Schoonmaakrooster en schoonmaaktips

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooiezomer, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, dat laatste vind ik ook gewoon slecht voor het milieu.
    Maar goed, ik werk 4 om 3 dagen, en vind het dus echt niet nutteloos als ik op mn vrije dag niks doe. Dat heb ik gewoon nodig. Maar jij wordt juist blij van zoveel schoonmaken. Zijn daar gewoon anders in.

Chelsey88, cowgirl80, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Hier ook de app clean my house. Werkt perfect.

Zo stel je in dat je elke week de badkamer grondig moet kuisen, elke 2 weken alles eens ontkalkt en kun je een simpele reminder instellen. Dan krijg je vandaag de melding dat de badkamer moet gepoetst worden en dat de laatste keer 7 dagen geleden is.

Zo vergeet ik nooit meer hoelang het geleden is dat ik de lakens ververste of hoelang het geleden is dat de wc's ontsmet zijn met javel of de douche is ontkalkt.

Ook stel ik in dat de koelkast elke x aantal maanden moet schoongemaakt worden en zie je direct wanneer laatste keer is. Als je naar rechts swiped dan zie je ook wat er nog komt de komende week. Prachtige app hoor.

Bij mij is het ook niet zo uitgebreid als bij @DQueen , maar dat ligt ook aan mezelf. Alhoewel ik nu toch even mijn app ga aanpassen met enkele van haar tips!

Ik heb zin gekregen om te poetsen nu. Gelukkig gaat dit binnen paar minuten wel over. :roflmao:

NiVa0230, DQueen en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

Ansel vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat haalbaar is en niet zozeer anderen hun schema.

Als ik werk dan heb ik geen 2 uur tijd om te poetsen hoor :).

Zo een app lijkt mij alvast realistischer :thumup:

DQueen vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Oh ik zie het al.
    Kindjes zijn er niet als mama poetst.
    Vandaar dus. Ik ben nooit thuis zonder kinderen (tenzij ik ziek ben).

DQueen vindt dit leuk.
  6. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Voor de mensen met een stoomreiniger, hoe werkt dit beter dan eens met Dettol en een nat sopje alles schoon te maken?Of te ontkalken met Antikal? Ik wou voor mijn verjaardag een stoomreiniger, maar dan zag ik er opeens het nut niet meer van in omdat je het ook handmatig kan doen?

7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik spuit bijvoorbeeld wel alles in met antikalk maar daarna ipv met een doekje en sopje alles af te nemen doe ik dat met de stoommachine. Door de hitte komt er wel meer vuil mee op de doek en ipv 3x met doekje langs een plek hoef ik maar 1x met de stoomreiniger erlangs. Scheelt mij echt veel tijd en door de hitte van de stoom geeft het mij een hygienisch gevoel.

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Welke stoomreiniger is aan te raden en waar gebruik je hem allemaal voor?

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik doe bijna elke dag 1 of 2 ruimtes.

Ma- huiskamer + keuken + toilet
    Di - onze slaapkamer + badkamer
    Woe - slaapkamer kinderen
    Do - huiskamer + toilet

Verder haal ik elke dag een wegwerp doekje over de wc.
    En net als @DQueen pak ik altijd iets extra's in die kamers.. bijv de deuren of de ramen.
    Ik ben hooguit een uurtje bezig.
    Op vrijdag, zaterdag en zondag doe ik niks.

DQueen vindt dit leuk.
  10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb zelf de black and decker 17 in 1. De 17 staat voor het aantal hulpstukken en die gebruik ik bij lange na niet allemaal. Ik gebruik eigenlijk alleen de vloerreiniger, het kleine opzetstuk voor tegels zoals keuken en badkamer, een klein spuitmondje voor lastige hoekjes in bijv. oven en de douchedeur en de handschoen voor de bank en stoelen. Als ik een nieuwe moet kopen en deze dingen zitten bij de bijv. 6 in 1 ook zou ik niet meer voor de dure uitgebreide variant gaan.

Mamavandrie34 en Luna86 vinden dit leuk.
  11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dagelijks:
    * Keuken met allesreiniger de platte oppervlakte
    * Toiletten met een doekje met allesreiniger
    * 2 wassen draaien, ophangen, was van gisteren strijken opvouwen en ophangen
    * bedden opmaken
    * beneden stofzuigen en dweilen

Maandag
    Toiletten en badkamer grondig

Dinsdag
    Slaapkamers en hal boven afstoffen, stofzuigen en dweilen

Woensdag
    Keuken, woonkamer, hal beneden afstoffen.

Donderdag
    Extra klusje

Zondag
    Bedden verschonen

Maandag t/m donderdag doe ik 2 wassen per dag. Dus vrijdag t/m zondag was ik niet.

