Hoi, Ik heb op het forum gezocht maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden hierover (in elk geval niet als het gaat om prille zwangerschap). Dus graag je mening/advies. Gisteren heb ik de badkamer nogal grondig schoongemaakt, o.a. met bleekmiddel en soort allesreiniger. Ineens kreeg ik de indruk toch wel wat vieze dampen in te ademen. Werd dan ook onrustig en was ineens bang dat ik schade aan had gericht. Heb t klusje toen snel afgemaakt. Vorige zw. heb ik ook schoongemaakt. Toch kan ik me niet herinneren dat die dampen me zo opvielen en ik er onrustig door werd. Mijn vraag: mag je tijdens zw. gewoon schoonmaakmiddelen (evt. met bleek) gebruiken of kan dit kwaad? Hopelijk kun je me geruststellen. Dank voor je antwoord! x Sophie
hoi Sophie, het kan geen kwaad om schoon te maken in je zwangerschap. Ik zou zeker niet elke dag boven de bleek hangen, dat lijkt me voor niemand gezond en bovendien is het niet nodig. Bleek is superslecht voor het milieu en het maakt je huis eigenlijk te schoon, dat is niet gezond voor mensen en zeker niet voor kinderen. Er moeten eigenlijk altijd wat bacteriën in huis zijn, dat is gezond en maakt dat je een normale weerstand krijgt. Een goed alternatief is vloeibare zeep. En als je dan eens in de 3 maanden grondig wilt poetsen, tja dan kun je wel eens bleek gebruiken. Mirjam