Hier ook iemand die een gruwelijke hekel aan het huishouden heeft en het een complete tijdsverspilling vindt...ik doe het dan ook al vele jaren niet of nauwelijks nog zelf. Heerlijk al die tijd die je overhoudt voor je kinderen en voor jezelf! Wij hebben gelukkig ook dagelijks een huishoudster.
Ik werk 28 uur, mijn man 32 uur. Eerlijk gezegd vind ik niet dat de discussie zou moeten gaan over hoeveel uur je werkt. Je moet het jezelf gunnen. Ik investeer elke week in mijn schoonmaakster, zodat ik mijn vrije tijd voor mezelf en mijn gezin kan houden. Natuurlijk kan ik het geld ook in kleding, etentjes, reisjes, uitstapjes, etc. stoppen, maar ik kies er bewust voor om dat niet te doen. De hoeveelheid rust die het mij oplevert is onbetaalbaar. Zolang we het kunnen betalen ga ik het nooit meer zelf doen.
Ik werk 24 uur, man werkt 32 uur Wij hebben geen huishoudster en ik hoef er eigenlijk ook helemaal geen.... Ik ben dan weer zo'n muts die van te voren haar huis helemaal gaat schoonmaken 'omdat de huishoudster komt' Maar ik vind schoonmaken ook helemaal niet zo erg. Mijn man helpt ook altijd mee. En dan doen we het vaak in de avonduren of overdag als de kindjes slapen, als dan de kindjes wakker zijn hebben we alle tijd om met hun te spelen.
Hhhhmmm.....begin er steeds meer aan te denken om ook een schoonmaakster te nemen. Man werkt tussen de 50 en de 60 uur in de week en ik ben gastouder. Dus heb zowat de hele week kinderen over de vloer. Zelf nog de tweeling. Als iedereen dan in bed ligt ben ik eigenlijk al te moe om wat te doen. Ik doe t wel daar niet van maar ppppfffff. hoe zijn jullie aan een schoonmaakster gekomen en hoeveel betalen jullie per uur?
Mijn man werkt 40 uur, ik 33. We hebben 3 uur per week een hulp. We hebben 1 dochter, 2 honden en 2 katten. Dat bepaalt volgens mij ook behoorlijk hoeveel tijd je hebt en hoeveel je moet opruimen.