Gehoorproblemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pomm, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Ruim 2 en halve week ben ik een mid-week weg geweest op een boot met mijn kinderen. Sindsdien hoor ik anders, geluiden komen harder binnen (kan het soms niet verdragen, zoveel last). Na ruim een week naar mijn huisarts. Hij zag meteen het probleem: ingetrokken trommelvliezen t.g.v. verstopte buis van Eustachius. Dokter schreef een neusspray voor de bekende xylo en een neusspray met ontstekingsremmende werking, 1x per dag 30 dagen lang Mometasonfuraat. Deze moet ik 30 dagen lang, 1x per dag via mijn neusgat gebruiken. Na een week merkte ik geen verbetering, huisarts schreef naproxen voor. Ben nu bijna een week, op een dag na, verder. Rechter oor is open en linker oor een dof gevoel, het geluid komt niet goed binnen. Als er veel geluid is dan heb ik er ook veel last van. Morgen neem ik contact op met mijn huiarst.

    Ben benieuwd of iemand ervaring heeft, het is soms om ''gek'' van te worden.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook die mometasonfuroaat ivm langdurige oorklachten. Ik moest deze de eerste week 2 keer per dag in beide neusgaten sprayen, daarna 1 keer per dag in beide neusgaten. Volgens mijn huisarts kan het wel 2 weken duren voordat het gaat werken. Dus ik zou er meer van gebruiken en het langer de tijd geven. Waarom heb je naproxen gekregen? Die snap ik even niet.
    Met mijn oor gaat het na een aantal weken nu wel beter. Gehoor nog niet heel goed maar dat was altijd al slecht.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik gebruik altijd mometason neusspray en het is geen wondermiddel, maar doet zeker wel wat, ik gebruik 2 sprays per neusgat per dag. Mijn buizen van Eustachius werken niet goed, de ene is wat slechter dan de andere, dat oor zit altijd dicht. Op zich went dat wel uiteindelijk, maar ik snap dat het vervelend is. Bij mij komen geluiden ook wel hard binnen, maar heb eigenlijk nooit de link gelegd met mijn oren, ik ben sowieso erg prikkelgevoelig.
    Heb je ook pijn? Anders vind ik het een beetje raar om naproxen voor te schrijven, het is natuurlijk wel een ontstekingremmende pijnstiller, maar zet denk ik te weinig zoden aan de dijk.
    Als het echt niet weg gaat, zou antibiotica nog een optie kunnen zijn of een stootkuur prednison, maar ook bij die vind ik het wel paardenmiddels als je geen pijn hebt, maar dat is me dus niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
     
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb dit best vaak en de uiteindelijke oplossing hier zijn buisjes :oops:

    En zodra ze er in zitten gaat er een wereld voor me open qua gehoor :roflmao:
     
  5. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Hier heeft het zeker een half jaar geduurt voordat alles weer open was. Ik had ook ingetrokken trommelvliezen. En de buis van E werkt ook niet goed. Maar ik kreeg er een piep/ruis bij. En alle geluiden waren te hard. Gelukkig is dat over. Maar de ruis/piep is gebleven. Ik heb met van alles gewerkt. Ik heb op een geven moment met oorkleppen opgelopen. En elke avond trok ik me terug om me oren rust te gunnen.(doe ik nu nog steeds na een drukke dag) bij mij kreeg het elk jaar terug rond deze tijd. Dus standaard neusspray zoutoplossing en xylo op voorraad. En bij de eerste verkoudheid SPUITEN!! Zo voorkom ik dat ze dicht klappen!
     
    Pomm vindt dit leuk.
  6. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Bedankt voor het vertellen van jullie ervaringen. De naproxen is voorgeschreven omdat ik aangaf dat ik bij hard geluid soms pijn in de oren krijg maar niet continu. Ik gaf aan geen pijnstiller nodig te vinden en hij gaf het advies om dit wel te doen omdat deze ontstekingsremmend werkt. Na 3 dagen ben ik daarmee gestopt.

    Eerder nooit last van mijn oren..

    Gister stond ik langs het voetbalveld en dan valt het op dat ik de helft niet versta. En het is niet alleen doof, maar hoor ook een soort ruis. Kan het niet goed omschrijven.
     
