Na flink wat zoeken heb ik eindelijk kleuren gevonden die ik mooi vind. Mengen is geen optie omdat ik niet alle verf in 1 keer wil halen. Dus zal ik het moeten doen met de standaard kleuren. Nu zag ik de Wood & Wall collectie van de Gamma. Bijna elke kleur daarvan vind ik prachtig en past mooi bij onze vloer en wit houten meubels. Maar is dat wel zo handig met jonge kinderen? Wie heeft er ervaring met deze serie? Het is bedoeld voor onze muren. Maar wellicht wil ik ook een aantal meubels ermee overschilderen.
Ik heb laatst plintjes op mijn muur met deze verf geschilderd. Puur omdat ik gewoon een klein blikje nodig had en de kleur sprak mij aan. Het is hele mooie verf, dekt heel goed en ruikt niet. Ik vind wel dat deze verf erg gevoelig is voor vingers. Misschien dat er nog een soort topcoat bestaat voor deze verf (ik heb daar niet opgelet). Mijn kinderen kunnen bij die plinten op de muur en ik heb er al een paar vlekjes op zitten. Vind ik wel jammer want het is echt mooie verf.
Heb net 2 potten gehaald voor de kinderkamers. Zal over een paar weken, als ik t topic dan nog kan vinden, laten weten hoe t bevalt. 1 kleur heb ik standaard en 1 kleur laten mengen.
Voor op meubelen zou ik zelf altijd voor wax gaan, mits je geen enkel hout er mee doorheen wilt zien. Ik ben in ieder geval heel blij met de wax. Voor op de muren is het zeker prachtig!
Aah, dat maakt het dan wel veel werk en misschien daarna (afgewerkt) weer lastiger om weer te veranderen. Heel bruikbaar dus voor eigen slaapkamer. Maar de woonkamer wordt dan erg snel lelijk.
Bij krijtverf zonder bescherming heb je snel last van vlekken en dat het eraf gaat bij stoten. Ter bescherming moet er wax of een speciale lak overheen. Bij meubels/hout bedoel ik dan. Hier had ik de meubels gedaan met annie sloan verf. Makkelijk, zonder schuren erop. Maar echt 1 drama. Ondanks dat er een beschermlaag op zat die goed uit gehard was, toch stukken eraf. En dan grote stukken. Wilde er weer gewone verf op hebben maar krijtverf met een beschermlaag eraf halen was echt drama.zelfs met de schuurmachine. Beschermlaag was lastig. Je kan het niet even opschuren om er vervolgens gewone verf overheen te doen. Krijtverf ligt vrij los op het hout omdat er natuurlijk niet voor behandeld is. Had nu meer werk dan wanneer ik het met gewone verf incl schuren had gedaan. Nu dus gewone matte verf in de kleuren van de krijtverf.
Er is een topic over krijtverf... die zou ik even opzoeken, ik kan je hier een uitgebreid advies geven maar alles staat in het topic. Ik snap net helemaal wat je bedoelt met in wil het niet laten mengen? Niet alle krijtverf kan op meubels... en hoe dunner de lagen hoe sterker de verf word. Krijtverf op meubels altijd afwerken met lak of boenwas, dit is gewoon mat verkrijgbaar
Ik wil het hele huis aanpakken, zonder spaargeld te gebruiken dus de kleuren moeten standaard voor handen zijn. Als je een kleur laat mengen kan je het beste in 1 keer alles laten maken anders dan krijg je kleurverschil. Daarbij weet ik ook nog niet helemaal welke muur welke kleur gaat worden dus weet ik ook niet hoeveel ik nodig ga hebben. Ik heb inmiddels een andere kleur gevonden die in mijn ogen wel een beetje binnen het grijze genre valt. Aangezien ik toch al een topic heb geopend wil ik graag jullie mening horen of dit een mooie match is. even een schets van de kleurstelling van de blijvende dingen: -Hout is wit gelakt en ga ik nog in gewoon wit overdoen. -De meubels die niet wit zijn zijn zwart, de gordijnen zijn heel donker antraciet. -De keuken (woningbouwvereniging) is creme wit. -De muur kleur die her en der blijft is muisgrijs https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verf/muurverf/perfection-muurverf-mat-muisgrijs-1l/5236085 -De vloer is de oude grijs/bruine versie van de Prairie vloer http://www.laminaatwarenhuis.nl/webshopImages/krono-original-kronofix-cottage-san-diego-8096-laminaat-sfeer.jpg Zou dat goed samengaan met: https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verf/muurverf/perfection-muurverf-mat-atric-blue-2-5l/5236158?
Ik heb van de week de witte gehaald van de gamma. En is totaal verkeerd uitgepakt. Ik kreeg het er niet mooi op. Ga het nu dus schuren en gewone lak erop. Met die van de kwantum geen problemen gehad. Waar het aan ligt geen idee
Wat bedoel je met niet er mooi op? Krijtberg is bijna altijd streperig. Je ziet de kwast streken. Dat hoort. Je krijgt het er niet zo glad op als gewone verf. Of bedoel je dat niet?