@DQueen ze hebben van Dasty wc gel. Dat ruikt mij toch lekker. Alleen daarom maak ik al elke dag de toilet schoon.
Zo heb ik het altijd geleerd en dat zit zo in mijn routine, als ik die poetsdoek vast heb om even die duerklink en lichtschakelaar af te nemen. Vind je ook niet dat dat op de toilet wel dagelijks nodig is? Ik geloof niet echt dat je alle bacterieen dood krijgt met schoonmaken, was het maar waar (mits je alles met een stoomreiniger doet die hitte overleven ze niet) en met ziek zijn gaat het hier in huis wel goed gelukkig, laat ik het afkloppen. Natuurlijk niet echt een goed referentie kader 1 huishouden/1 gezin maar voor ons werkt dit wel.
Haha die bovenkant van de deur vergeten heel veel mensen en ik kan het weten want dat is een soort tik van mij. Doe wel eens mijn vinger er langs halen als ik ergens op bezoek ben en naar de toilet ga, waarom geen idee, maar vind het gewoon leuk om te weten of mensen echt goed schoonmaken of alleen voor het zicht schoonmaken.
Lijkt mij ideaal hoor, als je het huishouden doen zo leuk vind dat alles echt altijd spik en span is. Maar het voordeel aan mijn gebrekkig manier van huishouden doen, is dan weer dat ik altijd eer heb aan mijn werk En dat vind ik eigenlijk wel fijn. Zoals Johan Kruijff altijd zei: ‘ieder nadeel heb zijn voordeel’
Oooooke, nou dat maakt het verhaal inderdaad dan weer wat anders. Die heb ik niet. Zou hier ook geen reden kunnen bedenken waarom ik alle kasten elke dag zou moeten doen. Na een week ligt er al amper stof op, laat staan na een dag Maar met katten is het idd anders
Wc elke dag met kleine kinderen vind ik wel nodig, maar dan 1x en niet 5x. En alle bacteriën hoeven niet dood hoor, nergens voor nodig (uitgezonderd héél erg zieke mensen, maar die verblijven dan ook in speciale ziekenhuiskamers).
Dan ren je hier gillend weg Ik vergeet het nl. niet, maar doe het gewoon niet. Zolang ik het niet zie en er niet van hoef te eten vind ik dat ook echt niet boeiend en dat soort dingen doe ik echt alleen voor het zicht Dus kasten gaan hier alleen van de muur, als er een nieuwe voor in de plaats komt etc.
Hahaha hier precies hetzelfde. Ik zie het nut er niet van. Ik deed het eerst nooit, maar nu ik weet dat ik een huisstofmijt allergie heb probeer ik het wel wat vaker te doen.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met wat jij hebt met koken (je bent er erg goed in en vind het leuk, misschien ook ontspannend?) dat heb ik met het huishouden en het zorgen voor mijn gezin.
Ik doe het natuurlijk wel, maar dingen die ik hier lees, plinten poetsen en elke week de keukenkastjes etc. dat vertik ik. Keukenkastjes doe ik misschien 1x per half jaar. En de plinten heb ik nog nooit gedaan
Hier doe ik alle platte oppervlakten dagelijks, niet alle hoge kasten waarvoor ik op een krukje of trapje moet staan, die wekelijks. Ik heb geen beesten maar wel een stoffig huis vind ik zelf. En een grote glazen pui op het zuiden en als de zon naar binnen schijnt zie ik al snel stof liggen op bijv. het dressoir.
Ja, precies! Dat denk ik ook hoor. Ik zou ook echt wel willen dat ik het wat leuker vond. Ik probeer het iig wel altijd wat leuker te maken, door keihard mijn favoriete muziek te draaien op zo’n boxje wat ik door het hele huis meesleep. Maar het is toch nooit leuk genoeg zo.
Dqueen; welk doekje kon je nou waar precies aanvragen? Kan het zo snel ff niet meer terugvinden... En die fans van dat bepaalde poetsmerk; waarom is het zoveel beter dan bv een reiniger van de supermarkt? Of waarom zijn de dweils fijner? Overtuig me
Ik ren niet weg hoor en oordeel ook niet over iemand die het niet doet, ik vind het alleen leuk om te doen en te weten. Is gewoon een gekke gewoonte van me. De enige waar ik nog nooit stof heb gevonden boven op de wc deur is bij mijn moeder, zus en bij @Ysabella
Over het leuk vinden klopt wel denk ik. Maar toch vind ik er wel een verschil in zitten met het koken van @Adje Ik lees hier dingen als 5x per dag de wc poetsen en 3-4x per dag afstoffen. Dat komt op mij eerder dwangmatig over. @Adje kookt ook geen 4 complete maaltijden per dag.
Ik doe niet wekelijks alle keukenkastjes van binnen hoor, meestal 1 of 2 kastjes / lades. Dan elke week 2 andere wat neerkomt dat eens in de +/- 2 a 3 maanden alles een keer gedaan is. De 1 kiest ervoor dat allemaal op 1 dag te doen en ik verspreid het over een x aantal weken. Toch wel een stofzuiger dan over de plinten heen?