Schoonmaak tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Is het wel goed droog als het je in de kast legt ? Hier ruik het na een week nog lekker fris en vaak nog heel licht naar het wasmiddel (Robijn).
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nee gewoon heel, maar snijden zou ook kunnen. Koop af en toe gewoon een stuk of 6 en die leg ik dan in de kast.
     
    GossipGirlxoxo en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Wat een leuk initiatief dit topic! Ik ben niet zo'n poets-ster maar nu continue met de kinderen thuis is dit zo'n beetje mijn dagbesteding geworden.

    Heb een vraag: waarmee krijg ik een vuil laagje van jaren van de vloertegels in mijn keuken?

    Achtergrond info: afgelopen jaar ben ik verhuisd en kom er steeds meer achter dat de vorige bewoners (huis is 6 jaar oud) volgens mij niet of héél oppervlakkig schoonmaakten. Heb laatst de oven en het fornuis (nav topic hier) onder handen genomen en dat laagje vet kwam er alleen af na een nacht weken met ammoniak én een stevige schuurspons.

    De vloer dweil ik normaal gesproken met allesreiniger of zo'n wegwerp vloerdoekje. En ga dan meestal op mn knieën alle tegels langs om echt alle vlekken eraf te poetsen. Nou merkte ik laatst dat als ik héél hard poets, de tegels niet beige maar wit zijn :| Alleen dat kost me 10 min per tegel en een overbelaste schouder.... Iemand een goede tip?
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Misschien een deel bleekmiddel en deel water erop sprayen en dan even in laten trekken? Eerst 1 tegel proberen? Ik ben niet zo 'n fan van bleek, maar in de badkamer werkt het goed op vieze tegels.
     
    Muisje2016, Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Die is inderdaad superlekker! :thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Heerlijke topic, krijg meteen zin om een planning te maken.
    Ik werk niet met een strakke planning maar vind jouw planning @GossipGirlxoxo wel heel handig!

    Een tip voor de vaatwasser om alles er stralend en niet dof uit te laten komen.. snijd een Citroen doormidden en zorg dat je eerst alle pitjes eruit hebt gehaald voordat je ze in de vaatwasser stopt. Een stuk in het bestekbakje en een stuk boven vastklemmen. Je vaat komt er glanzend uit en ruikt ook heerlijk.
     
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik ben ook fan van dit topic!
    Twee weken geleden verhuisd en ik wil alles echt graag goed bij gaan houden dus een schema maken is zeker ook een goed idee.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Heeft iemand ook een tip voor ingetrokken stift in kleding? Mijn zoontje zijn nieuwe polo zit onder de stift vlekken. Inmiddels 3x gewassen en behandeld met vlekverwijderaar zonder succes, en ik wil hem eigenlijk niet weggooien.
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ossengal misschien?
     
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik weet dat sommige mensen zweren bij dusty maar zou het zelf niet snel durven als je polo een kleurtje heeft. Welke kleur is zijn polo?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik spray inderdaad dusty of dubro multiontvetter (zelfde samenstelling) op alle vuile kleding. Ook bonte was. Ik betwijfel alleen of dit nog nut heeft als kleding al gewassen is.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  12. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik zou een krachtige stoomreiniger huren bij een bouwmarkt voor een paar uur. Het schoonmaakspul kun je daar meteen aanschaffen en dan heerlijk tekeer gaan.

    Je hebt trouwens ook stoomreingers voor vloeren die je kunt kopen (niet duur).
    Her vuil komt sneller los met stoom ipv met omdweilen. Vloertegels houden viezigheid vast.
    Ik ben trouwens fan van de voegenreiniger van HG die is echt heel goed!
     
    Muisje2016, Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    dubro ontvetter gebruik ik idd ook in de keuken, goed spui en mn handen blijven heel. Dusty maakt mijn handen kapot..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hoe droog je je beddengoed? Ik gebruik zelf geen wasverzachter vanwege de schadelijke stoffen maar gebruik enkel wasmiddel van Ariël ( ook niet helemaal verantwoord maar kan niet zonder). Ik droog beddengoed en handdoeken altijd in de droger op kastdroog. Zelfs na een jaar in de kast te hebben gelegen ruikt het nog heerlijk naar wasmiddel.
     
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    D
    drupje olijfolie werkt ook goed, zo doe ik het altijd. Voor de mensen die geen lampenolie in huis hebben.
     
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben een ontkalker besteld na het effect bij mijn ouders te hebben gezien. Eentje die makkelijk te plaatsen is, bij verhuizing meegenomen kan worden en niet stervens duur is (die heb je ook).
    Scheelt enorm in schoonmaken van kalkaanslag in bijv douche en wc, maar ook voor je wasmachine en vaatwasser etc. Je handen worden minder ruw van het vele handenwassen (zeker nu), minder kans op waas met ramen lappen etc. En de bestaande kalkaanslag wordt ook makkelijker te verwijderen.
    Mocht er iemand interesse hebben stuur maar een pb, hebben een kortingscode gekregen die we mochten delen.
     
    MyMiracle, Vitamientjuh, BloemNH en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Goed idee! Dankjewel!
     
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Die ga ik ook onthouden! Dankjewel!
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  19. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #79 momwithcamera, 16 mei 2020
    Laatst bewerkt: 16 mei 2020
    Heeft iemand nog een tip om vlekken van kit te verwijderen op mat witte tegels? Je ziet de opgedroogde 'druipers' van het sop zitten zeg maar. We hebben al alle standaard schoonmaakmiddelen geprobeerd en zo'n super chemische kitverwijderaar, maar geen effect. Het zit er nu zo'n 2,5 jaar op.


    Mijn tip: WD40! Daar kun je echt perfect stickervlekken mee verwijderen. Ik zou het niet voor kleding gebruiken, maar voor oppervlakken die niet kunnen vlekken (zoals plastic bakken of plantenpotten oid) werkt het echt super. Even sprayen en je veegt het er zo af.
    Sowieso is dat spul perfect voor alles wat piept/kraakt/vastzit, bevroren sloten etc
     
  20. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    #80 Lorena86, 16 mei 2020
    Laatst bewerkt: 16 mei 2020
    Oké ik ben om. Net de was aangezet en de musk erbij gedaan... wat een heerlijke geur
    Hoop dat de geur wel een aantal dagen blijft hangen. Aangezien alles in proefzakjes zit heb ik het zakje omgespoeld in de dweil emmer. Mijn handen en alles ruikt er naar nu. Hier word ik blij van :)
     
    GossipGirlxoxo en Luna86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina