Schoonmaak tips!

Discussion in 'De lounge' started by GossipGirlxoxo, May 15, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Leuk!! Veel plezier ervan :thumup:

Kaatje92 likes this.
  2. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Thanks! Dat gaat wel lukken:):o:

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,907
    387
    83
    Ik hen de doek ook een paar dagen in huis en ik ben ook fan! Vooral voor kindervingers op de ramen, fantastisch!
    Blijft het doekje lang mooi en goed na het wassen? En hoevaak moet je hem wassen?

GossipGirlxoxo likes this.
  4. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

May 17, 2020
    274
    265
    63
    Female
    Deze is heel fijn voor beeldschermen. Ik heb hem gehaald bij de jumbo. 1 puntje maak je een klein beetje nat. Ga je ermee overheen en vervolgens er nog een keer erover met een droog stuk van de doek. Bij minder erge vlekken kun je gewoon even op het scherm hijgen en er met deze doek droog overheen gaan. 030520190021_95553STK-1_360x360_2.png

Ik gebruik hem overigens ook op alle kranen in huis. Blinkend schoon na de tijd :D.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,381
    21,758
    113
    Dankjewel, die ga ik (proberen te) onthouden voor als ik weer eens in NL ben. :)

6. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb de doek van cleaningacademy ook binnen, superblij mee. Was in een kwartiertje klaar met de ramen beneden. Binnen en buiten inclusief de grote schuifpui.

7. GossipGirlxoxo

Ik doe hem na ieder gebruik in de was maar kan me voorstellen dat als je alleen een paar kindervinger vlekjes weg haalt dat dat niet nodig is. Als je hem niet met wasverzachter wast en niet in de droger doet gaat hij best lang mee.

8. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Hoi ik zoek een (nieuw)schoonmaak systeem Voor de vloer. Stoomreiniger vond ik niet handig. Ook ivm het steeds verwisselen van de doeken.
    Ik vind het fijn om met de leifheit of hoe je dat dan ook schrijft te dwijlen. Maar de doeken vind ik niet schoonmakend genoeg.
    Is er geen systeem met doeken van microvezel? Ik wil liever niet steeds bukken en doeken losmaken en spoelen. Ik kan wel gaan Googlen maar dat word bij mij altijd weer uren zoeken recensies lezen twijfelen en het dan weer uitstellen.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik heb deze van cleaning academy: https://cleaningacademy.nl/product/microvezel-dweilsysteem-semi-prof/
    Ik vond hem wel aan de dure kant, maar werkt wel redelijk goed. Ik heb er 3 dweilen later nog bijgekocht.

GossipGirlxoxo and Lafelife like this.
  10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Ziet er goed uit. Maar ‘werkt wel redelijk goed’ is nog niet supergeweldig :D. Maar weet niet hoe hoog jouw eisenpakket is.
    Ik vind praktisch in gebruik wel belangrijker dan het allerschoonste resultaat.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Haha, ja dat klopt. Ik heb echt een heel hoog eisenpakket, gemak voor alles. Je doet een beetje water in de steel en een dweil plak je zo vast door het systeem erop te zetten en dan kun je meteen aan de slag. De dweil is alleen niet zelfreinigend en dat is hier eigenlijk wel nodig :roflmao:. Eigenlijk dweil ik dus niet vaak genoeg. Ze nemen wel superveel vuil op trouwens, eigenlijk werkt het best wel goed, ik vond het gewoon wat prijzig voor wat je krijgt, maar ben toch heel tevreden.

12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Ah ik snap je:thumup: , ons vloeroppervlakte beneden is redelijk groot, en ik dweil ook niet elke dag;), dus zal wel zeker twee dweilen vies maken per keer, en zou ik wel wat vaker even snel willen dweilen. Ook gewoon even de keuken alleen. Of de hal in de herfst. We hebben geen schoenen aan in huis maar toch met vijf kinderen die bakken met zand in alle gaten en kieren hebben zitten:|, heb je met dweilen het beste resultaat en ik gruwel van stukjes onder de blote voeten. Maar elke keer die emmer vullen en weer leeggooien uitspoelen, ik heb er gewoon geen zin meer in als de kinderen in bed liggen en overdag is het bij ons in huis zinloos.

Wat ik nou gebruik was ooit ook niet goedkoop hoor. Maar al dat huishoudelijke spul is best duur. Vooral voor iets wat lelijk is en niet zo leuk om te doen:roflmao:

MamavanLieverd likes this.
  13. GossipGirlxoxo

Hier kun je nu wel mooi de kortingscode gossipgirl10% op gebruiken, scheelt toch weer een beetje.

Ik dweil zelf met stoomreiniger en wissel af met grote trekker op steel met daaromheen een grote microvezel doek (van de cleaning academy).

Lafelife and citroenrasp like this.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,381
    21,758
    113
    @Lafelife als ik even snel alleen de keuken wil dweilen gebruik ik gewoon een dweil + spuitbus met water/afwasmiddel. Dan spoel ik tussendoor dus niks om. Maar ik houd m'n keukenvloer dan ook goed bij, ik dweil de vloer zeker eens per week met een doek op mijn handen en knieën (afgezien van het gewone dweilen/stofzuigen) en ga het vervolgens na met een dweil en spuitbus bleekwater.

15. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Gebruik je die stoomreiniger op laminaat? Of heb je een andere vloer?
    Ik zit er ook aan te denken 1 te kopen maar wij hebben een laminaatvloer.

Lafelife and GossipGirlxoxo like this.
  16. GossipGirlxoxo

Ook laminaat en volgens de beschrijving moet dat kunnen maar eerlijk is de v-groef er niet mooier op geworden. Op sommige hoekjes zie je dat er vocht onder is gekomen. Ik vind het fijn omdat de vloer er streeploos van blijft maar ik zal op een nieuwe vloer een ander systeem gaan zoeken. Boven op zolder ligt trouwens laminaat zonder groef en die is nog super mooi ondanks dagelijks de stoomreiniger. Het ligt dus denk ik echt aan die groef bij mij.

Lafelife and Louise11110 like this.
  17. GossipGirlxoxo

Mijn oma heeft in haar keuken ook zo een rot vloer. Plavuizen maar erg grof waardoor er vuil in gaat wat je met gewoon dweilen niet weg krijgt. Daar doe ik eens per maand de vloer inspuiten met bleek om daarna met een borstel te boenen om hem fris te houden. Tenminste dat deed ik voor corona. Hopelijk mag ik dat snel weer doen.

18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat lief van je!

19. GossipGirlxoxo

Zonder corona kom ik dagelijks haar koektrommel of snoeppot leeg eten dus mag er wel wat voor terug doen :p:roflmao:

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,381
    21,758
    113
    Op zich vind ik het wel een fijne vloer, maar er komt echt zo snel zoveel zand binnen. En bleek houdt ook de beestjes enigszins weg :roflmao:

Share This Page