Heeft iemand deze auto? En zo ja weet je hoe deze uit kan? Ik moet volgende week met vier kindjes in de auto maar dat kan alleen als de airbag uit is en wij kunnen het niet vinden
even in de gebruiksaanwijzing kijken? bij sommige auto's kan je hem aan de zijkant van het dashboard uitzetten. als je de deur open doet dan moet je een sleutelgat zien zitten. bij mijn vorige auto kon je hem onder het stuur uitzetten. hier zat een sleutelgat waar je met je sleutel de knop om kon zetten.
Indd even in het boekje kijken ? Zijn het allemaal baby's ? In de maxi cosi ? Als er een kindje voorin gaat moet het alleen uit qua maxi cosi Namelijk Als het kindje in een zitverhoger zit moet je airbag aan zodat als er een ongeluk gebeurd de airbag dat kindje opvangt Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Dit stukje staat erin Airbag en vervoer kind Op een zitplaats met een airbag ervoor mag u een kind niet vervoeren in een autostoeltje dat tegen de rijrichting in staat. Dit mag wel als u de airbag heeft uitgeschakeld. Zij-airbags hoeft u niet uit te schakelen. Een kind dat niet tegen de rij inrichting staat mag/moet de airbag dus gewoon aan
Airbags zijn erg gevaarlijk voor kinderen tot 12 jaar!!! Dus ook bij voorwaarts gerichte kinderen is het zeker veiliger om hem uit te schakelen. In NL kijken ze er niet zo nauw op, maar in andere landen is het zelfs verboden om kinderen onder de 12 jaar bij een actieve airbag te zetten! De airbag komt met enorme kracht eruit, en kan bij een jonger kind door die enorme kracht letsel veroorzaken! Het handigste is om even je instructieboekje van je auto erop na te slaan...
Bij onze andere auto kan je het uitschakelen. Bij onze tino kan het niet volgens mijn man. Weet niet uit welk bouwjaar die van jou is. Die van ons is van 2001. Er is een facelift model vanaf 2003 weet niet of het daar wel bij mogelijk is
Ik weet niet of het een nieuwe of een al wat oudere auto is maar bij oudere modellen kan de airbag (vaak) alleen uitgeschakeld worden in de werkplaats,dan word er een weerstandje geplaatst. Hou er rekening mee dat je dan een verklaring moet ondertekenen dat de airbag op eigen verzoek buiten werking gesteld is en blijft,er word namelijk geen schakelaar oid ingebouwd.Als je in het boekje niets kan vinden en je kan ook geen schakelaar vinden kan je het beste contact opnemen met de dealer hier over.Kostenvrij is het ook niet.
en als dit niet kan dan moet je de voorstoel zover mogelijk naar achteren schuiven. dan is de kracht van de airbag het laagste.
In het boekje staat niks over en de deur zit geen schakelaar uitaard hadden we daar al naar gekeken. Ik ga geen jongenkinderen in de auto meenemen dan maar met de bolderkar en een poncho erover. Voor de oudsten en de baby in de draagdoek bij mij