Schoonmaak topic

Discussion in 'De lounge' started by sweetcandie, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jeetje... wat zijn sommige mensen vaak bezig met het huishouden :$.

Als ik dat zou moeten doen naast mijn werk van 32 uur per week hield ik geen privéleven meer over! (Mijn vriend werkt fulltime).

Ik maak 1x in de week het hele huis schoon. Verder stofzuigen wij elke dag. Maar de WC elke dag schoonmaken? Nee hoor. Wij zijn met zijn tweetjes en zo smerig wordt 'ie niet. Na een grote boodschap even goed schoonborstelen en desnoods wat bleek erin.

Ik schoonmaak om te leven, ik leef niet om schoon te maken :D.

2. bengel

bengel Niet meer actief

ik ben een snelle jelle hoor, de badkamer grof schoonmaken is ongeveer 20 minuten (kleine badkamer en ff de turbo aan hatsikidee)
    stofzuigen p/d 10 minuten
    alles in woonkamer dagelijks afnemen 5 minuten

maar: grote beurt op vrijdag 1 uur!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Het lijkt inderdaad altijd heel veel maar als je het doet zal je zien dat het heel erg mee valt.

Het belangrijkste is eigenlijk dat je alles opgeruimd hebt, als er niet overal troep ligt is het afstoffen een stuk makkelijker dan wanneer er van alles ligt waar je omheen moet ed ;).

Ik werk zelf 40 uur (waarvan 1 dag thuis) en mijn man ook maar toch besteed ik elke dag wel een uurtje aan het huishouden. Meestal meteen als ik thuis kom, dan gaat ML eerst douchen en daarna koken en ondertussen doe ik het huis even terwijl de kleine lekker aan het spelen is.

Als we thuis komen gaat Manlief naar boven met dochterlief zij speelt in haar kamertje terwijl manlief aan het douchen is.
    Ik doe ondertussen beneden; stofzuigen + dweilen (jep elke dag) en de vaatwasser leeg halen.

Vervolgens komen manlief en dochter naar beneden en doe ik de trappen + slaapkamers stofzuigen en om de dag dweilen.
    Dan nog even de toiletten en een stofdoek over de kasten beneden.

Dan lekker douchen en eten ;).

Na het eten ruimt Manlief af en spoel ik ondertussen de borden ed af en zet ze in de vaatwasser.

Dochterlief gaat samen met mij onder de douche en naar bed en dan hebben papa en mama vrij ;).

Savonds voordat ik naar bed ga check ik nog even dat er nergens troep ligt en het aanrecht schoon is en dat de sink droog is, zodat ik sochtends in een schoon en opgeruimde woonkamer/keuken kom.

Op mijn vrije dag doe ik de badkamer.
    Op zaterdag doet manlief de tuin.
    Om de week op zaterdag doe ik alle keuken kastjes + koelkast en de andere week doe ik alle ramen.

Ongeveer 3 keer per week strijk ik een half uurtje - uurtje tijdens het tv kijken.

Wassen gebeurt de hele week tussen de bedrijven door ;).
    Bedden worden minimaal 1x per week allemaal verschoond en de gordijnen worden 1x per 2 maanden gedaan.

Zo ziet ons schema er ongeveer uit ;)
    En geloof me ik ben echt niet de hele dag aan het poetsen :D

Share This Page