Even een vraagje (@DQueen jij bent de cleaning academy expert), kun je die doeken meteen gebruiken of moet je ze eerst uitwassen? Ik was er toch nog niet aan toegekomen de afgelopen dagen en wil de doos zo uitpakken, maar mijn dochter gaat zich er natuurlijk zo mee bemoeien dat ik niets kan lezen of uitzoeken, dus ik dacht samen met haar eerst de doeken uit te testen, maar als ze eerst uitgewassen moeten worden isdat niet handig natuurlijk...
Ik heb het dweilsysteem uitgeprobeerd hoor, werkt top. Hoewel ik wel vind dat het water vrij ver vooruit sprayed, dochter vond dat dan wel weer grappig . Maar een heel klein stukje gedaan, want nog geen extra mop erbij besteld en de vloeren waren echt heel vies , dus vond de mop best vies op een gegeven moment. De doekjes weet ik nog niet zo goed, maar dat is denk ik ook een kwestie van wennen en uitproberen. Heb alleen maar de tafels enzo gedaan en dan heb je natuurlijk niet direct veel meerwaarde ten opzichte van een gewoon vaatdoekje. Maar door het zoveel viezigheid opnemen, heb ik wel een vraag, hoe doen jullie dat met wassen? Normaal gesproken spoel ik gebruikte doekjes goed na natuurlijk en gooi ze dan gewoon in de 60 graden handdoekenwas e.d. (Behalve als ik echt iets heel vies heb schoongemaakt ermee, dan gaan ze in een lege trommel op 95 graden voor een onderhouds wasbeurt, wasmachine blij, ik blij.) Maar nu gaat dat vuil allemaal in die doeken zitten en ik begrijp uit wat ik heb gelezen dat naspoelen geen zin heeft, dat het er pas in de was uitgaat. Gooien jullie ze dan alsnog bij een volle machine in? En eigenlijk is die vraag niet voor de echte schoonmaakfreaks, want die weten uiteraard niet hoeveel viezigheid er nu bij mij in zit, haha Oh, ik had trouwens als cadeau een antibacteriele doek, ik denk dat ze daar wel wisten dat die hier hard nodig is Weet iemand trouwens of alle moppen op de website op dat systeem passen of alleen dezelfde die erbij zit? Ik ga eerst nog wat meer uitproberen, maar dan waarschijnlijk in ieder geval nog een paar moppen bestellen. Als niemand het weet, kijk ik wel even of ik een mail kan sturen.
Mag ik hier ook een wasvraagje stellen? Ik moet een nieuwe colorblock trui van mijn zoon gaan wassen: donkerblauw/wit/rood. Ik ben bang dat het witte straks babyblauw of roze is. Wie weet hoe ik dit het beste kan doen?
Zo ben eens even gek aan het doen, hele huis staat op zn kop Even lekker alles van zn plek halen en overal lekker schoonmaken en ondertussen verdwijnt er ook zo nu en dan iets in de prullenbak.. ruimt weer lekker op zo en wordt ook weer lekker schoon!
Ja, gebruik ik hier ook. Albert heijn heeft ze ook van eigen merk, die heten kleurdoekjes, die zijn ook prima.
Eerst laten weken in water met scheut azijn voordat het de was in gaat, dat doe ik vaak met nieuwe gekleurde kleding. Mocht je een speciaal kleurenprogramma op de wasmachine hebben dan zou ik die gebruiken. Ik heb wel zo'n programma en er verkleurt eigenlijk nooit iets.
Dit met azijn inderdaad, en de eerste keer wassen met een color catcher of wit washandje dan zie je snel genoeg of de kleuren afgeven of niet, zo niet kun je het daarna bij je andere wasgoed doen.