Wij hebben sinds vandaag een schoonmaakster in huis die 1x per week de boel komt doen (grote schoonmaak). Nu ben ik thuis aan het werk (eerst vertrouwen kweken etc etc) en ik hoor haar schoonmaken, maar dit voelt zo ongemakkelijk. Gaat dit gevoel nog wel weg hahaha. Vonden jullie het ook zo ongemakkelijk in het begin (voor wie ook een schoonmaakster heeft). Het liefst maak ik nu de pleiterik, maar dat voelt nog niet goed vertrouwd
Ik heb geen schoonmaakster maar kan me wel voorstellen dat het vreemd is in het begin. Zelf ben ik echt een poetsmiep en een pietje precies, waneer mijn man schoonmaakt of mijn moeder bijvoorbeeld een doekje over de tafel haalt heb ik meestal commentaar en trek ik het uit hun handen. Een schoonmaakster zou dan ook niks voor mij zijn, al helemaal niet als ik thuis zou zijn.
Haha ja dat gaat weg. Ik ben ook vaak thuisgebleven de eerste tijd. Eerste 3x vond ik echt ongemakkelijk en daarna werd het steeds gezelliger en vertrouwder. Inmiddels werkt ze anderhalf jaar in ons huis en vind ik het leuk soms thuis te zijn, maar ben ik ook zonder problemen buiten de deur. Ik heb na een maand of 2 een sleutel aan haar gegeven.
Een vd redenen waarom ik t niet wil. Ik werk ook maar part time fus niet nodig hier. Snap je gevoel iig helemaal.
Ik ben nooit thuis gebleven. Ik ga 's ochtends werken en 's middags kom ik thuis in een schoon huis. Alsof er ondertussen een wonder is gebeurd . Zelfs de eerste keer ben ik niet thuis gebleven. Ik zou mij daar ook ongemakkelijk onder voelen. Ik weet waar ze woont en ze had hele goede recensies van huishoudens waar ze al tien jaar of langer schoonmaakte. Ik vond het wel prima zo.
Ik vond het ook ongemakkelijk eerste keer terwijl ze nog wel een vriendin is. Maar ik help ook altijd mee. Zo is mijn hele huis schoon in 2 uurtjes.
Het is ook erg wennen een ander die het werk.voor je doet. Ik heb geen schoonmaakster maar heb heel veel hulp van schoonmoder en hele goede vriendin ivm de zwangerschap. Heel raar gevoel om op de bank te zitten en een ander te zien stofzuigen en dweilen.
Het is wennen, maar het gaat over. Het is haar werk en ze krijgt ervoor betaald. De eerste keren was ik er ook bij zodat ik haar kon uitleggen wat ze moest doen en kon ze me ook makkelijker aanspreken. Inmiddels drinken we altijd samen een kopje koffie of neemt ze iets mee voor de lunch.
Wat hebben er eigenlijk veel mensen een schoonmaakster. Waarom eigenlijk, werken jullie zoveel of hebben jullie een gigantisch groot huis of doen jullie gewoon liever andere dingen dan schoonmaken? Ik zie een schoonmaakster eigenlijk nog steeds altijd iets wat rijke mensen in grote villa's hebben.
Ja, ik werk 4 dagen, mijn man 5 en daarbij hebben we nog een eigen zaak. Met 2 kinderen en een derde onderweg heb ik gewoon de tijd er niet voor, en ik vind het niet het leukste werk. Ik heb gewoon gemoedsrust als ik weet dat 1 x per week alle grote klussen goed en grondig gedaan worden. Bijhouden doe ik dagelijks, maar dat is na die grote schoonmaak makkelijk. We hebben zeker geen groot huis, gewoon een gemiddeld rijtjeshuis met 2 (grote) slaapkamers en een garage.
Ik vond het ook ongemakkelijk. Naarmate ze mijn vertrouwen won, ging dat beter. We zijn uiteindelijk vriendinnen geworden. Ik kon zelf het huishouden niet doen omdat ik ziek was
Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij niet aan schoonmaken doet - ook niet toen die singel was of bij zijn vorig vriendinnetje. Hij heeft dan ook altijd een schoonmaakster gehad. Is heel normaal in zijn vriendenkring. Toen wij samen gingen wonen en ik aan hem vroeg om mee te helpen zei die dat ik maar een hulp uit moest zoeken. Dat heb ik gedaan en nu komt ze 2 a 3 uur per 2 weken. Ik werk zelf 16 uir buiten huis en freelance nog wat uren thuis. Soms ook niet. Mijn vriend is net voor zichzelf begonnen en daar gaat ook veel tijd in zitten. We zijn ook avond/nachtmensen en om 2 uur 's nachts stofzuigen lijkt me minder leuk voor de buren. Nu zijn we 1 x per 2 weken zeker al 8 uur wakker dus zijn het extra productieve dagen als de hulp komt. Hahaa!
Overigens is het in mijn omgeving heel gewoon, maar iedereen werkt hier ook best veel uren. Zijn niet allemaal grote huizen of villa's ofzo.
Man en ik werken beide 40 upw. Hebben 3 kids en een kat. Vanaf 20.30 liggen alle kids op bed en dan zijn we "blij dat we ff rust hebben". In het weekend willen we al onze aandacht aan de kids geven en dus niet uren met de grote schoonmaak bezig zijn Dus daarom gekozen voor 1x pw een schoonmaakster voor een grote schoonmaak zodat wij het 2-3x per week alleen maar hoeven bij te houden.
Hier ook aan het denken aan een schoonmaakster. Ik werk maar 3 dagen maar heb een gruwelijke hekel aan schoonmaken. Ik wil haar dan wel inhuren op een dag dat ik ook thuis ben, na een tijd misschien verplaatsen naar een dag dat ik werk. Als ik thuis ben ben ik wel van plan om boodschappen te doen en van die dingen. Is 2u per week al genoeg? Geen groot huis . Sorry ts voor de vervuiling van je topic.
Hier is ze 3 uur bezig en doet de douche/keuken/wc/ alle deuren en binnenglas, alles stoffen en stofzuigen/dweilen van de hal, gang en huiskamer
Bij ons begint morgen een schoonmaakster. Meteen de sleutel gegeven, want wij zijn gewoon werken. We werken beide 32u en daarnaast 1 dochter en een hond vind ik wel genoeg, geen zin om in het weekend nog grote schoonmaak te moeten houden.
Ik had altijd een schoonmaakster omdat schoonmaken mijn hobby niet is. Daarnaast werkte ik bij een schoonmaakbedrijf op kantoor, dus makkelijk iemand vertrouwds te vinden. Ik ben er dan ook nooit voor thuis gebleven, dat blijf ik ongemakkelijk vinden. Nu ben ik eigenaar van het schoonmaakbedrijf, heb dus veel minder tijd en de weinige tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen Geen mega huis overigens. Wat betreft de vraag of 2 uur genoeg is. Een gemiddelde schoonmaakster moet in 2 tot 3 uur, afhankelijk van de grote van je huis (4 tot 6 kamers), alles kunnen doen. Dus slaapkamers, woonkamer, badkamer, keuken en toilet. Anders is ze te sloom