Wij hebben vorige maand een huis gekocht maar wij willen onze hypotheek rente aftrek maandelijks terugvragen, zodat wij niet pas aan t eind van het jaar een groot bedrag krijgen maar elke maand een deel. onze belastingadviseur zegt dat we dit pas vanaf januari kunnen doen en dus niet nu al een deel terug kunnen krijgen. ik snap er echt niks van. weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat wij wel elke maand een deel terug kunnen krijgen en mij misschien wat tips kan geven want zonder dat geld zullen wij net rond kunnen komen. het is een heel verhaal maar wat ik dus eigenlijk wil weten is... kan ik vanaf nu al zorgen dat ik maandelijks wat terugkrijg of moet ik inderdaad wachten tot januari?
wij zijn per 1 oktober verhuisd, hebben ook voorlopige teruggaaf aangevraagd. hierbij zitten een hoop eenmalige teruggaven en die worden bij ons verdeeld over de resterende 3 maanden van dit jaar. wij krijgen dus dit jaar absurd veel terug per jaar, volgend jaar wordt dat dan een normaal bedrag per maand. je kunt het dus wel eerder aanvragen hoor.
Je kunt het nog wel aanvragen, maar aangezien het nu half november is, en de Belastingdienst wat verwerkingstijd nodig heeft, zul je het waarschijnlijk pas begin januari op je rekening krijgen. Daar heeft je adviseur dus wel gelijk in.
Klopt heb ik ook gehad, en wij waren per 1 september al eigenaar! We earen tot 3X toe niet bekend bij de belastingdienst. LEUKER KUNNEN WE HET NIET MAKEN, WEL MOEILIJKER....
hoi volgens mij kan je het al wel aanvragen maar door de drukte momenteel bij de belastingsdienst krijg je het waarschijnlijk pas in januari. ik denk dat hij dat bedoelt, maar anders gewoon ff contact opnemen met de belastingdienst. succes, joyce
nou de hypotheker heeft dat voor ons geregeld, ik woon hier nu 3 weken en wij hebben al belasting teruggehad voor de rest van dit jaar, 2 en een halve maand. vanaf januari krijgen we het dan gewoon maandelijks. dus het moet wel kunnen
Bij ons was het ook super snel geregeld. volgens mij binnen 3 weken. WIj hebben per augustus gekocht. Wij krijgen nu ook over de laatste 3 maanden een idioot hoog bedrag terug (hoger dan de maandelijkse bruto hypotheeklast.) Ach.. kan weer mooi naar de spaarrekening. Succes in ieder geval
Wij hebben toendertijd in aug ons huis gekocht en 1 dec officeel de sleutel gekregen. Als we voor 1 dec nog een formulier van dat jaar (2005) invulden, kregen we het jaar daarop nog de maandelijkse teruggave wat we nog tegoed hadden van 2005 (inclusief de eenmalige aftrekbare posten) Ook moesten we vóór eind dec al een aanvraagformulier invullen voor de maandelijkse teruggave per maand in 2008. We krijgen nu elka maand rond de 15e zo'n 300 euro terug en dat geld kunnen we echt niet missen. Salaris komt rond de 25e en in de dagen die volgen, worden de meeste vaste lasten automatisch afgeschreven. Succes ermee! en geniet van je huisje!
Je kunt gewoon het programma downloaden op de website van de Belastingdienst. Voorlopige Teruggaaf 2007. Het bedrag wat je dan als voorlopige teruggaaf terugkrijgt moet je wel weer in mindering brengen op je aangifte inkomstenbelasting 2007. Houdt er ook rekening mee dat als je eenmaal een VT hebt aangevraagd, je automatisch voor 2008 ook een VT krijgt. Bij de VT 2008 wordt rekening gehouden met de gegevens over 2007, dus zou je wel je gegevens voor 2008 moeten wijzigen, aangezien je dan minder aftrekposten hebt (met andere woorden: de kosten voor de aankoop van jullie woning worden in 2007 meegenomen, en automatisch ook in 2008, maar die zijn in 2008 niet meer aftrekbaar !) Mocht je nog meer vragen hebben dan moet je maar even een PM sturen, ik ben namelijk belastingconsulente van beroep.