hoe zit het met gekookte eieren? ik dacht dat dat gewoon mocht zachte eitjes totdat een vriendin zei dat het niet goed was voor de baby? weten jullie hier iets van? x
Eet jij maar lekker een ei! nog nooit gehoord dat je nu ineens geen eieren mag eten. Het enigste wat niet zo mogen is proeven van beslag waar rauwe eieren in zitten.
volgens mij gaat het alleen om rauwe eieren! (maar die eet je toch niet) of producten waar rauwe eieren in verwerkt zijn.
Je mag gewoon eieren hoor. Maar geen zachte. Je moet je eitjes goed doorbakken of hard koken. Want in n ei kan salmonella zitten (dat was hem toch heh?) die kunnen dodelijk zijn voor kleine en ongeboren kindjes en oude ren. Zelfde geld voor vlees trouwens...en vis.
Wij hebben zelf kipjes en als die 's ochtends een lekker eitje gelegd hebben kook ik ze ook niet helemaal keihard... (die eitjes) Zit echt geen salmonella in... Maar die van de supermarkt, daarmee neem ik ook het risico niet...
Je kunt idd het beste alleen hard gekookte of gebakken eitjes eten want anders kun je salmonella krijgen, maar volgens mij is dat alleen gevaarlijk voor jezelf en niet voor de baby.
Je kindje gaat van salmonella echt niet dood hoor, het is meer gevaarlijk voor jezelf.(in die zin dat je er enkele dagen goed ziek van kunt zijn)
nou ja een zacht gekookt eitje kan geen kwaad! maar je hebt verschil tussen zacht en rauw dus laat hem gewoon goed 4 min koken en hij is ook nog beetje zacht en lekker
IK had met de kerst een toetje nu bleek toen ik het bijna op had dat er rauw ei in zat maar ben er niet ziek van geweest . Denk dat we allemaal wel iets een keer verkeerd eten
Hoe weet je dat er geen salmonella in de eieren van jouw kippen zit? Salmonella is volgens mij een bacterie die heel veel voorkomt in de darmen van dieren, dus dat kan ook bij jouw kippen zijn. Wist 't niet helemaal zeker, maar heb even op internet gekeken en volgens mij klopt 't aardig. Dus misschien toch voorzichtig mee zijn...
hallo, ik ben donderdag bij de ha geweest en die heeft me zelfs verboden een ei vast te pakken. Op de schil zitten schijnbaar allemaal bacterien. Wel mocht ik een hard of een gebakken ei eten maar geen zachtgekookt ei. Nu lees ik hier dat het geen kwaad kan?
Jeetje, als je zelfs al geen ei meer vast mag houden! Ik eet inderdaad geen eieren met zacht eigeel meer (jammer, want da's toch het lekkerste!). Maar ik weet dus ook nog steeds niet of producten waarin eigeel is verwerkt gevaarlijk kunnen zijn (mayonaise, kipkerriesalade, etc). Omdat ik op de site van het voedingscentrum eieren / salmonella ook niet in het rijtje van voedingsmiddelen zag staan waar je voor op moet passen, ga ik er maar van uit dat het geen verhoogd risico met zich mee brengt. Anders had het daar vast wel gestaan.
Omdat salmonella zich over het algemeen lekkerder voelt in gebieden met heel veel kippen, dus de intensieve houderij Omdat als je een vers (echt vers dus) ei eet, de bacterie zich niet of nauwelijks heeft kunnen verspreiden Omdat mijn kippen kerngezond zijn en ik dat zelf kan zien. Wat uit de supermarkt komt, daar moet je maar naar raden. De eieren daar liggen ook al dagen / weken ongekoeld
Ik ben er toch voorzichtig mee. M'n schoonmoeder is een keer flink ziek geweest door de eieren van d'r eigen kippen (3 stuks). Leken ook kerngezond. Wij eten ook altijd de eieren van deze kippen, vandaar dat ik ze goed doorbak (hou toch al niet van slijmeieren, dat scheelt). Overigens maakt 't niet uit dat de eieren in de supermarkt ongekoeld liggen. Dat is ook de bedoeling. Eieren in de koelkast bewaren gaat ten koste van de kwaliteit. Ze moeten wel koel bewaard worden (in een supermarkt is 't toch nooit bloedheet), maar niet in de koelkast.
Ik eet heel m'n zwangerschap (daarvoor ook wel maar nu meer) al bijna elke dag een gekookt eitje met nog zacht eigeel.... Nooit gehoord dat dat niet zou mogen...
Boney, alleen als je de mayonaise zelf maakt is hij gemaak van rauwe eieren. De mayonaise die je in de supermarkt koopt kun je dus gewoon eten! En ook die in de patatwinkel!
ik heb sinds ik zwnager ben ook bijna elke dag zin in een zachtgekookt eitje of in een spiegeleitje. je moet opletten omdat de kans op samonelle groter is bij rauwe eitjes maar ik eet het gewoon 1 eitje per week. bij elk soort eten is er een kans op voedselvergiftiging dus ja .... mogen echt niks meer.
Ik denk dat je het gewoon even moet afwegen... De kans dat je in NL een salmonella of listeria infectie oploopt is heel klein.. Zolang je dus alles wat 'verboden' is (en dus ook rauwe of bijna rauwe eieren) maar met mate eet... is je kans dus miniem! Zwanger zijn moet toch ook leuk zijn? Straks mag je helemaal niets meer eten zeg! Trouwens... de kans dat er iets mis gaat met je kindje is door andere oorzaken veel groter en zelfs die kans is HEEL klein!