schoonLoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Hier het zelfde maar dan met mijn vader, hij heeft de jongste denk ik 4x gezien. Maar hij kan wel bij de kleindochter van dat w*f 100x heen gaan en leuke uitstapjes doen. En over 3 weken is het mijn moeders sterfdag en meneer is wel ff op vakantie dan, steeds meer krijg ik het gevoel, ik kap met die vent.
     
  2. boska

    boska Lid

    9 aug 2007
    24
    0
    0
    Adm. medewerkster
    ZH
    Hallo dames,

    Ik ben moeder van een dochter en een zoon. Allebei hebben ze een partner, dus ik ben ook een schoonmoeder.

    Zelf had ik natuurlijk ooit ook een schoonmoeder.

    Ik weet nog heel goed dat ik zwanger was van mijn eerste (nu 29 jaar geleden). Mijn schoonmoeder was uiteraard wel blij met de komst van een kleinkind, maar had alleen maar verhalen over andere zwangeren, hun vreseljke bevallingen en hoe moeilijk haar eigen bevalling was geweest (3 dagen!?!?) Fijn als je zelf je eerste kindje krijgt!

    Toen mijn dochter was geboren vond ik het heel moeilijk om haar aan mijn schoonmoeder in handen te geven, maar bij mijn eigen moeder was dat helemaal niet zo. Had ik met mijn 2e kind ook.

    Ik merk nu ook het verschil tussen mijn eigen dochter en schoondochter. Dus de geschiedenis herhaalt zich. Overigens heb ik geen slechte relatie met mijn schoondochter, maar ik weet wel dat het tussen moeders en dochters altijd meer eigen is. Ik zie ook dat mijn dochter soms weer moeite heeft met haar schoonmoeder, terwijl dat een hartstikke lief mens is.

    Kortom het zal meestal lastig blijven.

    Dus moeilijke schoonmoeders (misschien hebben ze ook wel last van de overgang).........laat ze maar en stop er niet teveel energie in. Het zou best wel eens kunnen dat ze omdraaien als een blad aan de boom als jullie baby er eenmaal is. Maar....... laat niet het kaas van je brood eten.

    gr.
    Addy
     
  3. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb ook heel weinig contact met mn schoonmoeder en het moet ook altijd van mijn kant komen....maar eerlijk gezegd vind ik het heeeerlijk! Zou niet anders willen! :oops:
     
  4. Niet meer actief

    Mijn moeder heeft dus ook een zoon en een schoondochter, en ze is dol op haar schoondochter en schoondochter ook op haar, ligt natuurlijk ook erg aan het karakter.

    Maar goed om terug te komen op mijn verhaal, heb schoonmoeder nog eens vier mailtjes gestuurd en uiteindelijk heeft ze wel gereageerd, ze zei dat ze inderdaad fout bezig was en zei wel driemaal sorry, en dat t niet zo goed met haar gaat (maar goed vind dat nog steeds geen reden ons te negeren)
    Nou ja, uiteindelijk heeft ze dus wel de moeite genomen te reageren (nadat ik gedreigd had dat we anders het contact verbreken hihi)
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik moest even lachen om je titel, maar het onderwerp is natuurlijk helemaal niet grappig. Ik heb er ook zo eentje, maar heb het naast me neergelegd. Niet ieder mens kan blijkbaar leuk zijn. Het is echt balen, maar je kunt het beste een manier zoeken waarop je er zelf goed mee om kunt gaan!
     
  6. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    lol, tegenwoordig lijkt iedereeen wel wat tegen een schoonmoeder te hebben.. ik heb gelukkig een hele lieve zorgzame schoonmoeder, heb nooit last van haar gehad en ze doet vele goede dingen die ik waardeer en waar ik een voorbeeld aan neem

    verder begrijp ik goed dat sommigen de schoonmoeder echt de strot uit komt, baahhh sommigen zijn vermoeiend! als ik zo 'n bemoeizuchtige had, dan had ik haar eens laten zien hoe ik werkelijk in elkaar zit en wat ik wel of niet waardeer

    het ergste zou zijn als zoonlief mamaskindje is. ieuwwl, hij staat altijd achter de meningen van mama! gaat niet lekker samen, vooral niet met sommige schoonmamas
     

Deel Deze Pagina