Ik heb een hele mooie badkamer en die houd ik dan ook gemotiveerd bij Alleen is er 1 iets wat ik niet goed schoon krijg. Het gaat om vlekken op de witte tegels op de vloer in de douchecel. Die vlekken vormen door huidsmeer, douchegel, shampoo en olie. Is er iemand die voor mij DE gouden tip heeft om dat schoon te krijgen?
wij hebben een stoomreiniger, daarmee spuit je het eraf alsof het zand is, qua schoonmaakmiddel weet ik het niet.
Harpic Max toiletreiniger (jawel!) Een tip die ik kreeg van de mevrouw in de bouwmarkt. Ik was op zoek naar een opzetborstel voor mijn boormachine om de voegen eens goed uit te schrobben. Wel handschoenen aan want er zitten bijtende agressieve stoffen in. En alleen op je tegels gebruiken, niet op de kranen.
is ook mijn antwoord. Zo'n fijn ding, ook als ik er beneden mee dweil, binnen 2 minuten is mn vloer droog. En sinds ik dat stoomding heb, kan ik voor t eerst in mn leven mijn grote ramen streeploos schoon krijgen
Ik gebruik, hoe simpel, gewoon een sopje met afwasmiddel, dat werkt vetoplossend en niks geen dure, gewoon de goedkoopste. Lekker met een doekje eroverheen, de zeem eroverheen en klaar, wordt superschoon en als je die met citroen neemt ruikt het ook nog eens super!
Afwasmiddel, heb ik ook al geprobeerd inderdaad omdat het ontvet. Maar helaas, die vlekken zijn super hardnekkig Nou bedankt voor de tips tot nu toe, ik wacht nog even af of er nog wat dingen zijn, kan ik het 1 en ander uitproberen!
Oh, dat is vervelend, regelmatig schoonmaken? grapje. Wat we hier ook vaak gebruiken is schoonmaakspul van HG, gewoon te koop bij een bouwmarkt, misschien kun je zoiets proberen? Ik hoor ook regelmatig positieve dingen over Muscle geloof ik, anders eens bij de schoonmaaktopics kijken? Misschien vind je daar een gouden tip. Succes!
Poetsen met microvezeldoekje helpt ook, gaat veel beter dan gewone vaatdoeken ofzo. Heb nu een of ander niet al te vriendelijk goedje gekocht van CIF, het helpt echt super tegen vieze voegen en bijv. ranzigheid bij de vaatwasser. Doe het erop, daarna even met mircovezel en *blink* Heb het gekocht bij de Action en het is een Oost-Europese verpakking dus ik weet niet of je het ook in de gewone supermarkt hebt. Maar doe het niet te vaak, ivm milieu enzo. Oh ja, bij de Action heb je ook van die kleine soort sponsjes, wit, die heel licht schuren. Daarmee krijg je ook heeeel veel nare vlekken weg.
Die witte sponsjes bedoel je of niet? Waar een beetje zeep in zit? Die gebruik ik ook wel eens met echte rotvlekken! Helpt een schoonmaakmiddel met schuurmiddel niet? en daarna even afnemen of afspoelen? ik zeg maar wat hoor!
Ik heb volgens mij bij het programma 'Hoe schoon is jouw huis' gezien dat ze die vlekken met karnemelk wegkrijgen...
eerst kokend water over de tegels gooien dan insprayen met chloor of ontkalker en even in laten trekken en na een poosje gewoon weg wrijven...
HG voor vocht en schimmelplekken.. Bleekt de voegen prachtig schoon.. ook goed voor vlekken van kalk en huid..
Hey, Nou opties te over, dus ga eens wat proberen! Ik heb echt een aversie tegen chemische middelen moet ik eerlijk bekennen, dus ik probeer eerst de andere tips uit voor ik daar op over ga. Die microvezeldoekjes zijn inderdaad heel handig, ik heb ze hier ook liggen!
Kalkreiniger van de Lidl van W5! ideaal spul. Even er op spuiten rechtstreeks uit de fles, laten intrekken en er af vegen met een sponsje.