Schoonmaak topic

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetcandie, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Het schaamrood staat op mijn uhm... haargrens! :) Jeetje wat zijn jullie allemaal netjes!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

I.d. liever poetsen waar Esmee bij is.. kan ik als ze s'middags op bed ligt lekker op het forum en iets voor mezelf doen!:p

3. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    ja, zou het best wel zien hoe het schoon is.. hihi.

Morgen foto,s plaatsen of zo..dat wordt lachen.

4. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik wil als mijn dochtertje slaapt ook beter iets voor mijzelf doen..

lekker op internet.

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    hihi, nou kom ik over als een mama die de hele dag staat te poetsen, hahahahaha. Onze dochter helpt gewoon mee (op haar manier) en voor de rest spelen we ook heel veel hoor! :D

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dat valt hier ook nog wel mee.. Dag heeft heel wat uurtjes.. Ben ook dol op shoppen!:D

Kwestie van bijhouden!;)

7. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    ja shoppen, wie houdt daar nu niet van.

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohjaaaa, shoppen en dan helemaal voor de kleine, leuk hoor!!

Ik ga lekekr slapen trouwens, trusten meiden!!

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik dacht dat ik de enige was.:p

Ik ben niet echt een poetsmiep (helemaal niet zelfs, had er vroeger een hekel aan), maar sinds ik als poetsvrouw werk is het al erg verbeterd.:D
    Stofzuigen/dweilen 2x week (min.), slaapkamers 1x per week, en dweilen eigenlijk bijna nooit.(laminaatvloer)
    Badkamer/toilet/keuken 1x week grondig, en tussendoor doekje erdoor
    Stoffen 1x/week (overal)

Klinkt misschien weinig, maar voor mij is dit dus echt goed.:D
    Dweiltje oid onder de kinderstoel scheelt ook een hoop.;)
    Ik heb geen vaste poetsdagen, doe het wanneer ik zin heb.(en da's gelukkig steeds meer en meer;))

Nu begin ik er ook echt plezier in te krijgen! Man oh man, wat ben ik trots als ik de badkamer binnenkom en de kranen en spiegels blinken me tegemoet.:)

Alleen opruimen doe ik eigenlijk iets te weinig...
    En de was, laat ik meestal liggen tot ik 4 machines ofzo moet draaien.:)

Maar ben op 't moment best tevreden over mezelf!
    En ben superblij dat Alyna niet meer bang is voor de stofzuiger.:D
    En de schat blijft ook nog rusig even op de bank zitten als mama aant dweilen is.:D

10. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt een schema,
    maarrrr
    -1x in de week bedden verschonen
    -Als de was genoeg is voor in de trommel doe ik dat en verder wil ik liever een geen wasstapel hebben, dus zeg 1x in de 2 dagen
    - Keuken, elke dag dag kleine beurt en fornuis ook na elke kookbeurt grondig schoonmaken
    - Dweilen en stofzuigen 1x in de 2 dagen
    - Stoffen 2x per week
    - Glazen salontafel en bureau, 2x per week met glassex
    - Vuilnisbak 1x per week met chloor
    - Keukenkastjes 1x in de 2 weken
    - Koelkast, 1 x in de week
    - Wc 1x in de 2 dagen een kleine beurt en 1x per week grondig
    - Badkamer 1x in de week grondig, echt alles, wastafel, douche en grond en putjes
    - Ramen lappen doet mijn man zo'n 1x in de 2 weken maar nu even niet omdat ie een gebroken middenhandsbeentje heeft
    Dat was het zo'n beetje, echt brandschoon hoeft het nou ook weer niet te zijn, ja wel hygienisch maar qua papier enzo en spullen die blijven nogal lang bij ons. Maar vind het wel belangrijk dat het schoon is. O ja en als de wc zeg maar erg goed gebruikt is is het de regel dat wie dat dus op zijn geweten heeft dat na zijn/haar toiletbezoek schoonmaakt met wc eend of chloor.
    Groetjes,
    Vuurmeisje

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

@Fem, petje af voor jullie rolverdeling! Ik dacht dat wij hier de taken aardig verdeeld hadden, maar als ik het zo bij jullie lees...dan kan mijn man nog veeeeel meeer doen :D Vanavond eens bespreken!

