Net zwanger maar oh zo onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by Miekiej88, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Lieve dames,

Eindelijk heb ik me weer aan mogen melden onder de zwangeren.
    Na bijna 4 jaar is het eindelijk werkelijkheid. Wel 1,5jaar geleden een MA gehad.

Nu 5 weken zwanger.
    Alleen ik ben zo verschrikkelijk angstig en gestresst.
    Zo heb ik zo goed als geen kwaaltjes en in het begin wel iets. Gisteren dacht ik nog iets meer te voelen maar nu....?? Zucht.
    Niet tot nauwelijk pijnlijke borsten meer, geen misselijkheid, darmen lagen overhoop en s'avonds opgeblazen is ook niet meer.
    Deze keer voelde echt beter maar nu ineens slaat de angst weer toe...

Herkend iemand dit? En liep het wel goed af??

2. Shaker

Shaker Actief lid

Aug 14, 2014
    231
    0
    0
    Wat spannend! Ik had het ook in het begin hoor. De ene dag heb je wat meer last van kwaaltjes en de andere dag niet en bij mij is het goed gegaan.
    Ik heb met 6,5 week een echo laten maken omdat ik zeker wilde weten of het hartje klopte. Misschien een idee?

3. Shaker

Shaker Actief lid

Aug 14, 2014
    231
    0
    0
    Ik hoop trouwens echt voor je dat het helemaal goed komt!!

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Dank je ik heb met 7wkn de eerste echo eerder kon niet.. dus nog 2 wkn geduld.. Maar bah dit is zo slopend..

5. Meysje

Meysje Bekend lid

Nov 5, 2012
    531
    318
    63
    Hier ook, ergens onder staat zelfs een topic. Totaal geen symptomen gehad, alleen pijnlijke borsten. Die pijnlijke borsten zijn inmiddels weg, rond 9 weken kwam de extreme vermoeidheid, daar kamp ik nog mee. Die weinige symptomen maakten me ontzettend onzeker. Inmiddels 4 echo's gehad, en 11 weken zwanger, ik ga er vanuit dat ik mazzel heb met mijn zwangerschap, hopelijk zit t bij jou ook zo goed. In mijn album staan mijn echo's, met 6,5, 8,5, 9,6 en precies 11 weken

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Succes met het wachten, hopelijk zit alles goed!

Ik eb vorige week met 6.2 weken echo gehad die goed was maar ben nog steeds bang dat het mis gaat. Heb nu buikgriep maar alle zws klachten zijn afgenomen zoals mijn borsten misselijkheid enz.
    Ik wil ook een extra echo maken bij zo'n bureau voor mijzelf om me evt gerust te stellen of mijn angst te laten bevestigen maar mijn vriend wil dit niet dus ik zit nog 3,5 week in spanning..

Je bent dus niet helemaal alleen met spanning en wachten en ik duim voor een goeie echo voor je :)

7. bengelke

bengelke Bekend lid

Feb 21, 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Miekiej: Ik zie aan je banner dat je een enorme weg hebt moeten afleggen... Niet moeilijk dat je nu bang en onzeker bent! Op de duur begin je echt te denken dat het je nooit gaat lukken hé...
    Ik was de eerste weken ook enorm onzeker, had totaal geen symptomen, ik dacht steeds dat het mis ging gaan, elke echo had ik bang dat het hartje gestopt is, maar het bleef goed gaan...
    Nu pas begin ik te beseffen dat er misschien toch echt een kindje gaat komen bij ons...
    Ik duim hier voor jou, dat alles nu blijft goed gaan!

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt lief van jullie!! Heb echt een dipdag hopelijk wordt het gauw beter. Jullie poditieve ervaringen beuren ne enigzins op. Maar wat ik zo eng vind is dat mijn tepels en borsten ineens niet gevoelig meer zijn vaak blijft dat wel aanhouden.

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Kwaaltjes kunnen heel goed afwisselen hoor. Ik werd pas met 6 wken misselijk, pijnlijke borsten heb ik nooit aan t begin gehad en de symptomen zijn ook wel eens een paar dagen ineens weggebleven.
    Maar heb een zeer voorspoedige zwschap :)

10. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Goed om te horen ben al weer iets gerustgesteld. Zal hier even doorheen moeten.. We hebben jaren moeten knokken en tegenslagen gehad mag het geluk dan nu eindelijk aan onze zijde staan..

11. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hoi hoi
    Ik snap het heel goed. . Na een lang traject eindelijk zwanger en dan wil je ook dat het goed gaat ook! Heel herkenbaar.
    Ik heb ook weinig symptomen (gehad) maar het gaat goed op de vermoeidheid na. . Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en probeer je niet te druk te maken want dat is niet goed! ! Proficiat met je zwangerschap en ga genieten!

Groetjes Mariska

12. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Hoi Miekiej,

Van harte gefeliciteerd! Je angst is herkenbaar.. Ook hier na een lange periode zwanger en bang dat het misgaat. Ik kan je wel zeggen dat je er vertrouwen in moet hebben maar weet ook dat het niet heel makkelijk is om angst uit te schakelen. Wat mij erg helpt is om er juist veel over te praten! Wat betreft de symptomen daar zou ik me niet teveel van aantrekken, bij mij verschilt dat ook enorm! Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen last van pijnlijke borsten/tepels.
    Nu ik eindelijk zwanger ben heb ik minder symptomen dan dat ik al de jaren heb gehad voor de menstruatie.

Probeer je te ontspannen en aan de leuke dingen te denken door bijvoorbeeld online te kijken babyspulletjes.

Heel veel succes!

13. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Jullie hebben gelijk!! Maar na die eerdere MA zit dr schrik er nog goed in en je wilt dan toch constant bevestiging dat het goed zit. Ik ga proberen die stomme kwaaltjes (die er niet zijn) naast me neer te leggen. Het zegt niks.. Bedankt dames!

14. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Hier toen ook geen symptomen gehad. Inmiddls is mijn mannetje ruim 4 maanden oud... Dus geen stress!!!

Share This Page