Even een spoedje... Mijn zoontje heeft een longontsteking en heeft hiervoor antibiotica. 3x daags voor 10 dagen. Nu zijn we hier gisteravond mee begonnen, allemaal prima gegaan. Tot vanavond. Ab gegeven, ritueeltje gedaan en naar bed. Echter begon hij binnen een halfuur/uur na inname onwijs te spugen (rond 20:15). Nu zit ik dus al dehele avond te dubben... Had ik hem een nieuwe dosis moeten geven?? Moet ik hem nu wakker maken en alsnog een dosis geven? Of gewoon verder gaan volgens plan & aangeven bij de apotheek dat ik 1 extra dosering nodig heb?
Niet op eigen houtje extra antibiotica geven, voor dit soort vragen kan je het beste even contact opnemen met de dienstdoende huisartsenpost voor een telefonisch advies. Succes!
Nou ik zit er sterk aan te denken het te gaan beschouwen als 'vergeten' dosis en dus aan het eind van de rit de kuur met 1 dosis te verlengen.
En niet om zeikerig over te komen, en ik weet dat het nergens op slaat! Maar ik ben niet zo'n hap beller zeg maar... En nu heb ik zaterdag al gebeld & langs geweest én gister al gebeld & langs geweest en dan moet ik nu weeeeer bellen ze zien me aankomen haha! (en diep van binnen interesseert me dat geen zier.. Maar toch!)
De apotheek geeft niet zomaar extra antibiotica, maar als je kindje zo ziek is lijkt het me toch belangrijk even contact op te nemen met een dienstdoende arts. Met antibiotica is het erg belangrijk om het op gezette tijden te geven voor een goede werking!
Enals je het inneemt .. Met veeeeeeel water ! Niet 2 slokken .. Ik ben er toch mega ziek van geworden doordat ik dus maar 2 slokjes water nam
Ik begrijp je gevoel maar ik zou je er gewoon overheen zetten, het is maar een telefonisch advies die je aanvraagt..
Als je niet wil bellen......gewoon de kuur afmaken zoals afgesproken. Je zal nog wel weer bij je eigen ha voor controle moeten en dan even aangeven. Mocht hij nou morgenvroeg weer spugen na inname dan wel bellen hoor!!! Denk niet dat je een extra dosis krijgt Succes ermee.
Nouja het is een drankje en het liefst tijdens de maaltijd omdat het anders misselijkheid met zich meebrengt. Ben dus ook bang dat als ik hem nu wakker maak & hem een nieuwe dosis geef hij beroerd wordt aangezien zijn buikje leeg is.
Heb al vaker wél een extra dosis gekregen... Heb zelfs al meerdere keren gehad dat het flesje niet leeg was na het eindigen van de kuur.
Sowieso nu geen extra dosis geven hoor! Dan gewoon morgen verder gaan zoals je met de kuur bezig was..
Gewoon weer op de volgende normale tijd geven.....niet zelf gaan puzzelen. We hebben het over ab en niet zomaar een pilletje/drankje
Gewoon verder gaan volgens normale kuur. Het is een drankje en die wordt sneller opgenomen door het lichaam dan een pil. De kans dat de gehele ab er weer uit is gekomen is nihil na een half uur! Dus als je nu weer een dosis zou geven geef je dus heel zwart-wit gezien een "overdosis" Als je echt twijfelt zou ik gewoon bellen naar de HAP! Daar zijn ze voor. Maar zeker niet op eigen houtje een extra dosis geven!