vraag over voorlopige aanslag

Discussion in 'De lounge' started by diaan1982, Apr 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Ik kom er niet uit met de voorlopige aanslag.
    Ik kom va dit stuk er niet meer uit.
    Ik moet de WOZ waarde invullen van ons huis,dat lukt nog.
    Ik moet de verwachte betaalde rente invullen van ons huis,dat lukt ook.
    Daar komt een bedrag uit wat fiscaal aftrekbaar is.,OK.
    Dan komt op een gegeven moment de vraag hoe je dat bedrag wil verdelen,tussen mij en mijn partner.
    Maar wat moet ik daar invullen:(
    Moet ik bij mijn man invullen wat hij op zijn voorlopige aanslag heeft staan:(
    Want hij kreeg het al wel.
    En dat bedrag wat dan overblijft bij mij zetten?
    Of hoe werkt dat?

En nog een vraag aan het einde van het hele riedeltje komt dan mijn verzamelinkomen te staan.
    Maar daar staat een - voor??
    En bij de uitleg staat dat ik dat bedrag ook bij mijn toeslagen moet gebruiken.
    OK dat begrijp ik.
    Maar er staat een - voor,dat kun je toch helemaal niet invullen bij mijn toeslagen.

Wie ooh wie helpt mij uit de brand!!:)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de verdeling kies je gewoon wat het meest voordelige uitkomt, moet je even schuiven met de bedragen. Je ziet al snel wat het handigst is. Staat er ook bij dat je de meest voordelige verdeling mag kiezen.

3. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    aan het eind moet je dat bedrag zo over je man en jou verdelen dat het voor jullie het gunstigst uit pakt. Soms verschilt het nogal of je het bedrag splitst of compleet bij de een of de ander zet. Volgens mij heeft dat niks met het bedrag te maken wat je maandelijks krijgt

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0

maar dan komt mijn man niet in de problemen met zijn eigen aanslag?

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    volgensmij wel want heb wat dingen geprobeerd,bij de ene kreeg ik 800 euro,en het andere 1266 ofzo.
    als het voor mijn man verder niks uitmaakt doe ik natuurlijk waar ik het meest van krijg:p

6. MamaZH

MamaZH Actief lid

Mar 4, 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je man een stuk meer verdient dan kan je de hele renteaftrek beter bij hem zetten.
    Als het goed is ontvang je nu 2 x een maandbedrag dus als jij bijvoorbeeld nu 250 euro terug krijgt en je man 250 en je verdeelt het anders dan gaan die bedragen uiteraard veranderen.
    Bij ons scheelt het een paar honderd euro per jaar als ik de hele boel niet op mijn man z'n naam zet.

In het voorbeeld wat je gaf van die 800 vs 1266 is er waarschijnlijk wel wat verandert bij je man ;).

7. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    oh nou wij doen het al jaren zo en de voorlopige teruggaaf maandelijks is altijd gelijk gebleven...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jullie zijn toch fiscale partners, dan moet je volgens mij samen aangifte doen.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als jullie samen aangifte doen en je verdeeld het tussen beide dan wordt het bedrag wat er bij jullie naam komt te staan, in maandelijks termijnen overgemaakt naar elk van jullie. Afhankelijk van hoe jullie het vorig jaar verdeeld hebben kan het betekenen dat hij een hoger of lager bedrag krijgt.

Hier maakt het nooit uit hoe we het verdelen. Er komt toch altijd hetzelfde uit. Dus we zetten alles bij 1 persoon en het bedrag komt op onze gezamenlijke rekening binnen.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik heb eerst partime op freelance basis gewerkt,dus als we aangifte deden werd dat met mijn loon verekend zeg maar.
    we kregen al wel een voorlopige aanslag op mijn man zijn naam.
    maar ik nog niet dus.
    als ik dat bedrag bij mijn man zijn naam zet krijg ik 800,-

ik ben dus bang dat het van invloed heeft op de voorlopige aanslag die hij al ontvangt.
    als jullie mij nog snappen.
    maar dat is dus ook zo begrijp ik?

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    aangifte doen we samen,maar dit is voorlopige aanslag 2014

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    en als ik bij mijn man zijn naam nu het bedrag zet wat al op zijn aanslag heeft staan,
    dam doe ik het goed.
    sorry voor mijn vragen hoor,ik kan het wel door iemand laten doen
    maar die wil er 60,- voor hebben:$

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh, ja hoor! Dat kan wel! Dat hebben wij 2 of 3 jaar geleden ook gehad, mijn man heeft een eigen bedrijf en door alle aftrekposten, investeringen en al wat dies meer zij, kwamen wij dus ook in de min met zijn jaarinkomen. Gelukkig heb ik er geen boterham minder om hoeven eten... ;)

Je vult dan gewoon in: -*het bedrag* en dan rekent het programma het gewoon verder uit. Hierdoor en doordat ik maar weinig verdien omdat ik parttime werk, kregen we het maximum aan toeslagen.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    dus dat is eigenlijk wel gunstig dus:D
    het is zo dat ik ben gestopt met werken nog wel ietsjes heb verdient.(en ook heb ingevild)
    en mijn man gewoon in loondienst is en dus ook gewoon verdient,verder hebben we geen schulden buiten de hypotheek

15. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    je moet zo verdelen dan bij het min-teken het grootste bedrag staat. Doe je dat niet ben je dief van eigen portemonnee..

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ok duidelijk ,bedankt voor je andwoord:)

nog 1vraagje,krijgt mijn man dan niet ineens een brief van de beladtingdienst dat hij minder krijgt?
    of straks met de aangifte dat we moeten dokken,omdat we dubbel hebben ontvangen of staat dit los van elkaar??

17. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Je gaat het samen opnieuw vaststellen. Dus wordt er een nieuw bedrag voor jou berekend en een nieuw bedrag voor hem. Maar je HOEFT dit niet te doen hè? Het is gewoon een voorschot op je definitieve aangifte. Dus altijd zo voordelig mogelijk verdelen hihi

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat je man nu krijgt komt te vervallen. En daar komt voor in de plaats datgene wat je nu aan het invullen bent.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ja dat snap ik pffffffff walt een gedoe zeg!
    ik dacht gewoon ff heffingskorting voor mij laten uitbetalen,als zakcentje omdat ik ben gestopt met werken en me scheel betaalde aan opvang.
    maar ik durf het niet te versturen.
    dacht dat iedereen persoonlijk recht had op heffingskorting en niet dat dit dan invloed had op de ander.
    pffff mischien toch maar laten doen maar ik vind het belachelijk eigenlijk is het 10minuutjes werk en die vent vraagt tussen de 60 en 100ervoor!

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    meen je niet dan krijgen we nu meer

Share This Page