Nu ons huis te koop staat gaat het redelijk goed met het schoonmaken, maar normaal ben ik er niet echt van. Ik heb zeker geen schema, maar doe gewoon als ik zie dat er iets moet gebeuren. Toen in zwangerschapsverlof had en veeeeel nesteldrang, was het heerlijk schoon hier...jammer dat dit weer is weggezakt, want ik houd wel erg van een schoon huisje!

Dus ik lees nog even mee voor tips en schema's :D

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Tjha wij hebben geen schema denk ook niet dat dat zou werken voor ons.

Meestal maken wij 1x per week grondig schoon met zijn tweetjes, dus echt alles poetsen/stoffen etc en elke dag stofzuigen/dweilen we. Verder staat er elke dag minimaal 1 wasmachine te draaien en in het weekend vaak nog 1 of 2 extra machines.

Als ik tijd en fut heb doe ik savonds de strijk zodra de kleine op bed ligt.

Straks zal ik toch nog een iets strakker schema moeten gaan aanhouden en nog meer schoonmaken aangezien we dan een fotostudio aan huis hebben. Tjha en met mensen die in en uit lopen wordt het toch sneller "vies" maar wil je het toch altijd schoon hebben.

Heb zelf een hekel aan schoonmaken althans meer om er mee te beginnen, heb er meestal geen zin in maar als ik eenmaal bezig bent vind ik het eigenlijk nooit erg en als alles weer schoon is zijn we toch erg blij dat we het weer even gedaan hebben :)

13. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Het wordt gezellig hier..

Misschien kan ik ook hier wat tips plaatsen.
    schoonmaaktips..

14. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik doe elke dag een beetje want in een x lukt me niet meer helaas want ik hou van een blinkend schoon huisje !

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik doe elke dag stofzuigen en dweilen,dat doe ik omdat ik 3 katten heb,en mijn kleine meisje kruipt,en ook vaak wat drinken uit haar fles laat lekken,en dat gaat dan zo lekker plakken :D

verder neem ik alles 1 keer in de week af met een natte doek,al stofzuig ik wel elke dag de vensterbanken mee,dus er ligt nooit stof;)

Wc elke dag en de badkamer 1 keer in de week grondig.
    De ramen en keukenkastjes 1 keer in de maand..
    Wassen doe ik elke dag,hou niet van vuil wasgoed in mijn wasmanden:D

Dus ik ben ook best wel een poetsmiep.:p

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ha die claudis, echt een poetsmiep.. je houdt het netjes bij..

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ben zo gemotiveerd door jullie dat ik aan het schoonmaken ben geslagen dames! :) Ik ben nu bezig met mijn koelkast uitmesten, heb ff pauze genomen :)

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou in een restaurant of een benzine pomp wc sla ik ook soms wel graag over :(.. Gatver!!

19. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ozgul, goed dat deze topic je heeft geholpen..

even een vraagje hoe halen jullie die nare geur uit een combi magnetron. IK heb een keer de gril gebruikt en nu stinkt de magnetron..

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou dames, ik kwam vandaag thuis, manlief is de hele dag vrij geweest, de badkamer blinkt aan alle kanten, toilet is helemaal schoon, alle was is opgeruimd, bedden opgemaakt, boodschappen gedaan, gestofzuigd.... wat een TOP ventje heb ik he!!! :D

En hij heeft ook nog heel veel met de kleine gespeeld (zo lijkt het net alsof we de hele dag schoonmaken, hahahahaha).

Ohja, hij had ook nog een bos rozen voor me gekocht!!!! :$

Ik heb niet zoveel schoonmaaktips vrees ik, bij het Kruidvat heb je van die builtjes die je in je stofzuiger doet, ruikt je huis heerlijk na het stofzuigen!!! En verder zijn wij grote fans van HG :)

Deel Deze Pagina