verhuizen

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    nog 2weekjes en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
    op zich is alles prima te doen want we hoeven alleen maar te schilderen en de vloeren te leggen op de slaapkamers.
    ik zie alleen een beetje op tegen het inpakken van alle spullen.
    wat is handig met 2kids om je heen?
    ben nu al rustig bezig met de zolder ed maar ik weet ff niet zo goed wat verder nog handig is.

wie o wie heeft tips?

liefs doris

2. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! ben het afgelopen jaar twee keer verhuisd, dus begrijp een beetje je zorgen :)

als je googlet op verhuistips kun je al een heleboel vinden, zelf zou ik ervoor zorgen dat er duidelijk op de dozen staat waar je het neergezet wil hebben :) ik had dit dus niet bij alles gedaan en mensen kwamen de hele tijd vragen 'waar het heen moest'.. aangezien ik toen onwijs zwanger was zorgde dit voor extra paniek :D

succes en veel plezier alvast :)

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    das een goede tip van lovebug. Zet het aan de zijkant en de bovenkant.

Doe je goed dat je nu alvast bezig bent met inpakken. Geen idee hoe oud je kinderen zijn, maar laat ze meehelpen bij de niet breekbare spullen. Zo betrek je ze er een btje bij en het is nog leuk ook.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Ik lees ff mee, krijg vrijdag a.s. de sleutel.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is net 4 en daymian wordt van de zomer 2.
    alyssa kan dus al wel een beetje meehelpen, maar daymian niet want die helpt me alleen van de wal in de sloot.
    hij wilde vanmorgen op een doos klimmen waar boeken en knuffels in zitten en toen is ie dus in de doos gezakt want hij zat alleen dichtgevouwen en nog niet vol.

alyssa heeft gisteren een beetje geholpen met een kast leegmaken waarvan we de spullen bijna niet gebruiken, maar erg praktisch was het niet want ze wil van alles weten wat het is, dus het duurt erg lang.

de week voor de verhuizing heb ik vrij van mn werk en dan doe ik de kids maar wat vaker naar de oppas zodat ik kan doorpakken.

liefs doris

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heel veel succes met inpakken en verhuizen meid!

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    2 weken geleden ben ik verhuisd. Op voorhand al wat ingepakt en op de dag zelf waren er ook 2 mensen aan het inpakken.
    Tegelijkertijd was ik in het nieuwe huis bezig aan het uitpakken en konden die lege dozen terug om weer te vullen.
    Verder alles per kamer of verdieping laten zetten (kan je later nog uitpakken).
    Kinderen waren bij mijn zus, maar de jongste slaapt nu na 2 weken nog altijd niet goed. Gemiddeld wordt ze nog 1 à 2 keer per nacht wakker omdat ze de omgeving maar niet wil gewend worden.
    Verder hou ik mij nu aan t schema van 2 à 3 dozen per dag uit te pakken of te rangschikken.
    Dit heb ik bewust zo gedaan (ik heb dus nie tmijn kasten gesorteerd in mijn oud huis) maar nu doe ik dat op mijn gemak. En dan kan ik ook op mijn gemak zeggen of het blijft/kringloop of vuilbak wordt.

8. Ik zou de spullen die je normaal gesproken meeneemt op vakantie nu UITGEPAKT laten. Dat zijn vaak de dingen die je het hardst nodig hebt en het meest gebruikt!

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Wij zijn ook druk bezig, ik ben nu op zolder bezig alles in te pakken. Daar staan alleen boeken en spullen die we bijna niet gebruiken. Kan ik die paar weken ook wel missen.
    Ik werk daarna naar beneden de slaapkamers 1 voor 1 af in de week dat we de dleutel van het nieuwe huis krijgen. Hier inpakken, daar uitpakken.
    Bijkeuken en keuken heb ik de dpullen die we bijna niet gebruiken al in dozen gemaakt.

En ik schrijf ook op waar het heen moet, net als hierboven en op de breekbare spullen zet ik met een rode market ook ff: breekbaar. Hier een stel mannen rondlopen die niet zo voorzichtig zijn haha

Verder: veel plezier in je nieuwe huis! Spannend he

Deel Deze Pagina