Als je denkt dat je af en toe wat vruchtwater verliest moet je dit dan direct melden of eerst afwachten tot je het zelf zeker weet? Heb me gisteravond net gedoucht en toen een inlegkruisje ingedaan, omdat ik urineverlies heb. Vanochtend vond ik het niet naar urine ruiken maar heel ergens anders naar, echt een fijn luchtje was het niet, leek wel heel raar zoet.
Direct bellen, ik ben nog maar 16 weken zwanger en heb sons last van waterige afscheiding, vanmorgen had ik een afspraak bij de vk en toen ik het vertelde wilde ze direct controleren. Alles was oke, maar ze gaf aan dat wanneer ik weer waterige afscheiding had, ik direct kon bellen voor controle. aangezien, je al bijna op het eind loopt, zou ik wel meteen contact opnemen! Succes!
Ja ik zou ook even bellen als het nog eens gebeurt, je weet maar nooit... Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens heb, maar ik heb zelf ook nog nooit gebeld hoor... Slecht slecht slecht.. Catheleine
Maar jij bent ook pas 16 weken! marianne1984 is natuurlijk al 38 weken zwanger dus opzich mag het kindje dan al komen!
nee hoor het kan je vliezen zijn daar hoef je je eigen geen zorgen over temaken je kan even bellen en vragen wat je moet doen maar denk niet dat het heel erg is je bent al bijna uitgerekend en de kleine mag komen dus maak je geen zorgen mits je er bloed bij gaat verliezen
Ik heb vannacht dus precies hetzelfde gehad. Ging naar de wc en mn onderbroek van zeiknat (ja sorry dames). Dacht zelf misschien wat urineverlies maar dat leek het niet op, dus misschien afscheiding..maar zo waterig? En het rook eigenlijk nergens naar. Ik dacht dus ook meteen aan vruchtwater. Ik twijfel dus ook of ik moet bellen? Mijn kindje ligt in stuit en heb inmiddels een geplande keizersnee staan. Zou ik dan even moeten bellen of gewoon eventjes afwachten? Mag woensdag nl alweer op controle? Moeilijk moeilijk..wat adviseren jullie me? Liefs Jessy
Ik ben nog niet zover, dus heb zelf geen ervaring, maar in deze discussie wordt de geur van vruchtwater als zoet beschreven... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=86642 Ik zou even bellen.
Altijd bellen. Gebroken vliezen duiden er meestal op dat de bevalling redelijk snel uit zichzelf op gang gaat komen en dat lijkt me niet zo handig als jouw kindje in stuit ligt. Als je vliezen zijn gebroken moet je binnen een bepaalde tijd gaan bevallen ivm infectie gevaar. Vruchtwater ruikt idd wat zoetig.
Hier moet je sowieso altijd bellen als je (denkt dat) je vliezen gebroken zijn. Als het 's nachts is en het is helder, dan pas 's ochtends bellen. Bij mij braken de vliezen om 5:45 en ik heb rond 10 uur gebeld (het was zondag, konden ze nog een beetje uitslapen ). Zodra je vliezen gebroken zijn heb je meer kans op infecties, dus altijd even bellen, ook bij twijfel! Maar dat is toch ook uitgelegd? Zeker als je de 37 weken voorbij bent...
mij hebben ze daar niets over uitgelegd. misschien komt dat omdat ik bij een gyneacoloog in het ziekenhuis ben. en de laatste weken bij een verloskundige in het ziekenhuis omdat de gyneacoloog op vakantie is. maar wel steeds verschillende verloskundigen. Maar als je eenmaal vruchtwater verliest, kan dat ook in hele kleine hoeveelheden zijn of moet je dat echt wel heel goed merken?
Die kleine beetjes kunnen hoor, ik had het ook, rook ook zoet, niet heel vies, maar zeker niet lekker...apart geurtje. Ik zou voor de zekerheid bellen, misschien kunnen ze het even controleren, kan met een staafje, weten ze het zo. Kunnen ze ook kijken of alles nog dicht zit of dat je wellicht al een beetje aan het beginnen bent. Ik verloor ook wat vocht, rook raar, de dag erna hebben ze gevoeld, had ik al 1cm ontsluiting, rommelde wat in mijn buik, menstruatie achtige kramp. Die nacht verloor ik wat slijm, met een beetje bloed. De dag erna is mijn zoontje geboren. Mijn vliezen zijn door de verloskundige gebroken ondanks dat ik al wel wat vruchtwater verloor. Succes
Ik ben pas 16 weken, maar het lijkt me sowieso goed, om te laten controleren of het vruchtwater is en of het kwaad kan.