  7. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Daar heb ik ook over gelezen, en dat kan ik mij goed voorstellen! Daar verlang ik naar!!
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Buisjes kan inderdaad een oplossing zijn, maar dat zou ik pas overwegen als de klachten terug blijven komen. Je kunt namelijk bij de 2% horen waarbij het trommelvlies niet dicht groeit na buisjes. Zoals ik ;).
     
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof er ook vocht in je oren zit.
    Ik heb ook eens gehad dat ik wekenlang vocht achter mijn trommelvlies had en toen hoorde ik ook amper iets
     
  10. Natja

    Natja VIP lid

    24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik heb nu al een hele tijd last van mijn oren.
    Verstopte oren, minder goed horen, duizelig bij liggen, oorpijn op de fiets als het waait en mega pijn en minimaal een dag dichte oren door het vliegen.
    Mijn huisarts heeft gezegd dat ik een smaal buis van eustagius heb en ingetrokken trommevliesen.
    Ook ik heb de Mometasonfuraat voorgeschreven gekregen, maar helaas zonder resultaat.
    Helaas dus geen tips, maar ik lees graag met je mee!
     
  11. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Misschien moet ik wat meer geduld hebben.... Maar wat naar, altijd dat gevoel. Heeft het plaatsen van nieuwe buisjes geen zin?
     
  12. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Dat gevoel heb ik ook soms. Kan een huisarts dat controleren? Anderhalve week geleden heeft hij gekeken en toen waren ze ingetrokken. Dat doffe gevoel is nu sinds een week.
    Is het bij jou vanzelf over gegaan?
     
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Jawel, maar de kans dat het dan weer niet dichtgroeit is heel erg groot en er is dan dus een operatie nodig om te repareren (heb ik ook gehad toen ik 11 was). De kno artsen die ik in de loop der jaren heb bezocht, zeggen dat het echt het laatste redmiddel is en dat ik dan ook geen garantie heb dat de pijn dan ook weg is.
    Ach ja, het dichtzitten merk ik niet zo, want dat went wel, het is de pijn die ik makkelijk heb, die echt vervelend is en ik heb dus ook regelmatig last van oorsuizen, ik ben telkens bang dat het niet weggaat, maar tot nu toe gelukkig wel en heb ik het oorsuizen meestal niet langer dan een paar uur.
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    De huisarts kan dat controleren idd. Bij mij was het 1 seconde werk. Ze keek in mijn oor en zei; geen wonder dat je geen klap hoort ;) ze kon allemaal bellen met vocht zien zitten. Ik kreeg net als jij ook neusspray voorgeschreven en na een paar weken kon ik weer redelijk horen.
     
  15. Natja

    Natja VIP lid

    24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Hebben jullie toevallig ook veel pijn tijdens het vliegen?
    Ik hoor dan minimaal 1 dag bijna niets.

    Heeft een van jullie toevallig ook last van duizeligheid als je ligt?
     
  16. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Vliegen is bij mij altijd drama. Die wekenlange doofheid kwam bij mij ook na het vliegen. Door de vlucht kwam er teveel druk te staan waardoor mijn oren vol met vocht kwamen te zitten.
     
  17. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Zo naar! Oorproblemen!! Ik heb zelf altijd een piep in mijn oor, waar ook nog eens een brom bij komt wanneer mijn hoofd gaat vollopen met snot..

    veel beterschap!
     
  18. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Huisarts gebeld, doorverwijzing voor KNO. Afspraak 23 september... Hopelijk is het tegen die tijd vanzelf al overgegaan.. Dokter dacht aan buisjes.
     
  19. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Nog even wat ''anders''. Ergens op internet gelezen dat het niet goed is om geluiddempende doppen te gebruiken. Ik heb ze aangeschaft en heb er baat bij. Ik kan niet goed terug vinden waarom niet, en ik ben vergeten het te vragen aan mijn huisarts.

    Voor de diegene dat het herkenbaar is, ontzettend vervelend. Overdag gaat het wel maar als de jongens op bed liggen dan valt er een stilte en moet ik mij enorm concentreren. Vermoeiend!
     

Deel Deze Pagina