Hallo allemaal! Ik ben niet zo'n huishoud type. Ik probeer altijd alles schoon te houden maar er ligt wel eens een laagje stof op de kast. Nu dacht ik Essen heen schoonmaak tips topic! Ik dacht laat ik beginnen. - dasty van de wibra de gele fles, super spul! Het ruikt alleen wat vreemd - van die kant en klare schoonmaakdoekjes, ideaal! Gebruik ze altijd als ik even de keuken snel schoon wil hebben of de kinderstoel
Op roestvrij staal; eerst schoonmaken met allesreiniger, o.i.d. en daarna met een stukje huishoudrol en olijfolie (paar druppels)er overheen en beetje wrijven. Dan weer nawrijven met droog huishoudpapier. Glimt als een drol in de maneschijn.
Glazen tafel oid met water en klein beetje afwasmiddel schoonmaken. Erna met een droge thee doek droog maken! En je hebt een mooie schone glasplaat op je tafel. Dit werkt ook voor ramen. Zo doe ik mijn ramen omdat ik anders strepen krijg met een trekker.
Als het mooi weer is de gordijnen niet voor de volle 100% open.... dan valt het stof niet zo op Nee Flauw!!! Mijn tip; bijhouden, niet laten versloffen. Dat haal je zo moeilijk in. Verder ben ik dol op wonderdoekjes. Die maken alles streeploos schoon
Iemand tips om zonder strepen ramen te zemen? Wat ik ook gebruik ( Ha-Raab, schoonmaakazijn, Glassex, afwasmiddel, allesreinig), ik heb bijna altijd strepen !!! WAt doe ik toch fout, vind het zwaar irritant!
Ik 'poets' de strepen weg met een krant, dat doe ik ook bij de randen want die krijg ik ook niet netjes. Of sinds kort met de raamwasdoek (oranje) van de Action. Ook helemaal top!
Ramen, glazen douchewanden zonder strepen: Jemako ramendoeken. Zijn twee doeken. Doe je water in de emmer met een drupje afwasmiddel en een zeemdoek heb je dan die maak je nat soppen, nadrogen met de droogdoek. Wordt niet helemaal droog maar dan droogt het streeploos op. Je heb ze geloof ik ook van Hara en Betsy dacht ik. Heb inmiddels zelf best veel van jemako en je bent echt supersnel klaar overal mee.
Schoonmaak azijn! Heel ouderwets maar niets maakt beter schoon dan schoonmaakazijn, ramen ook altijd streeploos!
Handig topic. Ik zweer ook bij Dasty, krijg alle vetvlekken er moeiteloos vanaf (bijv gasfornuis). Kant en klare doekjes gebruik ik ook dagelijks! Fijn om even de tafels o.i.d. mee te doen. Er ligt er ook eentje op de wc, voor af en toe even snel erover heen te gaan. Erg makkelijk met veel bezoek, even snel een doekje over de wc en het voelt weer wat frisser.
Misschien niet zo echt een schoonmaaktip maar een stukje bakpapier in je tosti ijzer scheelt een hoop schoonmaakellende met aangebrande kaas e.d. Galzeep verwijderd moeiteloos alle vlekken uit kleding e.d. Kokend water en een vaatwasblokje in je frituurpan (wel eerst leegmaken natuurlijk half uurtje laten staan daarna, eventueel nog een keer of schoonmaken met dasty.
Bidons, thermosflessen en theepotten worden weer helemaal brandschoon als je er water in doet en dan een Steradent bruistabletje (voor kunstgebitten) erin oplossen. Half uurtje laten weken en het is weer schoon! Kalkaanslag in de wc pot verdwijnt ook door een Steradent tabletje erin te gooien.
Ramen met spiritus, stinkt maar echt streeplos. Sowieso niet te veel sop in je emmer, goed verdunnen. Lege fles glassex-fles vullen met spiritus, en dan met een theedoek of keukenrol de spiegels (of ramen met vingers ofzo)
In het kleine emmertje op de wc, de rol met zakjes onderin doen. Als je t zakje eruit haal,ligt er altijd een rolletje klaar, en zo vergeet je die niet te vervangen. Als je een keuken heb met een open bovenkant, kranten erop leggen. 1x in de tijd vervangen, zo scheelt t veel vetaanslag bovenop je keuken. Douche nadrogen als je heb gedoucht. Wc borstel vullen met wc eend,en een deel water. Als je heb zitten kleien, en dr is wat naast je "vlotje" gekomen, poets je t ff snel weg met de wc borstel,zo ruikt t ook weer wat frisser. Vlotje bouwen van wc papier als je moet kleien.... Eerst wc papier in de pot, en ga je gang. Kleding ophangen aan een hangertje,en zo laten drogen. Scheelt veel strijkwerk. Beste tip, Gewoon alles goed bijhouden, zo word t nooit heel vies.
Bij ramen zemen heel klein drupje dreft, schoonmaakazijn of glansspoelmiddel door het water. Ramen na het wissen opwrijven met een oude theedoek of oude hydrofielluier en hier streeploos schoon! De kant en klare schoonmaakdoekjes van glorix (normaal peperduur en dan koop ik ze niet maar soms voor 1,- per pakje bij blokker voor 60 doekjes en dan sla ik in), die van Lidl of action maken wel goed schoon maar laten hier soms een soort waas achter en die van glorix niet. Gebruik nu veel schoonmaakazijn voor kalk en vuil in de badkamer. Meubels met nat afnemen, dan dwarrelt het stof niet meteen weer terug.
als aanvulling hierop: ik had in mn oven onderin altijd een bakplaat liggen met aluminiumfolie. Als er dan wat van de pizza afliep of het de schaal uitgroeide hoef je alleen folie maar te vervangen ipv heel de onderkant schoon te maken
wasverzachter is mijn wonder middel -beeldjes en vensterbank er mee schoonmaken en het trekt minder stof (snel)aan -lege fles onder in je kledingkast zetten elke keer als je kast open doet ruikt het heerlijk - gebruikte ambi puur luchtverfrisser (die met bolletjes) kun je her gebruiken door er heet water+ wasverzachter/ alles reiniger/parfum op te gieten en dan een paar uur laten staan en alle bolletjes zijn weer normaal van formaat en het werkt weer voor weken Lerenbank/stoel afnemen met groene zeep/driehoekzeep houd je leer mooi en soepel glazen meubels eerst gewoon schoonmaken en naboenen met een beetje glansspoelmiddel dan glimt het weer mooi haren of draadjes vast in tapijt/vloerkleed "borstelen" met een nagelborsteltje en vlek verwijderen met nagelborsteltje en warm/lauw water daarna afdekken met een theedoek toilet reiniger in de wc spuiten en gelijk doorboenen met water en daarna 15 min laten staan plas/sproei/bloed vlekken van bijv huisdieren schoonmaken met groene biotex of dettol rode wijn gelijk spoelen met witte wijn en flink laag zout op strooien zo eerst maar even
Glansspoelmiddel in het water en je laminaat dweilen werkt ook top. Was inderdaad op een hanger - aanvulling: Als je dan alle randjes langs de onderkant, mouwen zakjes kraagjes enz even goed uitrekt of gladtrekt dan hoef je helemaal niet te strijken. Moet je wel op bijv 600 of 800 graden centrifugeren. Dan is je was natter en dus zwaarder dan zakken de kreukels eruit. Scheelt nog een hoop stroom ook. Aangekoekte pannen: dreft erin en laten koken. Verdwijnt als sneeuw voor de zon.