Schoonloopmat of droogloopmat? En waarop letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 27 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zoals de topic titel zegt, er is zoveel keus, zit er veel kwaliteitsverschil in?
    Voor degenen, die recent er 1 hebben besteld, welke heb je en ben je er blij mee.
    Ik bedoel dan een mat op maat, voor in zo’n uitsparing. Ik heb al gelezen dat ik voor in de zomer bij de openslaande deuren er 1 moet kopen zonder weekmakers in de onderlaag (ivm gietvloer), dat maakt de keuze veel beperkter. ;)

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb er afgelopen zomer 1 gekocht bij carpetright. Ik heb hem bij de achterdeur liggen omdat iedereen bij ons via achter binnen loopt in de zomer. Ik heb me daar laten adviseren en heb er 1 gekozen met winkel kwaliteit omdat deze niet alleen vuil maar ook vocht op zou nemen. Een zwart/grijs gemêleerde mat met antislip aan de onderkant. Ik heb er 1 van 80cm breed bij 150 cm lang en die kostte €170. Ik ben er wel super blij mee want het scheelt echt een hoop inloop.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je moet in elk geval geen cocosmat hebben. Wat een drama spul is dat.

Ysabella en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Sowieso met een goede kunststof laag aan de onderkant, zodat eventuele natte schoenen niet er doorheen lekken op je vloer. Wij hebben altijd een droogloopmat, we hebben ook nooit echt enorme vieze schoenen en het gaat er met name om dat zand en regen (sneeuw!!) niet naar binnen gelopen wordt.
    En idd geen kokos, die vezels liggen door je hele huis als je pech hebt.

Misschien eerst een ‘losse’ kopen om te proberen?

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wist je dat die matten ideaal senseopatisch speelgoed zijn?

Koop er een aantal verschillende in standaard maten, kijk welke het prettigst is, en maak van de standaard matten een blote voeten pad voor de kinderen.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Wat vind je daar precies lastig aan dan?
    Wij hebben er 1, maar heb er niets op aan te merken. Wellicht dat het scheelt dat we eigenlijk nooit natte schoenen hebben, alleen veel zand.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb naar deze zaak even gebeld, want ik wilde ook advies over het soort mat (ik had achteraf al de juiste gevonden, want hij adviseerde dezelfde 2 types (ambiant passage en forbo classic)) en er komen nu 3 stalen voor de kleur naar ons toe. :thumup:

1986Lynn en Mythique vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina