Ik wel als in vaste dagen voor vaste ruimtes. Ik hou elke dag alles bij en stofzuig en dweil dagelijks beneden en boven en elke dag doe ik dan 1 ruimte grondig. Maandag, keukendag Dinsdag, slaapkamers Woensdag, badkamer + toilet beneden Donderdag, zolder, trappen, hallen Vrijdag, woonkamer Zo doe ik dus nooit super veel op 1 dag. En nooit alle ramen gelijk lappen. Als ik bijvoorbeeld de keuken doe op maandag, neem ik alles nat af, maak ik de oven, magnetron en koffiemachine grondig schoon, pak ik 2 kastjes van binnen mee (dat rouleert waardoor elke 3 maanden elk kastje van binnen is gesopt). Als het nodig is doe ik het raam van binnen lappen. Op de slaapkamer dag, verschoon ik de bedden, neem alles nat af, maak de deuren goed schoon, doe als nodig de ramen, andere week weer de plinten of de plafondlampen. Op deze manier komt alles met regelmaat voorbij, blijft alles schoon en kost het bijhouden weinig tijd en moeite.
Echt? Zonder schoonmaakspul? En is dit dan echt een ander soort microvezel doekje dan een microvezel doekje van bijv action of blokker?
Ja zonder schoonmaakmiddel. Heeeeeel soms bijvoorbeeld na gourmetten als de ramen echt vet zijn doe ik het 2x eerst met alles reiniger en daarna met dit doekje en alleen water. De vezel is echt vele malen fijner dan die van de blokker enz. Niet te vergelijken. Als je het doekje voelt denk je ook wat moet ik nou met zo een dun doekje, maar het resultaat is er niet minder om.
Weet iemand hoe ik stoomstrijkijzer schoon krijg? Verbrande plekjes (van gesmolten kleding denk ik) Schuursponsje lukt niet en durf niet heel hard te schuren ivm de "anti aanbak laag"
Voor gesmolten kleding restjes kun je over een stuk aluminium heen strijken. Die resten blijven dan daaraan plakken. Wat ook wel eens wil helpen is een wondersponsje met wat natuurazijn. Die sponsjes schuren namelijk niet.
Dat is zo zuur . Hier blijven ze ook nooit langer dan een uur schoon. Wij wonen aan een doorgaande weg waar regelmatig tractors voorbij rijden. Elke x weer staat m'n zoontje met z'n neus tegen het raam geplakt .
Ik heb het weggekregen met tandpasta. Wel uitkijken dat het niet in de gaatjes terecht komt. Dun laagje erop smeren, even de strijkbout aan en dan er weer af smeren. Grof zout op een krant schijnt ook te helpen.
Volgens mij kennen veel mensen het al hoor en ik weet niet of het onder de noemer ‘schoonmaken’ valt, maar ik kreeg de tip van mijn interieurverzorgster dat ik in de stofzuigerzak een handje van die bolletjes die je normaal voor de was gebruikt, moest doen. Gewoon wat korreltjes op de vloer strooien en opzuigen. Mijn hemel, wat ruikt mijn huis lekker na het zuigen Zie bijlage; ik koop ze altijd bij De Action (daar heb ik aandelen)
Wie heeft de tip voor fris ruikend beddengoed? Ik verschoon het wekelijks en was op 60 graden met wasmiddel en een scheutje schoonmaakazijn. Heb ook niet veel beddengoed dus het ligt ook niet lang in de kast. Toch ruikt het altijd een klein beetje muffig