Dank voor je uitleg. Kan best dat onze werkster hetzelfde heeft inderdaad, maar dan moet ze dat toch via het bureau regelen denk ik, want ik betaal haar niet.
maar dit hoeft niet: Het bureau is haar werkgever, niet jij. Zij werkt op een soort van uitzendbasis vanuit het bureau. Jij bent dus klant van het bureau. Meer is het niet. De werkzaamheden die zij bij jou doet zijn in overleg gegaan tussen het bureau en jou (als het goed is tenminste) Zij krijgt in principe haar opdracht vanuit het bureau (al zal het in de praktijk zo zijn dat jij het zegt) Wat de bewindvoerder doet is dus grote kolder (en dat weet de bewindvoerder zelf ook wel)
Nogmaals: jij hoeft er niks mee, sterker nog, je kunt er niet eens wat mee. Het bureau is haar werkgever, deze verzorgt haar loonstroken, haar jaaropgave en betaald haar loon.
Volgens mij is het bureau niet haar werkgever. Het is slechts een bemiddelaar. Ze is een soort ZZP-er. Iemamd postte laatst in een ander topic over schoonmaaksters deze link erover https://www.hulp.nl/wiki/regels-en-geldzaken/dienstverlening-aan-huis/
Hmm... als ik op die regeling door Google dan kom ik hier uit https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dienstverlening-aan-huis/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-afspreken-met-iemand-voor-wie-ik-huishoudelijk-werk-doe Dat zou betekenen dat ik haar een opzegtermijn van een maand zou moeten geven, 6 weken moet doorbetalen bij ziekte, minimumloon moet betalen en 8% vakantiegeld.
Nee dat hoef je niet. Je bent klant van het bureau. Het bureau betaalt de schoonmaakster en zorgt voor de administratie. Anders zou ze van de andere particulieren waar ze gaat schoonmaken ook een contract moeten vragen. Want met die 4? Uur per week dat ze bij jou werkt kan je moeilijk aantonen dat je genoeg verdient.
Ik weet dat ze ook in loondienst is bij een gewoon schoonmaakbedrijf voor een paar uur per week. Ze doet mijn huis 3 uur per week voor "erbij" (wel wit)
Wat ik weet is dat het bureau zichzelf een bemiddelaar noemt en geen schoonmaakbedrijf of iets dergelijks. Ze krijgt ook niet betaald als ze niet komt (vakantie/ziekte etc) volgens mij. Maargoed, dan nog. Is inderdaad iets tussen haar en het bureau. Ik heb daar verder niks mee van doen denk ik nu.
Ik zou het bureau bellen en zeggen dat als ze niet als de sode******* dit gezeur oplossen met de bewindvoerder jij via een ander bemiddelingsbureau je schoonmakers gaat inhuren.
We waren destijds blij dat we een gastouder hadden, zij had er een duidelijke reden voor en we zouden natuurlijk nooit meer betalen dan de contractureel vastgestelde uren. Maar ideaal was het niet, nee. Grote verschil tussen ons en ts was dat wij sowieso al een contract aangingen.