zegt/vindt? Ik lees vaak dat die het allemaal wel prima vinden, het afwimpelen of niks durven te zeggen.

9. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Emma, haha! er zitten dingen tussen die ik zeker ga onthouden!
    ook bedankt voor je antwoord,
    en de rest ook ofc!

10. tuc

tuc Niet meer actief

die is helemaal gek zeg! Zoals ukoldaatje omschrijft is idd de juiste aanpak, maar ik heb het gevoel dat jij dat op dat moment niet durft. Dus als je echt bang bent voor opdringerig gedrag, bel je toch gewoon pas na 3 dagen...zou ik makkelijk in zijn hoor.
    En misschien toch jij of je man van te voren nog duidelijk maken dat wanneer ze zulk gedrag vertoont ze niet meer welkom is.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Joh, die moet je gewoon de deur uitkijken :D

Mijn sm is verre van mn beste vriendin! Als ze langs komt dan heb ik graag dat ze eerst even belt. Kan ik me erg op voorbereiden en mn happyface uit de kast halen. Goed, nu is er wel een flink wat aan vooraf gegaan en nog steeds.

12. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mijn moeder was ook een beetje zo. Ze was heel erg enthousiast. Hartstikke leuk natuurlijk maar het werd een beetje te veel. Ze wilde gelijk naar het ziekenhuis komen, toen we thuis waren gelijk de baby vasthouden en de fles geven.

Ik heb toen tegen mijn moeder gezegd dat ik haar enthousiasme erg leuk vind, maar dat ik net voor het eerst moeder ben geworden en zelf de fles wilt geven en de eerste dag nog niet uit handen wilt geven. Dat vond ze niet leuk. Ook kwam ze elke dag onaangekondigd langs en bleef zowat de hele dag. Toen de kraamverzorgster haar wegstuurde in mjn rustuur kreeg de kraamverzorgster de volle lading, arme meid.

Ik heb het toen laten gaan, maar heb na de kraamperiode wel een goed gesprek met mijn moeder gehad over die tijd en hoe ik dat ervaren heb. Dat heeft echt goed geholpen.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb alleen de openingspost gelezen, maar ben het helemaal met je eens. Gewoon niet bellen bij de eerste weeen en niet binnelaten op het ziekenhuis of bij je thuis (waar je bevalt). Heel duidelijk en desnoods hard zijn. Hier geeft ook niemand de eerste dagen/weken de fles..! En iedereen komt wanneer wij dat willen. Helemaal mijn schoonouders die we anders ook maar een paar keer per haar zien. Volhouden hoor. Je eigen gevoel volgen meid. Goedzo!

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    mijn schoonloeder wou beneden in ons huis wachten, zodra ik weeen kreeg moesten we bellen.Nou dus echt niet he.
    Niet bellen, enne die fles.
    Jij bent de moeder niet zij.
    Zij heeft haar beurt gehad, nu ben jij aan de beurt.
    het is heel hard maar het is jouw kindje en dus jouw regels.
    kan je man/vriend haar niet even haar mond snoeren?

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Borstvoeding geven dan valt er niks te flessen en zijn alle voedingen voor jou! Of ben ik nu te gemeen? :p

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Wat kunnen schoonmoeders toch griezels zijn haha...

Hier heb ik al helemaal idee hoe t straks gaat, normaal zien we ze ook nooit maar straks zullen ze de deur wel plat lopen...

Wat ik bv ook absoluut niet wil is dat ze gelijk allemaal foto's maken vd kleine en naar alle familie sturen. Tuurlijk zijn ze trots, maar voordat er foto's rond gemaild worden wil ik ze graag eerst zelf zien en 'goedkeuren'. Of stel ik me dan erg aan??

En ts, doe gewoon waar je je goed bij voelt, dan zijn ze maar teleurgesteld of op de teentjes getrapt. Ze moeten jullie wensen accepteren en zo niet dan verpesten ze het voor zichzelf ;)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik herken het wel. Bij de eerste wilde mijn moeder dat ze meteen gebeld zou worden als de weeën begonnen. En toen ik zei dat we dat niet gingen doen, was ze verontwaardigd.
    Uiteindelijk ben ik ingeleid en we hebben niemand verteld dat het stond te gebeuren. Pas een paar uur nadat ik bevallen was, hebben we de grootouders gebeld en smsjes gestuurd naar anderen. Ik was om 21.40 uur bevallen en pas iets voor middernacht dachten we er aan om de wereld eens op de hoogte te brengen. ZO relaxt was dat!

Qua flesje geven... Ik gaf borstvoeding. Vond mijn moeder stom. Waarom? Want dan kon ze geen flesje geven ;) Hoe stom kun je zijn?

Ik heb het gewoon genegeerd en heb mijn eigen ding gedaan. Ik heb er geen punt van gemaakt, want het gebeurt toch zoals wij dat willen.

Wat ik las over een schoonmoeder die elke dag om 14.00 uur op de stoep stond? Heel makkelijk! Stekker uit de deurbel, briefje op de deur en gewoon niet open doen. Doet ze daar moeilijk over? HAAR probleem! Ze is van harte welkom op normale tijden, maar wel respect voor een 'rustuurtje'. En qua fles ook: Túúrlijk mag ze de fles geven! Maar nu nog niet.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hier ook meegemaakt, maar niet zo ernstig. Bij mij was de situatie wel anders, zie onderschrift, maar ook werd hier bepaalt wie er wel en niet bij m'n bevalling was.

Ik heb een bevallingsplan geschreven, aan de verpleging gegeven, m'n zusje erbij gehad, en die hield iedereen buiten. Hoe hard het ook is, het is jouw keuze en vindt het volkomen normaal dat je de eerste uurtjes samen bent.

Wat zegt je man ervan?

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #39 Babii, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt: 6 jan 2013
    Ik was de eerste dagen ook alleen maar: mijn baby, ik hou haar vast, ik geef de fles en afblijven! Je hebt je kind 9 maanden gedragen en "moet" je nu delen. Beetje meer respect mag ze wel opbrengen hoor.

Beval je thuis of het ziekenhuis? Zou dan of je vk of zkh personeel erop attenderen, niemand naar binnen, behalve je man.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja dat is een goeie Babii! Goed het ziekenhuispersoneel (of verloskundige als je toch thuis bevalt) instrueren dat je er NIEMAND bij wil hebben ook niet direct na de geboorte. JULLIE zeggen wanneer familie welkom is. Mocht ze er onverwacht achterkomen dat ze niet ineens de kamer binnenstormt.

Trouwens, hier in het ziekenhuis wordt het niet gewaardeerd dat mensen op de gang wachten.

Deel Deze Pagina