DQueen vindt dit leuk.
  12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wauw wat een fanatieke schoonmaaksters hier! Ik heb zelf niet echt een vast schema, doe meer wat als het nodig is (liever lui dan moe denk ik ;))
    Ik werk thuis, elke ochtend besteed ik ongeveer half uurtje aan opruimen, wasje, vaatwasser etc.
    In de avond vaak even stofzuigen.

Op dinsdagochtend heb ik tijd om de boven verdieping even schoon te maken, dan ben ik even alleen. Dat bestaat alleen uit drie slaapkamers (stoffen, stofzuigen,dweilen, evt bedden verschonen en kleding netjes leggen). Meestal ben ik half uurtje hieraan kwijt.

Donderdag is mijn mama dag en doe ik de beneden verdieping, heb dan nog één kind thuis, maar die kan zich goed vermaken.

Verder doe ik buiten klusjes in de middag, met de kindjes erbij.

Denk als je regelmatig opruimt het schoonmaken ook vrij vlot gaat. Ook doe ik vaak als ik thuis ben met de kids even wat opruimen beneden, laatjes uitzoeken etc. Wc paar keer per week. Keuken, kamers, badkamer standaard elke week. Ramen als het nodig is.

Zou niet teveel kijken naar schema's van anderen, maar gewoon wat voor jezelf haalbaar is.

Neuzeke, DQueen en NiVa0230 vinden dit leuk.
  13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    O ja de stoomreiniger is hier ook favoriet, voor de badkamer, wc, verwarmingen, plinten etc. En de vloerbedekking doe ik ook regelmatig hiermee. Doe er altijd een beetje azijn bij in, dan krijg je alles lekker schoon.

bubalica en DQueen vinden dit leuk.
  14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Door dit topic bedenk ik me dat ik ook wel eens dingen oversla. Zat na te denken over de maandelijkse dingen en een beetje rond te kijken in huis wat ik dan doe want veel dingen gaan zo op de automatische piloot dat ik niet eens doorheb dat ik het doe. Nu zie ik de raampjes boven de deuren (heeft hier in huis elke deur, vanaf deurpost tot plafond). Ik kan me de laatste keer dat ik die gelapt heb niet herinneren. Ik vermoed dat dit 4 jaar geleden tijdens mijn zwangerschap was, en als ik er goed naar kijk mag dat best wel weer eens gebeuren. Die gaan dus voor volgende week op mijn lijstje.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Haha wij wonen hier ruim drie jaar en ik ben bang dat ik die nog nooit gedaan heb.
    Verschil is alleen dat ik er nu naar kijk en denk och vanaf hier lijken ze helemaal niet vies..

Neuzeke en DQueen vinden dit leuk.
  16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    @DQueen , een vraagje over kalk. Ik heb een karcher stoomreiniger gekocht afgelopen week. De badkamer heeft helaas in een hoekje voegen die er niet uitzien en tegels waarop een witte aanslag zit (kalk?). Dit door een erg druk jaar waarin ik bepaalde schoonmaaktaken heb verwaarloosd. Nu heb ik dus die stoomreiniger erop gezet met het smalle hulpstukje maar het heeft niets geholpen.

Hoe moet ik dit aanpakken want ze zeggen reinigjngsmiddelen niet te gebruiken. Ik heb antikal in huis.

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wel inspuiten met antikalk en even goed in laten werken daarna met een klein spuitstukje afspuiten. En anders die hoek inspuiten met antikalk en boenen met oude tandenborstel of nagelborsten en daarna gaan bijhouden met de stoomreiniger. Als je dat wekelijks doet is antikalk inderdaad overbodig.
    Las hierboven een tip van azijn in de stoomreiniger. Ken hem zelf niet, maar azijn werkt goed tegen kalk, misschien lukt het op die manier nog zonder antikalk spuiten.

Edit, dat hoekje voegen, is dat kalk of schimmel? in het laatste geval zou ik dat inspuiten met hg antischimmel. En daarna met de stoomreiniger. Zie dit als een startbeurt om alles goed schoon te krijgen maar daarna als je het regelmatig bijhoud moet de stoomreiniger alleen echt voldoende zijn.

Bezige bij vindt dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik wil bij jou in je mooie, schone, frisse huis wonen!

DQueen vindt dit leuk.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Mooi is het niet hoor (vind ik) meubels en vloer zijn aan vervanging toe en heb echt behoefte aan meer ruimte. Als alles met man goedkomt gaan we aankomend jaar of verhuizen of voor en achter uitbouwen en de hele beneden verdieping strippen en heropbouwen. Daarna durf ik het weer mooi te noemen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heel erg bedankt DQueen. Ga er morgen mee aan de slag!

Mar76 en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina