Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik behandel de vlekken eigenlijk altijd wel nog voordat het gewassen is. En de zon is inderdaad ook echt een goede, niet specifiek tegen bloedvlekken maar echt álle soorten vlekken! Op gras leggen in de zon heb ik ook wel eens van gehoord, maar nooit geprobeerd.
Ik leg alles in de zon met een vlek, eigenlijk zelden meegemaakt dat iets er dan niet uitgaat. Wel gewoon op een rekje of op tafel. Zitten dr anders straks grasvlekken in haha.
Sorry als het niet zo is, ben hier lang niet online geweest.. maar ben jij Dastyqueen!?! Zo niet, weet iemand waar ze is she is the queen van het schoonmaken haha
Ik heb er ook over nagedacht om beddengoed te wassen op 90 graden maar durfde het niet aan omdat er op de etiketten 60 graden staat. Blijft jouw bedddengoed mooi op deze hoge temperaturen?
Bij een verse bloedvlek werkt dat inderdaad, maar dit is een oude. Ook al vaak gewassen, maar gaat er niet uit. Of werkt dit ook bij een oude bloedvlek? Want dan ga ik het vandaag gelijk proberen
Denk het niet. Als het al warm gewassen is in ieder geval niet. Heeft iets met de eiwitten in bloed te maken die met warm water niet afgebroken worden.
Doe jij verder nog iets speciaals met microvezeldoeken wassen? Google net en dan staat er dat het met voorwas, minimaal 60 graden en zonder katoenen producten erbij moet. Doe jij dit ook?
Nee gaat gewoon bij de handdoeken en andere was die heet mag. Alleen geen wasverzachter en niet in de droger. Het zijn wel speciale microvezel doeken en bij de instructie die je erbij krijgt staan ook verder geen andere wasadviezen.
Hier is er tijdens een verjaardag een keer rode wijn over het kleed gegaan... meteen spa rood eroverheen en was niks meer van te zien. Echt ideaal.
@Marsepein: ik vermoed dat fabrikanten dat op het label zetten om zich in te dekken, maar ik was zo vaak probleemloos iets heter dan zou "mogen" (schoonmaakdoekjes die alleen op 30° zouden mogen op 60/90° etc). Zolang het katoen is kan er volgens mij niet zoveel aan krimpen.
@citroenrasp ik heb niet geprobeerd heb het gevonden op google @Marsepein ja het blijft gewoon mooi en goed, en ruikt ook stuk frisser dan met 60 graden vindt ik zelf, alleen als beddengoed nieuw is doe ik de eerste wasbeurt voordat het op bed gaat op 60 graden maar daarna gewoon op 90 graden en eigenlijk doe ik best veel dingen op 90 wassen, handdoeken, theedoeken microvezeldoekjes.. Bepaalde t-Shirts en dingen van katoen kunnen ook makkelijk op 90, geen problemen mee gehad tot nu
Ja hoor, geen probleem. Gewoon goed naspoelen met water en dan opnieuw wassen met afwasmiddel. Wij deden dat vroeger altijd met onze glazen en theepotten. In het pre vaatwasser tijdperk. Ze werden weer als nieuw!
yep dat werkt het beste! In het zkh doen we dan altijd snel even wat nacl uit zo’n spuitje pakken en dan is het er meteen uit.
GreenWay. Is nieuw in Europa. De doekjes hebben een antibacteriële werking en voor het grove vuil een eco pasta. Ik heb een hekel aan schoonmaken Hiermee ben ik sneller klaar