Hallo allemaal, Ik heb de laatste tijd gesprekken met mijn baas over hoe ik me voel, Werk in een kinderdagverblijf met kinderen van 0 tot 4jaar, Het werk begint me zwaar te worden, dan bedoel ik het tillen,en bukken, En dat kun je met deze leeftijd niet echt vermijden,nu gaf mijn baas aan dat hij wel wil dat ik er voor 100 procent ben, als ik merk dat ik dat niet kan moest ik de ziekte wet in, Hoe gaat dit allemaal in zijn werk?
Ik zou je CAO eens nakijken om te kijken wat daarin staat over onder andere tillen en andere arbeidsomstandigheden. Je bent niet ziek dus naar mijn idee hoef je, je ook niet ziek te melden. Het kan zelfs zo zijn dat (als het mogelijk is) jouw baas je vervangende werkzaamheden aan moet bieden. Je kunt ook altijd even bellen met bijvoorbeeld een vakbond voor advies hierin.
Zoals Miek ook zegt: Jou baas moet jou vervangende werkzaamheden aanbieden! Dus er is zeker een mouw aan te passen
Ja idd daar zat ik ook aan te denken, maar zijn er andere werkzaamheden voor mijn aantal uren? Zou helemaal geen andere taken weten op mijn werk, zonder lang staan, zitten, tillen, bukken...
Hier tot 36 weken gewerkt in de kinderopvang, mij tip is, gebruik alles wat je voor handen hebt (kinderen laten klimmen, echt niet tillen (is eigenlijk nooit nodig, je collega's nemen dat vast graag over)
hoi, Ik ben nu twintig weken zwanger en werk ook in de kinderopvang. Heb jij ook van die lange dagen? Ik hen vorige week aan gekaart dat ik het niet meer volhoud, ik heb 's avonds zo'n last van mn rug, kan dan niks meer.. En minder tillen is bij ons op het moment niet echt een optie..Er wordt behoorlijk strak gepland, dus dit zou inhouden dat mn collega dan aan het einde van de dag doodop is.. Ik ga nu vanaf volgende week halve dagen werken.. Dus gedeeltelijk in de ziektewet.. Voor jou misschien ook een idee? Sterkte!
Ik werk ook in de kinderopvang. Sinds vorige jaar halve dagen van 7.30 tot 13.00. Zo kom ik toch aan m'n 22 uur, maar werkt het veel prettiger(ik vind die lange dagen echt niet fijn) Nu ik zwanger ben merk ik dat dit goed te doen is(tot nu toe) Misschien is zoiets voor jou een optie?En anders inderdaad voor een bepaald percentage in de ziektewet....
Ik werk vaak van 7 tot 5 of 8 tot 6, en dan sta ik of de ochtend of de middag alleen op de groep ivm minder kinderen, dus dan kan een collega niet voor mij tillen, de grotere kinderen hoef ik idd niet te tillen, maar de kinderen tot ik1 1.5 wel, en het in en uit bed gaan ook. Na zo dag ben ik dus echt kapot en doet mijn rug echt zeer, tegen de tijd dat de pijn weg is ga ik slapen en de volgende dag moet ik weer werken, ik werk gemiddeld 4 dagen...
Hier ruim 32 weken zwanger en nog 1 week te gaan op een dreumesgroep. Tip zoveel mogelijk tillen en bukken vermijden dan hou je het langer vol. Op zich snap ik je manager ook wel. Je bent net op de helft van je zwangerschap. Maar gaat het niet dan gaat het natuurlijk niet. Ik weet dat je tijdens je zwangerschap allerlei rechten hebt, zoals langer pauze etc. Dit staat allemaal in de cao. Daar zou ik even naar kijken als ik jou was. Succes! En misschien om de dag gaan werken. Dat doe ik nu sinds mei en hierdoor is het een stuk beter vol te houden. Zo werk ik ma, woe, vrij en dat gaat prima.
Als het niet gaat dan gaat het niet, heeft niets te maken met hoe lang je zwanger bent.. Aangeven dat het niet gaat, als je werkgever geen andere werkzaamheden voor je heeft dan kan je in overleg gedeeltelijk of helemaal de ziektewet in.. Ik zou het halve-dagen idee eens aankaarten.. Heb ik ook nog een aantal weken gedaan (werk dan wel niet in de kinderopvang, maar wel werk met veel tillen/bukken/enz..).. Toen dat ook niet meer ging volledig de ziektewet in (met 30 wkn).
Hoi, Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik werk ook in de kinderopvang. Vraagje werk je op een horizontale of verticale groep? Hebben jullie iemand die bv de was doet voor jullie of moeten jullie dat met groepen zelf regelen? Ik werk zelf op horizontale babygroep en toen ik zwanger was had ik enorm last van mijn rug vanaf een week of 18. Heb dat aangegeven en ben met werkgever overeengekomen dat zodra mijn collega op de peutergroep met verlof ging (die moest nog 4 weken) dat ik naar de peuters ging zodat ik niet hoefde te tillen. Tot die tijd zouden mijn collega`s zoveel mogelijk de kids voor mij op de commode tillen of ik deed zoveel mogelijk flessen geven, brood smeren en geven etc. Ook omdat we zelf met groepen onderling de was moesten doen werd er afgesproken dat ik zoveel mogelijk zittend de was op kon vouwen. De was werd naar me gebracht en weer opgehaald. Nou realiseer ik me terdege dat ik veel mazzel heb met zulke werkgevers. Op deze manier heb ik tot week 36 kunnen werken. Op het eind mocht ik ook een half uurtje extra pauze nemen als ik het even niet meer trok. Sorry voor mijn lange verhaal maar hoop dat hier iets in staat wat je kan helpen.
Ik wekt op een groep van 0 tot 4 jaar! Maar sta ook vaak alleen, dus dan kan een collega mij niet helpen, De was moeten wij ook zelf doen en die vouw ik idd zittend op, De peuters smeren hun eigen brood, de babys doe ik dan idd, mjh als ik alleen sta moeten ze toch in en uit die stoel, in en uit bed etc... Zit momenteel in de ziektewet ivm hartkloppingen,
O wat vervelend zeg dat je hartkloppingen heb. Wel goed van je dat je idd al zoveel mogelijk al zittend doet en om je zelf te onlasten van de zware dingen. En ja als je alleen staat kun je niet anders. Vervelend zeg. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
Als je ziek bent in verband met je zwangerschap, dan gaat het uwv jouw uitkering betalen aan je werkgever. Ze lopen dus geen geld mis ofzo. Maar het vervelende van de kinderopvang is vaak dat ze niemand anders hebben. Echter; dat is geen goede reden om jou aan het werk te houden als het niet gaat. Als jij ziek wordt, mag de werkgever jou vanaf de eerste dag aanmelden bij het uwv. Houdt er wel rekening mee dat je dan 70 % loon krijgt en geen 100%
Hoezo geen 100% loon. Als jij ziek bent tgv zwangerschap krijg je gewoon 100%. Heb ik bij beide zwangerschappen gehad. Je tekort voor het aantal uren dat je ziek bent wordt gewoon aangevuld, tenzij je heel veel verdiend.
Ook ik werk in de kinderopvang en zit al erg lang in de ziektewet! Ik werk nog wel boventallig, 3 ochtenden. Ik kijk dan wat ik doe, vaak ook wat kantoorwerkzaamheden. En je krijgt zeker gewoon 100% betaald hoor! En mensen tekort??? Juist mensen over!! Er vallen niet voor niks overal zoveel ontslagen....