... wat zou je dan anders doen? -Ik zou nog een beetje gewacht hebben met een kindje te krijgen (niet dat hij niet gewenst is/was) maar ben zelf nog jong en had misschien beter toch nog wat jaartjes naar school geweest, lees: Universiteit. -Ik zou mezelf al van kleins af aan assertiver opstellen zodat ze niet met me sollen. -Ik zou die ene jongen van op school gezegd hebben wat ik voor hem voelde, mijn leven had er heel anders uitgezien dan. En jullie?
Een andere opleiding kiezen. Pestkoppen op school negeren. Mijn tot vorig jaar beste vriendin op haar muil slaan
Weet je dat ik serieus zoiets heb van 'als ik dat zou kunnen, dan zou ik 't niet anders doen?' M'n leven heeft me uiteindelijk wel hier gebracht waar ik nu -tevreden- ben.. Natuurlijk zijn er dingen waarvan ik denk 'was niet handig', maar als ik 't over kon doen zouden er geheid andere dingen 'niet handig' zijn...
dan had ik 3 weken veel meer rekening gehouden met de gladheid, dan hadden we nu onze auto zonder kleerscheuren nog gehad. auto staat nu bij B-garage, daardoor zijn we de auto wat langer kwijt, gelukkig hebben we een leenauto.
hmm hele goeie vraag Als ik de tijd terug kon draaien, 1) zou ik geen SPW hebben gedaan, paste eigenlijk totaal niet bij me, en doe niks met mijn diploma. Dus een andere opleiding 2) Zou ik eerder voor mijn vriend hadden gekozen.. ipv dat ik eerst weer terug ging naar die vreselijke ex. Verder denk ik niet zoveel
Ik heb hetzelfde als Mijkeltje - alle fouten die ik heb gemaakt, alle moeilijkheden die ik heb gehad, en alle nare mensen die me het leven zuur hebben gemaakt (en echt, ze hebben er goed hun best voor gedaan) hebben me gemaakt tot wie ik ben en hebben ervoor gezorgd dat ik mijn man op het juiste moment leerde kennen: toen ik ervoor openstond. Grotendeels daardoor heb ik nu het leven dat ik me nooit voor kon stellen ooit te zullen hebben. Als er ook maar iets anders was gelopen in mijn (of zijn) verleden, waren we waarschijnlijk nooit samen op dat ene punt gekomen. Ik ben erg gelukkig nu, en de pijn die daaraan vooraf is gegaan is blijkbaar nodig geweest.
Als ik de klok zou kunnen draaien, zou ik graag nog een paar goede gesprekken met mn moeder gehad willen hebben, en niet de opstandige puber willen zijn die zich afzette tegen een doodzieke moeder!
Als ik de klok terug zou kunnen draaien dan was ik nog niet aan kinderen begonnen. Ik hou heel erg veel van ze hoor! Ik zou dan mijn opleiding afgemaakt hebben en ik zou mijn ouders eens flink toegesproken hebben.
ik ben compleet gelukkig zoals mijn leven nu is maar als ik iets terug kon draaien, had ik voor een hogere en andere opleiding gekozen.
een totaal andere opleiding, niet zo oneindig lang studeren en niet zoveel vragen van mezelf, om constant op mijn tenen te lopen. Gevraagd om wat meer positieve benadering van mijn ouders en langer gewacht op seksueel gebied. Tis allemaal makkelijk gezegd nu, maar ja, dat is wel hoe ik er NU over denk.
dan zou ik de gelukkigste momenten nog een keer willen meemaken. En niet willen terugdraaien want alles wat ik heb meegemaakt en wat mij keuzes toen waren, maken mij tot het persoon wie ik nu ben.
ow hier kan ik wel een hele lijst neer pennen, maar de belangrijkste dingen : 1 zou na mijn middelbare school diploma gaan doorleren, zodat ik nu werk zou doen wat ik graag wil en ook echt bij me past 2 zou minder vaak ja en amen gezegt hebben, dus niet over me heen laten lopen en voor mezelf opkomen. Had me een hoop verdriet bespaard
Dan was ik nooit gaan samen wonen met mn ex.. toen veranderde hij 180 graden de foute kant op... Maar ja dat alles heeft me wel sterk gemaakt en van je fouten leer je.
Als ik de klok terug kon draaien, zou ik gisteren niet uit eten gegaan zijn... Eten is verkeerd gevallen en ben al de hele dag misselijk en aan het overgeven... Verder zou ik de klok niet terug willen draaien. misschien heb ik soms verkeerde keuzes gemaakt, maar op dat moment leek het mij altijd de juiste beslissing en stond ik er voor 100% achter.
als ik mijn leen terug kon draaien, dan had ik toch gekozen om economie, wiskunde en engels te gaan studeren, of fotovakschool. ik langer in australie blijven hangen, dan had ik ook geen honden genomen zodat ik in hongkong had kunen wonen en werken. dan was ik niet samen gaan wonen met mijn hudige vriend en had ik geen kind genomen (en dus niet ziek geworden) dan was ik verder gegaan met mijn ex. maar weet je, ik kan mijn honden voor geen goud missen, laat staan mijn kindje, en dan had ik nooit een goede band met mijn vader gehad, dan had ik hem na jaren ruzie waarschijnlijk pas op zijn crematie gezien. nee ik heb nu geen leven waarop ik trots ben, ben niet super gelukkig, ik ben best ziek, kan niet werken, ben heel veel dingen kwijt geraakt waaronder mijn grootste uitlaat klep, de paarden maar ik heb wel 2 schatten van honden, die het met trainen super doen, ik heb een geweldige eigenwijze dreumes waar ik trots op ben, een vriend die ik kan vertrouwen en van mij houd zoals ik ben met al mijn gebreken. ik heb een auro een dak boven mijn hoofd, 2 lieve ouders, 2 geweldige groot ouders voor mijn dochter, ik heb geen vreselijke schoonouders (maar ze ze liefst toch zo min mogelijk) opzich mag ik helemaal niet klagen en nee wil ik ook niet ruilen
zou een andere opleiding hebben gekozen , en verder zou ik het precies zoals nu willen doen eigenlijk
als ik de klok terug kon draaien zou ik: * een opleiding hebben gevolgd na school * niet zo'n erge puber zijn geweest * waarschijnlijk eerder aan kinderen begonnen zijn zodat mn moeder mn kindjes nog mee kon maken! en verder niet veel boeiends meer...
Tja jeetje.. Zo klinkt t net alsof ik niet blij/tevreden ben met mijn huidige leven. Er zijn maar paar dingen die ik anders had willen doen: - gelijk op een eengezinswoning reageren toen we wilde samenwonen, toen stond hubbie al 7 jaar ingeschreven en hadden we em misschien gekregen. Doordat we nu eerst een flatje hadden gekozen moesten we weer opnieuw inschrijven en komen we nu amper aan een woning. - de ruzie tussen mij en mijn toenmalige beste vriendin anders aangepakt zodat zij nu nog mijn vriendin zou zijn. - toen ik nog fulltime werkte, minder zooi gekocht en eerder gaan sparen voor rijbewijs en die gehaald. Maar verder ben ik reuze tevreden! En de 3 punten kunnen alsnog verwezelijkt worden in de toekomst.
Pff teveel op om te noemen, zou nog niet aan kindjes begonnen zijn. (zou mijn diva wel missen) Zou nooit mijn ex een 2,3,4,5 etc. kans hebben gegeven. Zou ik minder uitgeven,waardoor ik nu niet in schulden zou zitten. zou mijn rijbewijs hebben afgemaakt...pfff Teveel dingen wordt er droevig van :'(